Horloge tijdens je favoriete sport

eh… behoorlijke amplitude nog…:+1:

2 likes

Sorry voor de wartaal heren! Krachtsporters zijn even gek als horlogefanaten qua taaltje :wink:

5 likes

Suunto Stinger, al vele jaren een trouwe buddy.

1 like

Het is nu al meer dan een jaar geleden dat ik gestopt ben met serieus trainen. :pensive: Meer dan een half jaar ook sinds dat ik uberhaupt een barbell aangeraakt hebt. Het gaat wel weer heel erg kriebelen. Mischien binnenkort maar weer eens kijken of het een beetje gaat.

2 likes

Ik zie een sportieve HF-meeting met @GhentWatch, @willemC en alle andere sportfreaks aankomen!!!

2 likes

Zonder horloge aan. :joy:

2 likes

Bietje tillen!

3 likes

Ik ben voor!

4 likes

De vaste sport horloge tijdens fitness, hardlopen, wandklimmen, bergbeklimmen en rotsklimmen.



Ik ga er niet zuinig mee om, maar die G-shocks zijn onverwoestbaar!

8 likes

Ik mag graag een rondje skiën. Het horloge wat ik daarbij draag maakt niet uit. Het zal geen dress horloge zijn. :slight_smile:

Voordat een hernia met bijbehorende permanente ruggemerg beschadiging er een eind aan maakte, speelde ik ook graag een rondje squash. De sportschool heb ik altijd gezien als een noodzakelijk kwaad: Tergend saai en eindeloos herhalend, maar waarschijnlijk wel ergens goed voor.

Golf heb ik opgegeven omdat degene met wie ik speelde het bloed onder m’n nagels vandaan trok waardoor ik als een soort McEnroe-Deelder vloekend met tassen en clubs smijtend over de baan banjerde.

Schaken is dus naast skiën de enige sport die ik echt graag beoefen, maar iedereen in m’n omgeving waar ik dat mee deed is helaas gestorven en de nieuwe generatie is druk met het optillen van gewichten om ze vervolgens op dezelfde plaats weer neer te zetten. I’m looking at you, @anon2889582EV.

Wat mij opvalt is dat mensen altijd heel erg gedetailleerd over lichamelijke oefeningen en de daarbij behorende resultaten kunnen zijn, maar je hoort hier niemand zeggen dat het hem niet uitmaakt welk horloge hij draagt als hij de Najdorff variatie op de Siciliaanse verdediging bestudeert, of wanneer hij de Riemann hypothese probeert te bewijzen.

Zo krijgen mensen die beter zijn in het tegen een leren bal aan schoppen dan andere mensen een grootschalige huldiging. De teams van Bakker en Kouwenhoven doen veel voor de ontwikkeling van het begrip van Spin in quantum computing, maar dat resulteert dan weer niet in een huldiging voor 30.000 man in het Goffertpark of zo.

Beetje jammer, dat.

3 likes

Ik ben hiermee gestopt vanwege allerlei pijntjes. En nondeju wat is dat zwaar zeg die 100000pp reps per dag :smiley:

2 likes

Haha ja +1. Het zijn geen grapjes, die Duitse praktijken

1 like

Daar gaan ze idd elke keer de fout mee in, te veel willen :wink:

1 like

Wat is GVT?

German Volume Training, be-la-che-lijk zwaar maar wel effectief! Ik heb het wel eens gedaan en dacht oprecht dat ik na m’n work-out bijna dood zou neervallen. :sweat_smile:

Heb net “living large” van Jay Cutler achter de rug en ben zoekende naar iets nieuws. Wellicht proberen waard!

1 like

Leuk @Kwalitijd!
Ik heb zelf (nog in de vorige eeuw) aan sloeproeien (Vlaardingen) gedaan, paar keer de HT geroeid en een aantal andere races (MPM, Amsterdam). Daarna ben ik gaan drakenboten (peddelen) en tussendoor heb ik nog twee jaar aan zeeroeien gedaan vanuit Scheveningen in een Cornish Pilot Gig.
Jij had het over een skiff. Daar had ik een ander beeld bij, zo’n snelle éénpersoons roeiboot bij de Olympische Spelen.
Heb je link bekeken en jouw skiff is dus een nieuwe klasse bij het sloeproeien? Ik zie gelijkenissen met de Gig waarin ik geroeid heb, daar zit je ook om en om, hele lange riemen. Bij sloeproeien zit je naast elkaar, is toch een heel andere slag die ik ook echt af moest leren toen ik in een Gig stapte. De slag bij een gig lijkt meer op de slag van het zgn gladroeien. Gig is dus ook een aparte klasse bij het sloeproeien.

Zijn hier nog meer sloeproeiers die bijvoorbeeld ook de HT hebben gedaan?

1 like

Perfecte afsluiter van de dag. Buiten het feit om dat het beter is dat niks doen, vind ik het een heerlijke manier om stoom af te blazen na een dag op kantoor zitten. Een vechtsport als MMA lijkt me ook wel leuk of (kick)boxen. Maar goed, ik heb weinig zin om tot pulp geslagen op kantoor te zitten. :grin: :grin:

Zo kan ik nog wel tig sporten opnoemen die ongelofelijk repetitief zijn, maar goed. Tennis, badminton, squash, voetbal, hockey -> Beetje achter een bal(letje) aanhobbelen en de juiste techniek toepassen om 'm bij de tegenstander buiten het veld te krijgen/tussen de palen te krijgen. Hardlopen, wielrennen en andere duursporten is ook niks anders dan een afstand afleggen, waarbij alleen je omgeving evt. veranderd. Bij al die sporten behalve squash val ik ook praktisch in slaap van het niveau van saaiheid, als ik drie minuten op een fiets heb gezeten heb ik het ook wel gezien.

De St. Ayles Skiff is een moderne interpretatie uit 2009 van de klassieke Schotse Fair Isle skiff. In Nederland nog geen erkende klasse helaas, maar onze Schotse, Ierse en Engelse vrienden organiseren genoeg evenementen om aan deel te nemen. Er leuk om te doen, niet alleen het roeien maar ook samen onderhouden van de boten en hopelijk nog eens een vierde skiff bouwen met z’n allen.
Inmiddels hebben we 3 skiffs waarvan 2 stuks zelf gebouwd. In Nederland zijn inmiddels 6 St. Ayles Skiffs in totaal. Ze lijken inderdaad wel op de Gig die je noemt, maar die is wat forser zo te zien.

Drakenbootracen heb ik dit jaar trouwens ook een keertje gedaan, met onze vereniging als gelegenheids team. Erg leuk om te doen ook!

Ik ben ook wel benieuwd of er meer (sloep)roeiers zijn op het forum.

1 like

In die skiff zie ik 4 roeiers, een gig heeft 6 roeiers. Van oorsprong werden ze gebruikt in Cornwall om zo snel mogelijk een loods op een grote oceaanstomer neer te zetten. De sloep die het eerste een loods kon brengen had de job.(https://en.wikipedia.org/wiki/Cornish_pilot_gig)
De sport is heel populair in Cornwall uiteraard. Wereldkampioenschappen vinden elk jaar plaats op de Scilly islands. Voornamelijk dus een engelse aangelegenheid maar de dames van Scheveningen (SRV) kunnen daar altijd een aardig potje breken, vaak bij de eerste drie.
Ik mocht een keer meedoen maar helaas was ik kort daarvoor door mijn rug gegaan dus de boel helaas af moeten blazen.