Horloge luchtdicht sealen

Ik zeg cryogen met horloge en al. Dan kom je gewoon over een aantal jaar weer terug :+1:

Kan dat wel?

Zeker wordt er nu ook gebruikt gemaakt van testen met lucht en het meten van de al dan niet indrukken (bij overdruk) en omhoog komen (bij onderdruk) van het glas. Nu vind ik onderdruk niet belangrijk, bijna niemand komt zo hoog dat er maar meer een halve bar aan druk is.
Nu heb ik noch met de watergevulde tester noch met de luchtdruktester gewerkt, maar bij water kun je direct vaststellen of de lekkage bv. op het deksel dan wel langs de opwindstift lekt. Is dat bij de met lucht werkende tester ook zichtbaar of wordt het op een of andere manier anders aangegeven?

Daarom het 2e deel met de diapal/diamant lagerstenen die door Sinn gebruikt worden, waarbij er geen olie nodig is die verdampt of veroudert.

Het is mij wel bekend dat vloeistoffen een kookpuntverlaging krijgen met het dalen van de druk, dat is bij olie niet anders.

Hier zeker het geval…

1 like

Ja jij bent er mee begonnen. :joy:

3 likes

Koele kikker hoor! LOL

2 likes

Maar een Rolex heeft die techniek niet en TS wilde specifiek een Rollo conserveren…

2 likes

Volgens mij is TS al lang in slaap gevallen :joy:

Gevlucht naar n ander forum?

Of gewoon even een luchtje gaan scheppen.

:thinking:

1 like

Bij de luchtdruk tester kun je met de onderdruk test de lekkage punten bij voorbeeld de kroon met siliconen vet insmeren en zie je daar de luchtbelletjes (geeft wel een smeerboel) de meeste bekende en grote horlogemerken ( Omega, Rado, Longines, Tag Heuer maar ook Tissot en Certina) adviseren dan ook om bij lekkage een waterdicht kit te monteren hiermee zijn alle pakkingen en lekkagepunten meteen aangepakt en het probleem verholpen.

1 like

Ik denk dat dit topic niet lang meer in de lucht is.

Dat lucht dan op. Er zat toch al een luchtje aan dit hele topic.

2 likes

Als de lucht geklaard wordt kunnen we verder met serieuze topics…

Nou ja, je kunt er wel luchtig over doen. Maar 223 antwoorden …

1 like

Ach mensen willen graag hun mening geven dat lucht op.

Zoals ik al eerder opperde :
Luchtdicht afsluiten :sunglasses:

1 like

Ik denk dat TS dit topic niet meer kan luchten of zien …

Zoals ik al eerder opperde :
Luchtdicht afsluiten :sunglasses: