Even 3k neerleggen of 3k hebben wat je ook wil hebben in tijden dat je ineens een nieuwe wasmachine, vaatwasser of cv-ketel wil kunnen kopen. Ik denk dat het grootste deel van het jaar, dat ik best zo een Rolex kan kopen. Alleen wil ik af en toe ook op vakantie, mijn auto een beetje geven, misschien eens een nieuw barrel (auto) voor de deur of mijn kinderen een leuk dagje uit geven.
Dus doet deed pappa het maar met de wat goedkopere horloges . Het is zo naar als een van onze auto’s de geest geeft en ik ineens moet fietsen naar mijn werk. Vast leuk met een Rolex om mijn pols, maar dat is vast tot hey regent, hagelt, sneeuwt of erg koud is.
Denk je nu echt dat iedere ondernemer bij een contante betaling boven de € 1.000 dit direct gaat melden? Geven er wel een draai aan. Ze zetten hun relatie met goede klanten echt niet op het spel.
Ik heb een keer in 1 jaar cv-ketel, wasmachine en een koelkast moeten vervangen. Aangezien je daar toch allemaal even mee wil doen en goed spul wilt hebben… Je zal maar een rampjaar hebben waarbij dan nog je auto erbovenop komt. Vele kleine dingen kunnen ook een berg geld zijn samen.
Gelukkig dit jaar nog een nieuwe CV ketel en vriezer gekocht en sinds vorige maand zonnepanelen.
Cv ketel preventief omdat je over een jaar of 2 geen gasketel meer kan kopen. Zonnepanelen ivm de overgangsregeling voor bezitters na verval van de salderingsregeling.
Nog een tip: toen ik mijn horloge verkocht vroeg de koper mijn bankrekening ik legde toen mijn bankpas op tafel. Dus vraag naar de bankpas van de koper. Als die klopt zit je safe bij direct overboeken.