Als het correcte info is, zal je dat soort opmerkingen ook niet krijgen.
Je hebt hier of zelf baat bij of weet er eigenlijk niet genoeg vanaf om anderen van juiste informatie te voorzien.
Als het correcte info is, zal je dat soort opmerkingen ook niet krijgen.
Je hebt hier of zelf baat bij of weet er eigenlijk niet genoeg vanaf om anderen van juiste informatie te voorzien.
Wij kunnen niet allemaal grootmeesters zijn. En voor de zoveelste keer: Ik heb er geen baat bij en heb genoeg verstand van horloges, maar waarschijnlijk kan ik niet tippen aan jou expertise en dat hoeft ook niet. Leven en laten leven. Ik ben een beetje klaar met die azijnzeikers hier.
Kritiek mag best, maar doe niet alsof ik dit stuk heb geschreven.
En nu maar weer over op de orde van de dag zou ik zeggen.
Nee, je kopieert iets van een ander en neemt dit voor waarheid aan.
Je wordt daar terecht op gecorrigeerd. Dit is een horlogeforum, mensen weten hier daadwerkelijk dingen over horloges.
Ik neem niks voor waarheid aan. Ik zoek op internet en kom dit tegen waarbij ik het idee had dat dit een leuk en interessant stuk zou zijn voor de leden. Ik had echter niet het idee dat hier allemaal mensen zitten die alles van horloges afweten. In deze stelling van jou, moet ik maar aannemen dat ik dus niet in deze categorie thuis hoor. Ik was toch van mening dat dit forum voor een ieder was die horloges als liefhebberij heeft. Het lijkt er op dat zelfs een horlogeforum, of althans sommige leden, hier dus onderscheid gaan maken.
Ik wens er verder ook geen discussie meer over te maken. Ik ga mij weer lekker focussen op leden die het wel leuk vinden als er zo nu en dan een artikel gepost wordt in plaats van overal maar op afgeven.
Topic mag voor mij een slotje op.
Wat ik bedoel is, als je iets post wat niet klopt, zitten hier genoeg kundige leden die weten hoe het wel zit.
En gelukkig maar dat ze dat ook uiten. Er zijn namelijk ook genoeg bezoekers, niet eens altijd leden, die niet weten hoe het allemaal zit en door de info die jij aandraagt wellicht iedere 4 jaar hun horloge naar de juwelier zouden gaan brengen.
Tijd voor een nieuwe horlogemakerâŠ
Ik zou toch echt een keer de kast openmaken en preventief (nouja, preventief, na 17jr?) onderhoud plegenâŠ
Anyway⊠Rolex adviseert iedere 7? 10? jaar een onderhoudsbeurt en hoewel dit aan de lange kant is (lijkt me), zou ik toch graag zien dat iedereen dat zou doen.
Op de een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat Ăk aan het kortste eind trek als ik een horloge koop. Het is een uitzondering als het horloge geserviced is. Ik zie (te) vaak dat horloge gewoon worden gedragen en na zonder servicebeurt weer worden doorverkocht.
Ik probeer mijn horloges net zo te behandelen als mijn auto. APK beurtje of grote beurt zo op zân tijd kan nooit kwaadâŠ
Betweters, bazen, haantjes en mensen die er verstand van hebben. Je komt ze overal tegen,
ook hier op het forum. En je hebt mensen die het goed bedoelen maar het even niet goed kunnen uiten.
Trek het je niet aan. Het sarcasme zal blijven, net zo goed als dat het straks weer lente is.
Wordt regelmatig gecontroleerd of het uurwerk nog goed loopt en of die nog waterdicht is.
En zoals ik ook schreef wordt regelmatig afgewisseld is in die 17 jaar misschien alles bij elkaar 3 jaar gedragen.
De grote wijzer geeft de uren aan, de kleine de minuten en die derde ⊠wacht, oh ja die is voor de seconden. Verder heb ik er echt geen verstand van hoor.
Wel weet dat ik âmenâ tegenwoordig ontzettend bang is voor een drupje water als een horloge waterdicht hoort te zijn (âGa jij met je nieuwe Speedmaster Pro onder water? WOW. Gast, doe niet zo raar!â) en dat âmenâ een automatisch horloge liever thuis laat als âweâ op de motor stappen enne, oh ja ⊠it ainât broke, but letâs fix it anyhow. Liefst om de 5 jaar ofzo. Niet omdat het per se moet, maar gewoon omdat het kan.
Vroeger, toen geluk nog heel gewoon was, dachten mensen er helemaal niet bij na wat een horloge wel of niet kon hebben. Het werd gedragen, ook tijdens de afwas en het klopboren enne men ging pas naar de horlogemaker als het horloge stilviel. Mooie tijden waren dat, toen hadden we ook nog niet allemaal een glutenallergie, ADHD en dronken echte kerels gewoon bier ipv. witte wijntjes. Dezelfde tijd dat we onze melkpakken niet weggooiden maar de flessen omspoelden om er nieuwe melk, van de boer, in te doen. Afval? Was er niet. #BoomerWaarheden
⊠af en toe gewoon een beetje relativeren, het werkt!
Is ook leuk. Gewoon blijven plaatsen wat mij betreft. Dat er wat context aan gegeven wordt is alleen maar een verrijking van het artikel. Niks aan de hand, leren we allemaal van.
Ik kijk er naar uit. Ben wel een beetje klaar met alle nattige neerslag.
Hahaha ik moest lachen om de
Je was alleen dyslexie nog vergeten!
Een Speedmaster professional âŠ
Ik op Ultrix ⊠DEC rules
Ben horlogemaker en deze loopt al 17 jaar na zijn laatste onderhoud
Niet slim en je zou beter moeten weten. Vind trouwens dat je band wel veel rek heeft⊠Bandpennen vervangen hoort ook bij onderhoud.
Ik heb net weer 1 mooie Seamaster binnen die op de straat gekletst is omdat men het niet nodig vond de bandpennen tijdens onderhoud te vervangen.
Ik ken iemand die voor een clubje veel kleurenprints maakt op een hele oude laserprinter. Dat ding werkt enkel onder Win XP, dus er hangt een al even oude Dell laptop met XP aanâŠCompleet offline, er gaat een usb met te printen data in.
Linux + virtualbox
Mooie tijden waren dat, toen hadden we ook nog niet allemaal een glutenallergie, ADHD en dronken echte kerels gewoon bier ipv. witte wijntjes. Dezelfde tijd dat we onze melkpakken niet weggooiden maar de flessen omspoelden om er nieuwe melk, van de boer, in te doen. Afval? Was er niet. #BoomerWaarheden
Dat was de tijd waarin een klasgenoot van me op de lagere school iedere dag het schoolplein mocht vegen, en boodschappen mocht doen voor de meester. Stikjaloers waren we, en er is ook weinig van die jongen terecht gekomen ⊠tegenwoordig zijn er misschien wel teveel labeltjes, maar voor veel kinderen was het vroeger echt niet beter.
Omdat ik zelf een (inmiddels volwassen) dochter heb met autisme, ben ik me er extra van bewust dat de labeltjes ook wel hun nut kunnen hebben. Zonder begeleiding (o.a. speciaal onderwijs, ârugzakjeâ) was ze nooit zover gekomen als ze nu is. Alleen is het voor volwassen met een âvlekjeâ in de tegenwoordige maatschappij ook niet makkelijk
maar voor veel kinderen was het vroeger echt niet beter.
Zeker. Het was ook geen limitatieve opsomming van alle welvaart en gezondheidstoestanden in mijn jeugd, wel een constatering van hetgeen ik nu om mij heen zie gebeuren. Oh enne, ik ken de echte âvlekjesâ ook wel hoor. Geen reden om je aangesproken te voelen als het niet over jou(w kinderen) gaat.
Maar goed, ik dwaal een beetje af: Onderhoud van horloges en alle angsten daaromheen âŠ
Vind een deel van het artikel wel goed voor iemand die niet te veel technisch van een horloge weet.
Mijn horlogemaker zegt altijd:âIf it ainât broke donât fix it.â
Ik zou toch eens een andere opzoeken.
net zo te behandelen als een auto. APK beurtje of grote beurt zo op zân tijd kan nooit kwaadâŠ
Zoals dit dus. Op tijd en stond een onderhoud scheelt later in reparatiekosten. Door te weinig of te laat onderhoud werken de oliën niet meer zoals het hoort waardoor slijtage hoger word en de levensduur achteruit gaat met hogere kosten als gevolg.
Volg zowel bij autoâs en horloges de onderhoudsinterval die de fabrikant voorschrijft. Veel vaker doen brengt enkel extra onnodige kosten met zich mee, maar te weinig kan nog hogere reparatiekosten meebrengen.
Een mooi voorbeeld was toen ik ooit van een jonge dame een telefoontje kreeg dat haar wagen mankementen had en slecht reed. Toen ze langskwam lette ik op de km stand en die stond heel hoog. Blijkbaar dacht ze, door verkeerde informatie van anderen, dat ze maar na een jaar onderhoud nodig had terwijl volgens de km stand de wagen al de 3de keer binnen moest zijn. Gevolg was veel meer werk en reparaties plus een hoge factuur waarvoor juffie en pappie dan weer boos warenâŠ
Beetje omslachtig maar zolang 't werktâŠ
Dat is bij mij om de hoek