Een auto wel, een huis niet. Als je dat gezond financiert, wordt het een spaarpot. een auto of een horloge schrijft in 99,99999999% van de gevallen (snel) af.
Ik zou een horloge niet op afbetaling kopen. Gewoon een spaarvarkentje af en toe voeren en alstie vol zit er wat leuks mee doen. Maar vreemd vind ik het ook weer niet, een telefoon bijvoorbeeld wordt toch ook veel op afbetaling gekocht (verpakt in de abonnementskosten) en die schrijf je nog veel sneller af ook.
Is natuurijk niet de meest efficiënte manier nee. Maar als je een beetje kostenneutraal kan flipperen maakt dat niet veel uit. Sowieso heb je dan plezier met de ‘tussentijdse’ horloges.
Pfff, op afbetaling is maar al te gek. En als dan na een week blijkt dat er geen klik is, ben je toch nog verplicht om er jaren naar te kijken. Zou eigenlijk verboden moeten zijn om sommige mensen tegen zichzelf te beschermen…
Zelfde onderwerp werd behandeld in Federico Talks Watches…
Tegen 0% rente met een looptijd van 24-36 maanden zie ik het probleem niet. Die Santander samenwerking met MM zeg maar. De truc aan het Santander systeem is dat het ten aller tijden opneembaar is en daar trappen veel mensen in.
Dus als het in 24-36 mnd renteloos kan en je staat sterk in je schoenen waarom niet ?
Mijn persoonlijke voorkeur blijft sparen en kopen maar goed