Horloge verkopen.. bank of cash?

Even 3k neerleggen of 3k hebben wat je ook wil hebben in tijden dat je ineens een nieuwe wasmachine, vaatwasser of cv-ketel wil kunnen kopen. Ik denk dat het grootste deel van het jaar, dat ik best zo een Rolex kan kopen. Alleen wil ik af en toe ook op vakantie, mijn auto een beetje geven, misschien eens een nieuw barrel (auto) voor de deur of mijn kinderen een leuk dagje uit geven.

Dus doet deed pappa het maar met de wat goedkopere horloges :slight_smile:. Het is zo naar als een van onze auto’s de geest geeft en ik ineens moet fietsen naar mijn werk. Vast leuk met een Rolex om mijn pols, maar dat is vast tot hey regent, hagelt, sneeuwt of erg koud is.

2 likes

Denk je nu echt dat iedere ondernemer bij een contante betaling boven de € 1.000 dit direct gaat melden? Geven er wel een draai aan. Ze zetten hun relatie met goede klanten echt niet op het spel.

1 like

Dat 1k gedoe is maar een wens (met heel veel tegenstanders); gaat er echt niet zomaar komen.

Dat denk ik namelijk ook

Komt denk niet ten goede voor amsterdam
Wat is er nou mis mee om contant te betalen
Denk dat er veel winkels en handelaren creatief gaan worden.

Precies daarom houd ik als financiële buffer minimaal 2 jaar aan uitgaven aan op mijn spaarrekening. Je weet nooit wat er stuk kan gaan.

2 likes

Geloof me. Die zijn al creatief. :joy::joy:

1 like

Jaarsalarissen? Bang dat je halve huis afbreekt? :joy: Kun je met de huidige rente beter in een index gooien lijkt me.

Ben je bang dat je huis instort :joy:

Jij typt net wat sneller :laughing:

Je kunt de klant ook in 10 x laten betalen toch ?

Tja…,. Bijvoorbeeld

Of via bedrijfje buiten Amsterdam

Ik heb een keer in 1 jaar cv-ketel, wasmachine en een koelkast moeten vervangen. Aangezien je daar toch allemaal even mee wil doen en goed spul wilt hebben… Je zal maar een rampjaar hebben waarbij dan nog je auto erbovenop komt. Vele kleine dingen kunnen ook een berg geld zijn samen.

1 like

Een aantal jaren geleden betaalde we gewoon alles cash ,
nu worden mensen al nerveus van een paar duizend euro. :thinking:

2 likes

Ik had het al bewerkt, ik bedoelde dus 2 keer wat ik in een jaar uitgeef. Dat is dus wel minder dan 2 jaarsalarissen.

Ik zou mijn baan kwijt kunnen raken ofzo. Dan kan ik in ieder geval op eigen kracht 2 jaar rondkomen. Plus nog wat daar aan ww bijkomt.

Mijn huis niet, maar niet alles is zo degelijk als mijn huis om mij heen :wink:

1 like

Gelukkig dit jaar nog een nieuwe CV ketel en vriezer gekocht en sinds vorige maand zonnepanelen.
Cv ketel preventief omdat je over een jaar of 2 geen gasketel meer kan kopen. Zonnepanelen ivm de overgangsregeling voor bezitters na verval van de salderingsregeling.

Wees achterdochtig als de koper -na tonen van cash geld- aanbied het in een gesealde enveloppe te stoppen en mee te geven.

Goeie tip thanks👌

Nog een tip: toen ik mijn horloge verkocht vroeg de koper mijn bankrekening ik legde toen mijn bankpas op tafel. Dus vraag naar de bankpas van de koper. Als die klopt zit je safe bij direct overboeken.