Horloge op afbetaling...dat moet je toch niet willen?

Lekker on topic zo

Ook nog maar sinds m’n 25e hoor, dus er is nog hoop voor velen :sunglasses:

Met dit bericht ben ik door vrienden eerder geconfronteerd. Ik heb het idee dat er op HF genoeg taalnazi’s zijn. Niks mis mee vind ik.

1 like

Inderdaad, best een goed idee. Waar is deze foto genomen? Anders moet ik de Benz nog even vol gooien. :sunglasses:

Zo komen menen dus in de problemen…

er zijn ook genoeg mensen die in de problemen zijn gekomen met een hypotheek toch?

Dat klopt en daarom hebben ze en zijn ze de regels aan het aanscherpen. Mensen zouden zulke luxeproducten niet moeten kopen als dat op afbetaling moet.

Diezelfde mensen komen in de problemen waardoor degene die hun zaken wel voor elkaar hebben er voor op kunnen draaien.

1 like

Op afbetaling kopen is over het algemeen niet slim - zeker als je geen degelijke vooruitzichten hebt over je inkomen. Het is niets voor mij, op mijn huis na, dan.

Als je eens narekent hoe veel duurder sommige horloges zijn geworden in een paar jaar tijd, is op afbetaling kopen gewoon aantoonbaar winst. Plus dat je er al plezier van hebt. Dus misschien is het minder onverstandig dan je denkt…

3 likes

Nee, dat is wel slecht om een horloge op afbetaling te kopen. Als je het horloge niet kunt kopen dan kun je het niet kopen, simpel.

1 like
2 likes

Velen hebben erover dat de horloges duurder worden, maar ik zie dat zo goed als alle horloges juist erg in waarde dalen.

Nou moet gezegd worden dat ik mijn MeisterSinger No 1 voor €799 gekocht heb meen ik, waar ze nu voor €1249 te koop staan, maar dat is denk ik eerder uitzondering dan regel.

En al die mensen met hun mobiele telefoon ā€˜abonnementen’ van 40 euro of meer :wink: Goed dat er tegenwoordig ook gewoon bijstaat dat geld lenen geld kost en dat je een BKR-registratie krijgt.

1 like

de MS Perigraph was 6 jaar geleden nieuw
€ 1040,- maar nu €1698,-.

Wie kent andere serieuze horloges die duurder of juist goedkoper zijn geworden?

Je verwart marktwaarde met de retail prijs denk ik. Ik kan me zo goed als geen enkel horloge voorstellen waarvan de nieuwprijs (=retailprijs) de afgelopen jaren gezakt is. Kan jij wel voorbeelden geven?

Toevallig de keramische Seamaster Professional. Bij Van Baal is hij te koop voor €3,5K terwijl de waarde ervan rond de €2400,- zit.

Private lease of lease van de zaak maakt ook niet echt uit. Je betaalt allebei voor iets wat je nooit zult bezitten. Beide zouden ze op moeten nemen in een bkr registratie.
Mensen mogen zelf bepalen waar ze voor lenen, maar ze moeten wel begrijpen dat dat niet onbeperkt kan.

Ik moet de eerste vakkenvuller, vuilnisman, administratief medewerker, hypotheekadviseur, verkoper, inkoper, receptionist, beveiliger, zorgmedewerker, buschauffeur, kok, etc.,etc. nog tegenkomen die een auto van de zaak heeft. Het zijn juist de mensen die GEEN auto van de zaak hebben die privƩ willen leasen, terwijl ze die niet voor de zaak nodig hebben en er ook geen vergoeding voor krijgen. Dus wel een groot verschil.

4 likes

Ik heb als sinds ik financieel op eigen benen sta als motto "leen alleen voor iets wat (op lange termijn) MEER waard wordt, bijv. onroerend goed.

Maar ja, geldt dit inmiddels ook niet op voor sommige horloges, kunst, oldtimers…

Nou ja, het verandert m’n motto niet.

Grt. Marco

Eentje uit de oude doos. Maar nog steeds leuk, scherp en zelfs actueel.

2 likes