Horloge op de foto zetten

ik bewaar het boekje nu bij de camera in de tas, wie weet wat ik nog mee ondek :wink:

thnx , voor alle info

Het kunstlicht dat je nu gebruikt is te warm kwa kleurtemperatuur , je hebt ook de mogelijkheid om met je witbalans te spelen.Er zitten op iedere digitale camera WB instellingen met vaste presets voor diverse lichtbronnen of anderszijds kun je ook handmatig witten.
Statief zou ik zeker gebruiken.
Andere tip voor aanschaffers van een digitale camera:koop niet een camera boven de 7 megapixels , die geven over het algemeen te veel ruis!!!Komt omdat de chip eigenlijk nog te klein is bij de huidige modellen.
Ralph

@MF , Ik las dat jij bij Canon werkt.Ben jij ook aanwezig bij de Touch & Try maandag 28 augustus in het Beatrixtheater te Utrecht?
Ralph
Ben zelf fotograaf en eigenaar fotozaak.

ik heb gisteren middag dienst gehad dus toen ik eindelijk thuis kwam en mijn camera terug had ben ik meteen gaan kijken hoe de super macro ingesteld moet worden. dus vandaar het kunstlicht.
maar nu toch nog maar even een paar plaatjes geschoten.

ik vind ze wel aardig gelukt :wink:

Seamaster, je begint het al aardig onder de knie te krijgen. Prachtige duidelijke foto’s en ook nog eens groot formaat zodat iedereen ze kan zien. :smiley:

Ik had ook meteen vraagje, op de nieuwe camera heb je 4 standen:

• foto’s bekijken
  • foto’s nemen
  • foto’s nemen met een ‘M’ erachter
  • filmpjes maken

Ik bedoel dus die draaiknop op de kamera, wat kan ik beter nemen om foot’s te maken, de gewone fotostand of die met ‘M’ erachter. Tom? … :slight_smile:

M is voor de aparte standen, zoals supermacro, maar ook speciale kleuren en dergelijke.
Als het goed is heb je ook nog een SCN functie. Staan instellingen apart al ingesteld, zoals voor nacht, vuurwerk.

Lees het boekje eerst eens, schijnt te helpen…

Bedankt. Ik had me voorgenomen vandaag alles te installeren en door te lezen dus dat ga ik dan ook doen. Maar die supermacro lijkt me heel leuk.

Ik zal het resultaat terzijnertijd weleens posten. :slight_smile:

ik ben benieuwd

Nou, hier dan wat foto’s van mijn eerste daagjes foto’s maken met mijn nieuwste:

Aardig goed gelukt, al zeg ik het zelf. :smiley: Het kan natuurlijk nog beter, maar hier wordt aan gewerkt.

PS. gister nieuwe batterijtjes erin gedaan die er bij zaten, zijn nu alweer op. Gaat dit altijd zo snel of zijn de bijgeleverde batterijen maar halfvol ofzo? :smiley:

Goed bezig Jaap-Wim,
al zijn de foto’s wel heeeeeel erg groot, lijken wel stationsklokken :slight_smile:
ik naam aan dat je 4 AA batterijtjes gebruikt ?
mijn Canon A60 lust ze ook wel, meteen toen maar 12 rechargable exemplaren gekocht met oplader.
zit wel een adapter bij,maar met batterijen werkt 't toch makkelijker.

Succes, André

Grote horloge’s zijn toch in? :wink: :stuck_out_tongue:

In mijne gaan 2 AA batterijtjes, gister erin gedaan (rond 16.00uur) en vanmiddag rond 18.00 begon het low-battery tekentje te knipperen.

Is het soms een nieuw model Seiko U-boat en Omega Tauchmeister ? :slight_smile:
met maar 2 batterijtjes is het natuurlijk wel snel gedaan,als je zo enthusiast te keer gaat.
zou maar een setje van 4 rechargeable AA + oplader kopen, vaak als een setje te koop voor niet al teveel.
andré

goed gelukt (tu) , had je ook al een tent gemaakt ?
ik heb een accu in mijn toestel en daar kan ik ongeveer 200 foto’s mee maken, als ik de flits veel gebruik iets minder.
mooi klokje de omega

Dank je. De tent staat en word nu al gebruikt. Ik zal morgne eens wat foto’s schieten van mijn huidige set-up hoe ik foto’s maak.

Hé, die Omega heeft mooie opgelegde cijfers.

Soms kan een fototoestel verkeerd scherp stellen door de reflecties van het glas.

ik heb mijn tent ook net op gezet en 60 -60 cm is een flinke tent voor een horloge :wink: ach ja , hoef ik bij aanschaf van een horloge ook niet op de maat te letten
alleen even kijken waar ik die tent nu weer laat X(

andre Schreef:

Heb zelf ook eens een lichtbox in mekaar geplakt

Hoi Andre,

hier mijn lichttentje. Het is niet super, maar het werkt wel, en daar gaat het uiteindeiljk om. :wink:

Het te fotograferen object

Lekker knus in z’n tentje

Spotlight erop…

En het resultaat

Het werkt best aardig, al merk ik wel dat het bij daglicht beter is, dan heb je licht van meer kanten en ook meer natuurlijk licht. Zo’n spotlight is al gauw te vel. :slight_smile:

resultaat is prima , en goedkoper dan mijn tent…hoop ik voor je :wink:

Ziet er goed uit, maar moet veel scherper kunnen…

Tom Koerts Schreef:

Ziet er goed uit, maar moet veel scherper
kunnen…

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

• Radecki

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 23/08/2006
23:43 door Tom Koerts.

Nog even oefenen J.W.