Horloge rond €400

Eventueel eens kijken bij Certina. Een automaat is denk ik net niet haalbaar maar een mooie Precidrive is haalbaar en je houdt nog wat over.

Ik heb ook bij certina gekeken, maar de horloges die ik in de prijsklasse vond waren niet helemaal mijn smaak.

1 like

Ik sta neutraal tov Seiko, maar tot de €400 is een belangrijk aandeel van het aanbod nu eenmaal van Seiko.

Zelfs als een novice “liefst Swiss” zegt kan een advies om ook naar Seiko te kijken toch zinvol zijn? Door het Seiko aanbod bij de gemiddelde Lucardi achtige winkels denken veel mensen dat Seiko niets voor hun heeft.

Geen punt, het gaat hier niet om jouw of mijn smaak :stuck_out_tongue: Maar welke leuke Zwitsers onder de €400 die nog niet genoemd zijn draag jij dan aan?

@horlogezoeker, nog een paar punten om rekening mee te houden:

• De maat moet bij je pols passen.
  • Een dress watch is heel geschikt in een kantooromgeving. Ze zijn vaak (maar weer niet allemaal) minder geschikt voor natte situaties.
  • Denk na over voor band je wilt, staal of leer.
  • Een saffierglas is prettig. Een plat (niet-saffier) glaasje kan later wel gemakkelijk door saffier worden vervangen, bol is lastig.
1 like

Die Hamilton field watch hierboven is wel gaaf, de Jazzmaster is ets meer “dressy”

En anders is de Tissot hierboven ook zeker een goede en mooie optie! Certina maakt in de prijsklasse ook wel mooie dingen.

2 likes

Als een verkoper een mailtje stuurt naar HF en dreigt met juridische consequenties, wordt een negatieve ervaring zo verwijderd. Het ervaringsgedeelte hier is niet zo betrouwbaar als het zou moeten zijn.

7 likes

Bulova Moonwatch:

Enkel de maat is dan wel een dingetje, volgens heeft deze een vrij grote kastdiameter.

Ook mijn eerste, bandje is echter bijzonder slecht, zelfs voor die prijsklasse. Stug en slijt enorm snel. Verder een prachtig horloge!

Hamiltons hebbben wel leuke modellen vanaf zo’n 400 euro. Tweedehands zeker. Kijk eens in het blauwe gedeelte :wink:

Dat speelt alleen met verkopers op Marktplaats. Voor zover ik weet heeft nooit een HF-lid dat gedaan. Die zou wel degelijk zijn reputatie kwijt zijn.

Je bent nog maar pas lid en ik weet uiteraard niet hoe lang je al meeleest. Maar dit is wel degelijk meerdere malen voorgekomen.

4 likes

Serieus? Een lid dat met juridische stappen dreigt tegen HF? Tjonge. Was jij het?

Nee, ik was het niet.

Een ervaring die ik had geplaatst is wel een keer verwijderd omdat een lid met juridische stappen dreigde.

En ik ben niet de enige bij wie dat gebeurd is.

Oh das ook lekker dan :face_with_raised_eyebrow:

Ik zag laatst de Seiko Presage in Nijmegen voor een erg scherpe prijs bij Siebel juweliers op plein 44. Rond de €300 dacht ik!

Als dat het horloge is dat je graag wilt hebben dan is €400 of tot €500 sparen ook nog wel mogelijk toch lijkt me?

De mijne heeft het toevallig afgelopen weeg begeven, maar dat was wel na effectief 1 jaar full-time (en niet echt voorzichtig) dragen!:slight_smile: Zit er eigenlijk wel over te denken om het officiele bandje nogmaals te bestellen. Had jij de zwarte toevallig?

Bij mij weggegaan na 2 jaar vanwege het formaat. Wel een prachtig horloge!

Hmm, weet je wat het bandje kost? Ik denk dat Ko een mooier bandje kan maken en dan kan je wel gewoon de mooie sluiting behouden. Ik heb er nu een 2piece nato opgezet om te zien hoe het eruit zag, ik vond het wel geslaagd.

Klopt wel inderdaad… Ik heb ook al even lopen zoeken naar een soortgelijk bandje, maar meestal vind ik de kleur net-niet passen, haha. Staat sowieso laag op mijn to-buy lijstje, dus ik heb nog bedenktijd :slight_smile:

:relaxed: blijft wel echt een geweldig mooi horloge :heart_eyes:

1 like