Horloge kopen voor het uurwerk?

Lijkt me evenveel gelul als de Playboy kopen voor de reportages.
En schiet me nu maar af lol.
Hoeveel van die binnenwerkfanaten houden zich ook aan de opgegeven onderhoudsbeurten ?
Mij maakt het iig weinig uit wat er in zit, als het maar origineel is.
En aangezien je hier meer topics ziet over het uiterlijk denken de meeste er zo wel over.
En of het een paar seconden voor of achter loopt zal me eigenlijk ook worst wezen.
Wat maakt het uit als je uren in de file staat ?
Dus shoot …

5 likes

Het is het totaalplaatje wat je koopt, dus ook een betrouwbaar uurwerk.

4 likes

hmmm, de techniek kan ik heel erg waarderen. Ik hou er wel rekening mee (wat mij betreft heeft alles een doorzichtige achterkant :wink:). maar ook zeker icm de prijs vind ik het wel belangrijk.

2 likes

staan er reportages is dan??? Ik kijk alleen maar de plaatjes…erg he

4 likes

Dus…het uiterlijke lol

En andersom… een horloge laten liggen doordat er een bepaald uurwerk in zit? :thinking:

En ja, dat doe ik :joy:

Bij mij gaat het om het totaalplaatje

2 likes

Tja… Mijn laatste aankopen zijn alleen maar bewegingen…
Omega Coaxial 2500B, een 2500C, een duplex gang…
Zonder kast :roll_eyes:
En een kast voor een 7750 die ik had gekocht… ook zonder kast. :stuck_out_tongue:
En ik zoek een chronometer gang…
(Ik heb nog een paar anderen bewegingen zonder kast : le Phare repeating quarter, triple date …)

3 likes

TJa, je zet me aan het denken. Uiterlijk vind ik in principe het belangrijkste, maar ik wil ook alles weten over het uurwerk in een horloge. Ik zit me af te vragen of ik horloges heb liggen die ik eigenlijk niet zo mooi vind, puur omdat ik een horloge met een bepaald uurwerk wil. :thinking:
Ik zit het wel te overwegen in elk geval. Ik ben nog een beetje op zoek naar een horloge met een 36.000 bph uurwerk en ben bereid een horloge te kopen dat ik uiterlijk niet zo interessant vind. Overigens ga ik daar dan geen serieuze bedragen voor neerleggen. Om flink de portemonnee te gaan trekken moet het totaalplaatje kloppen. :sunglasses:

2 likes

Dus eigenlijk hebben we hetzelfde fenomeen als bij auto en/of motoren.
Mensen die het kopen voor de looks, en de techneuten.
Is toch wel interessant.
BTW hier behoor ik tot de laatste groep.

2 likes

Voor mij is het uurwerk toch zeker wel van belang. Ik vind het leuk en belangerijk dat het zo nauwkeurig mogelijk loopt. Daarbij vind ik het ook leuk om verschillende soorten uurwerken te hebben.
Een high accuracy quartz, een GPS gestuurd uurwerk, Valjoux 7751, Omega 8500, Chronometer 2892 etc etc.

Uiteraard moet het ook smoelen. Maar een onnauwkeurig uurwerk daar kan ik mij best aan ergeren.

1 like

Ik vind een uurwerk zeker wel belangrijk. Als er een Valjoux 72 in zit is dit zeker een meerwaarde tov een Valjoux 7733. Al is het alleen al omdat een 72 verzamelwaardiger is dan een 7733.

Een Valjoux 7750 vind ik de rotor altijd zo hard van rondtollen. Minder exclusief gevoel bij.

Kortom; al heb ik van de techniek erachter weinig verstand, het uurwerk is zeker van belang bij Mn keuze.

1 like

Grappig dat je dus voor horloges in een iets andere groep zit dan bij auto’s. Volgens mij zit ik qua auto’s een beetje in dezelfde hoek als bij horloges. Ik weet alles over de motoren in mijn auto’s, maar een wolf in schaapskleren is ook weer niet helemaal mijn ding, het mag er ook best een beetje rap uitzien.
Maar zou ik toch een lelijke auto overwegen omdat er een fantastische motor in zit? :thinking:

1 like

Het hele totaal plaatje! Net als bij auto’s, het moet niet alleen lekker smoelen… Maar de motor moet ook goed en betrouwbaar zijn.

1 like

Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik graag sleutel aan mijn oldtimers.
Uurwerken is wel iets specialer.
Al zou ik me niet vervelen als ze me een paar dagen bij een uurwerkmaker zouden opsluiten.

2 likes

Mijn criterium is dat ik geen horloge koop met een uurwerk dat ik al heb. Ik heb 15 horloges, alle met een verschillend uurwerk.

4 likes

Ik sleutel ook graag aan oldtimers… Sterker nog, ik geef liever veel geld uit aan oldtimers dan aan horloges! Ik weet niet of ik dat wel mag zeggen op 'n horloge forum, maar het is gewoon 'n feit! :grimacing:

3 likes

Dat wou ik dus weten👍
Want omdat ik van sommige horloges wel 4 stuks heb met hetzelfde binnenwerk kan ik moeilijk verklaren dat het voor mij erg belangrijk is.

1 like

En zo leggen we de criteria weer allemaal net even anders; ik wil ook zoveel mogelijk verschillende uurwerken, maar ik heb toch ook een stuk of 8 vintage Tissot’s liggen met nagenoeg hetzelfde uurwerk. :grin:

3 likes

Eigenlijk verzamel ik geen horloges maar uurwerken.
Meestal zit er wel een kast omheen en wijzers er aan want anders is het niet zo functioneel.

8 likes

Ja, met dat soort aantallen ontkom je daar niet aan. :face_with_head_bandage::grinning:

1 like