Horloge op afbetaling...dat moet je toch niet willen?

Ik denk dat je er niet eens van kunt genieten als je het niet eens hebt gekocht… het sparen en uitkijken naar vind ik al erg leuk…

In Brazilië de normaalste zaak om in termijnen te dien. Leuk als je een wasmachine of wagen koopt die dan al kapot is en nog moet afbetalen :joy:

Vind jij dat dan ook van pakeg een wagen of een huis?

Een auto wel, een huis niet. Als je dat gezond financiert, wordt het een spaarpot. een auto of een horloge schrijft in 99,99999999% van de gevallen (snel) af.

Ik zou een horloge niet op afbetaling kopen. Gewoon een spaarvarkentje af en toe voeren en alstie vol zit er wat leuks mee doen. Maar vreemd vind ik het ook weer niet, een telefoon bijvoorbeeld wordt toch ook veel op afbetaling gekocht (verpakt in de abonnementskosten) en die schrijf je nog veel sneller af ook.

1 like

Ik verkoop eens in de zoveel tijd weer wat klokken en van dat geld koop ik een duurdere terug. Leuke manier van sparen.

Lijkt me vooral een heel dure manier van “sparen”

Is natuurijk niet de meest efficiënte manier nee. Maar als je een beetje kostenneutraal kan flipperen maakt dat niet veel uit. Sowieso heb je dan plezier met de ‘tussentijdse’ horloges.

Dat houd ik mezelf ook al een flinke tijd voor…kost gewoon dik centen, maar

5 likes

Sssssssst, laat mij nou in de waan!

2 likes

Pfff, op afbetaling is maar al te gek. En als dan na een week blijkt dat er geen klik is, ben je toch nog verplicht om er jaren naar te kijken. Zou eigenlijk verboden moeten zijn om sommige mensen tegen zichzelf te beschermen…

1 like

Zelfde onderwerp werd behandeld in Federico Talks Watches…

Tegen 0% rente met een looptijd van 24-36 maanden zie ik het probleem niet. Die Santander samenwerking met MM zeg maar. De truc aan het Santander systeem is dat het ten aller tijden opneembaar is en daar trappen veel mensen in.

Dus als het in 24-36 mnd renteloos kan en je staat sterk in je schoenen waarom niet ?

Mijn persoonlijke voorkeur blijft sparen en kopen maar goed

En daar gaan ze dan ook bijna allemaal kapot aan (nu en in de toekomst), ze lenen zich helemaal klem…

Die is lastig hè?

Maar je kunt te allen tijde gewoon ‘altijd’ zeggen. :wink:

Ach ja… Meeste mensen zullen het wel snappen denk ik…

1 like

Dat. En ik heb laatst een artikel gelezen dat mensen die anderen wijzen op hun taalfouten ontzettend nare mensen blijken te zijn.

Edit: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/wijs-jij-anderen-op-spelfouten-dan-ben-je-een-onaangenaam-mens

2 likes

Een zin beginnen met ‘en’ is niet erg netjes…

7 likes

Ik ben een rebel :sunglasses:

2 likes

Volgens mij ontbreken hier echt wel een paar komma’s.

Op zesde dag schiep hij de schuldeiser.
En hij zag dat het goed was…

3 likes

Klopt! Fijn dat je wel foutloos kunt lezen dan.