Ah een bekend zwitsers feestje omdat anders Seiko bovenaan staat. Brrrrrr
Als je een reactie wilt moet je wat duidelijker zijn want ik heb geen flauw idee wat je hier mee wilt zeggen ![]()
Oh absoluut. Ik bedoelde ook niet dat vrouwen ook maar een beetje in de buurt komen van mannelijke uitgaven aan horloges. Het was de suggestie dat vrouwen verstandiger zijn en geen geld uit geven aan onzinnige luxeproducten die me wat apart over kwam ![]()
Heel simpel.
Welke ingrediënten zijn er nodig voor dit soort handel.
Ontevreden wijven + onzekere ventjes icm Hollywood + brood en spelen.
Als ze 3 generaties aan de tabak hebben gekregen is dit kinderspel.
Marilyn is dood en James bestaat niet. Drie generaties aan de tabak is een paar generaties te weinig…
Vroeger denk ik dat de man het geld aan dameshorloges uitgaf, overigens. Dat is denk ik sterk geëvolueerd.
Daarom ![]()
En dan al helemaal als je de reden kent waarom die kasten historisch zo groot waren.
Je hebt dan eens een kast waar die unitas in past, dus voor dit soort amateurisme heb ik echt geen begrip. Doe dan dit:

En ja, ook met gesloten caseback zou ik hier mottig van worden.
Ik zou de Flieger in 37 of 36mm bestellen. Dan is een Peseux (van ETA of Sellita is om het even) een prima uurwerk.
Maar voor 40 en 42mm fliegers heb je gelijk, daar is een Unitas de mooiste oplossing. Evengoed, een 37mm flieger met passend uurwerk en gesloten caseback zou mijn favoriet zijn.
Terug naar Longines: Die moesten de Spirit Pilot (zonder die sterren) ook eens in 37mm doen.
Niet in termen van omzet, maar qua verscheepte aantallen en YoY groei doen ze het meer dan prima.
Maar hoeveel procent van de totale omzet was dat? Kijk, Wilders was twee jaar geleden ook “de grootste partij”, maar was ook slechts goed voor 24% van de stemmen.
Wat mij interesseert is hoe je het in godesnaam weet, want Rolex heeft nog nooit uitspraken gedaan over verscheepte aantallen horloges, en al helemaal niet per product-familie, variant, of SKU.
Waarom doet Rolex het dan zo goed? Want die betrap je niet op dit soort onzinnig geplaatste datums en zo.
Maar dat het je niet stoort… Het stoorde mij ook niet toen ik in 2016 mijn eerste Hamilton Navy Pioneer kocht, en in 2017 mijn eerste Mühle Glashütte Teutonia II. Maar sindsdien heb ik hard nagedacht over ontwerp, en heb ik zeer veel horloges in handen gehad.
Voortschrijdend inzicht… je krijgt een oog voor de shortcuts die genomen worden bij het produceren van een horloge.
Seiko positioneert dingen heel erg goed, maar de horloges zijn vaak tonnetjes, dus het moet letterlijk uit de lengte of breedte komen. ![]()
Ik wil wel antwoord geven maar dan krijg je ruzie hier
Als het al waar is… dan is dat op zich ook vrij eenvoudig te verklaren, de dames DJ in bicolor is ook zo’n beetje het enige Rolex damesmodel dat goed verkoopt. ( staal vinden dames vaak niet mooi en goud is te duur, dus veel keuze is er niet )
Heren hebben natuurlijk leuze uit diverse modellen, indien beschikbaar.
Ah oké, je bent aan het afgeven op de marketing. Zeg dat dan gewoon. ![]()
Helaas geef je er geen antwoord op ![]()
Ik zou het ook kunnen omdraaien: als de kast wel in verhouding moet staan tot het uurwerk zouden de meeste quartz horloges wel erg klein worden.
Hierboven werd een voorbeeld gegeven van de PRX. Ik vind de 40mm mooier dan de 35mm, terwijl het uurwerk ongetwijfeld bij de 35mm hoort. Het uiterlijk hoeft niet altijd de techniek te volgen.
Ik heb het niet over halfweg maar over meer naar het midden gepositioneerd. Om bij de PRX te blijven: de positie van het datumveld vind ik bij de 40mm mooier dan bij de 35mm. Maar zoals gezegd: dat is dus een kwestie van smaak.
Ik ben akkoord dat het niet in elk ontwerp even hard stoort.
Volkswagen ![]()
Gooi hem er even in. Het begint nu eindelijk lekker op stoom te komen.
Was of is? Waar haal je deze wijsheid vandaan? ![]()
Zijn niet al die bicolor DJ’s damesmodellen dan? ![]()
voor de sfeer😂
Het business-model is zo ingericht dat in principe niet verkocht wordt aan normale stervelingen. Rolex weet dondersgoed dat de vraag naar de horloges veel groter is dan het aanbod bij officiële dealers. Officiële dealers moeten zich dan ook aan strikte voorschriften houden wat betreft de voorraad van de horloges. “Hij is niet op voorraad”, is eigenlijk altijd een leugen. Om je voet tussen de deur te krijgen wordt je eerst op een wachtlijst gezet. Vaak is het doel hiervan niet om je na lange tijd een keer te bellen om een horloge op te komen halen, maar om eerst andere, minder populaire, modellen te verkopen. Zij die meerdere Rolexes hebben gekocht zullen eerder aan de begeerde modellen kunnen komen bij AD’s. Dat zijn vaak betrouwbare klanten.
Eigenlijk best wel slim. Rolex prefereert een loyaal klantenbestand boven gajesvolk. De normale sterveling heeft twee keuzes: Ellenlang wachten op de wachtlijst of een model tweedehands kopen tegen een hogere prijs. Echt zeldzaam zijn Rolexes daarentegen niet. Ze zijn zo gewild bij AD’s omdat je er moeilijk tussen komt. Het is kunstmatig gecreërde schaarste waardoor dealers veel verkopen.
Dat zijn cijfers waar ik weer mee verder kan.
![]()
![]()
![]()
Interessant filmpje! Cartier is direct wel de uitzondering op de regel. Blijkbaar zijn zij uniek genoeg.
Veelal ben je als merk binnen zo’n beursgenoteerde groep maar een pionnetje op het bord. Het management van Blancpain kan plannen smeden om bijv. een concurrent van de Seamaster 300M te ontwikkelen, maar dan zal iemand bij de Swatch Group deze “dolle” plannen meteen afschieten. De vrijheid om echt iets te ondernemen is er gewoon niet. Dus dan maar weer een limited edition met een half verzonnen heritage verhaaltje.