Ik heb zo’n ding. Inclusief fout datumveld. Gelukkig met sector dial, wat het verbloemt.
Het was geen quartz … maar een automaat uit de 9000 serie
Na het luisteren van het filmpje vraag ik mij wel af hoe de top 3 eruit zou gezien hebben als we alleen heren horloges meetellen. Ik denk 80% van Omega naar een heer gaat, bij Rolex misschien maar 50% en bij Cartier denk ik wel 75% gaat naar de Dames denk ik. Leuk filmpje overigens
Waarom zouden we alleen herenhorloges meetellen? Ik denk dat je in dit tijdsgewricht dom bent als je de dames buiten beschouwing laat.
Vergeet niet dat de eerste twee polshorloges ooit voor dames gemaakt werden. In 1810 door Breguet voor de koningin van Napels, en in 1886 voor gravin Koscowicz uit Hongarije.
If it’s good enough for Abraham Louis, it’s good enough for the modern era, moet je maar denken.
Ik zeg dit als mannelijke eigenaar van een Cartier, maar geen Omega.
Ik probeer me echt in te leven in jouw argument maar het lukt me niet. Alles is toch netjes opgeschaald? Wijzers, datumvelden, hour markers, ga zo maar door? En een small seconds met small seconds, dat verwacht je dan toch ook gewoon? Ik zie weinig uit balans.
En het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je meer lege space gaat hebben bij een 40-42mm dan bij een 35mm of 38mm?
Maar wellicht ben ik geen kenner en inderdaad maar een gewone doodnormale klant.
Hee, als jij het niet ziet of er geen moeite mee hebt, more power to you. Dan zijn er heel veel aantrekkelijke horloges voor je.
Zoals ik eerder al zei, het is maar een mening.
Dit moet de vreemdste vraag zijn die ik in deze draad gelezen heb. Zeker op een horlogeforum.
Nee. Zoek eens één horloge waar de datum halfweg het binnenwerk zelf zit.
![]()
Tgoh. Ja en nee. Technisch niet onmogelijk, en dat was zelfs hoe de eerste centrale seconde horloges werkten - een extra tussenrad om het van de kleine positie naar het center te zetten. Maar dat is duur, verlies van kracht, etc etc. Kost ook denkwerk dat men er duidelijk niet wil in steken want dat kost geld.
Eigenlijk is het enige horloge dat vrijgesteld is van grootte-gerelateerde miserie, een centrale twee- of driehander.
Rolex 50% heren ?
Ik denk ook minimaal 75 a 80% heren.
Dan denken wij iets anders ![]()
Ik was alleen nieuwsgierig wat de statistieken zouden zijn indien we alleen heren horloges zouden meetellen, omdat ik denk dat Rolex en zeker Cartier voor een groot deel dames horloges verkopen.
Internet geeft een 65/35 split aan tussen man en vrouw maar echt betrouwbaar zijn die cijfers niet. Het is afkomstig uit verkoopdata van enkele websites
Waarom zijn er dan nooit ( of minimaal ) wachtlijsten ( geweest ) voor Rolex damesmodellen vraag ik me af.
Terwijl er waarschijnlijk minder damesmodellen dan herenmodellen worden geproduceerd.
We zullen het nooit weten, maar ik vermoed dat minstens drie kwart van Rolex omzet in herenhorloges zit.
Cartier geef ik je, dat lijkt me plausibel.
Nee hoor.
Die klokkies is een mannen ding.
Zal niet zeggen dat vrouwen slimmer zijn.
Maar die vinden postzegels sparen of met treinbaantjes spelen maar dom.
En Zwitserse klokkies is een zelfde soort hobby.
Omdat de vraag vanuit Dames kant stabiel is gebleven en vanuit de Heren is gestegen ?
3/4 zo niet meer van de luxe industrie richt zich op vrouwen. Van schoenen en tasjes van duizenden euro’s tot sieraden en andere dingen met een label. Om van mode nog niet te spreken. Die horloges van ons zijn wat dat betreft eerder een druppel op een gloeiende plaat
Dus daarvoor was het aandeel dames zelfs groter dan het aandeel heren ??
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Maar goed, we weten het allebei niet dus laat ik het hier maar bij.
Yeah right.
“Diamonds are the girls best friend”
Am i right?
Nu nog een onzekere sukkel vinden die zo een ding voor zijn meissie gaat kopen.
Want James Bond en Marilyn Monroe vinden jou dan een echte man.
Het best verkopende model bij Rolex was zo goed als altijd het bicolor damesmodel.
Onderschat de vrouwen niet ![]()
Dat klopt, maar wij mannen kopen doorgaans maar één juweel naast een eventuele trouwring of zo. Dat is een horloge.
Dames die geld aan “luxe” producten uit geven hebben een budget voor sieraden, tassen, make-up, eventuele fillers hier en daar, overige accessoires en dan ook nog eens horloges.
Tel daarbij op dat er nog altijd een loonkloof bestaat tussen man en vrouw, en er tekent zich een beeld af dat heren sneller 10.000 pietermannen stuk slaan op een generiek zwart duikertje.