Dat 1k gedoe is maar een wens (met heel veel tegenstanders); gaat er echt niet zomaar komen.
Dat denk ik namelijk ook
Komt denk niet ten goede voor amsterdam
Wat is er nou mis mee om contant te betalen
Denk dat er veel winkels en handelaren creatief gaan worden.
Precies daarom houd ik als financiële buffer minimaal 2 jaar aan uitgaven aan op mijn spaarrekening. Je weet nooit wat er stuk kan gaan.
Geloof me. Die zijn al creatief. 

Jaarsalarissen? Bang dat je halve huis afbreekt?
Kun je met de huidige rente beter in een index gooien lijkt me.
Ben je bang dat je huis instort 
Jij typt net wat sneller 
Je kunt de klant ook in 10 x laten betalen toch ?
Tja…,. Bijvoorbeeld
Of via bedrijfje buiten Amsterdam
Ik heb een keer in 1 jaar cv-ketel, wasmachine en een koelkast moeten vervangen. Aangezien je daar toch allemaal even mee wil doen en goed spul wilt hebben… Je zal maar een rampjaar hebben waarbij dan nog je auto erbovenop komt. Vele kleine dingen kunnen ook een berg geld zijn samen.
Een aantal jaren geleden betaalde we gewoon alles cash ,
nu worden mensen al nerveus van een paar duizend euro. 
Ik had het al bewerkt, ik bedoelde dus 2 keer wat ik in een jaar uitgeef. Dat is dus wel minder dan 2 jaarsalarissen.
Ik zou mijn baan kwijt kunnen raken ofzo. Dan kan ik in ieder geval op eigen kracht 2 jaar rondkomen. Plus nog wat daar aan ww bijkomt.
Mijn huis niet, maar niet alles is zo degelijk als mijn huis om mij heen 
Gelukkig dit jaar nog een nieuwe CV ketel en vriezer gekocht en sinds vorige maand zonnepanelen.
Cv ketel preventief omdat je over een jaar of 2 geen gasketel meer kan kopen. Zonnepanelen ivm de overgangsregeling voor bezitters na verval van de salderingsregeling.
Wees achterdochtig als de koper -na tonen van cash geld- aanbied het in een gesealde enveloppe te stoppen en mee te geven.
Goeie tip thanks👌
Nog een tip: toen ik mijn horloge verkocht vroeg de koper mijn bankrekening ik legde toen mijn bankpas op tafel. Dus vraag naar de bankpas van de koper. Als die klopt zit je safe bij direct overboeken.
Wil niet zeggen dat de koper bewust vals geld heeft.
Verder is cash King… contant betalen heeft meerdere voordelen, vooral voor diegene die het uitgeeft. Maar voor de verkoper kan dit net zo goed gelden.
In verband met particuliere verkoop van een horloge zoek ik op het forum hoe de meesten dit doen. Het gaat om een flink bedrag en ik heb daar geen ervaring mee. Met veel cash rondlopen lijkt me niet erg gewenst. Krijg je bijvoorbeeld vragen van de bank bij een grote transactie?