Rado Hyperchrome wellicht?
Of even wachten en een blauwe wijzerplaat van Longines scoren? Uiteraard ook van de Baselworld afgelopen weekend.
Ben het eens met Orisfan, en ik ben geen fan van Oris …
Koop dan een mooie Cellini of Calatrava?!
Allereerst, geweldig idee!
Ik heb al een paar keer een horloge gekocht voor mijn vrouw, die ook niet echt een liefhebster is. Mijn ervaring:
- quartz, want een mechanisch horloge loopt altijd voor of achter, en stopt zomaar als het een paar dagen niet gedragen wordt
- uiterlijk is belangrijker dan wat er in zit, of wat voor functies het horloge heeft
- maar, een perpetual calendar wordt zeer gewaardeerd
Dit lijstje geldt natuurlijk voor zowel mannelijke als vrouwelijke niet-liefhebbers
Allen hartelijk dank voor de vele reacties! Mijn voorkeur gaat uit naar Longines of Tag Heuer… dit nav jullie reacties
Beide horloges vind ik mooi, elegant en bij haar passen. Wat vinden jullie ?
Longines.
Maar, zoals een aantal al hebben gevraagd/opgemerkt, als ze niets met horloges heeft geef haar dan wat anders. Ander sieraad, leuke vakantie met z’n tweetjes, uit eten bij een top restaurant, of iets heel anders.
Als het dan toch een horloge moet worden dan zeg ik de TAG Heuer die je zelf aandraagt. Parelmoer wijzerblad misschien ook mooi?
Gezien de horloges die je zelf aandraagt heb je een mooi budget. Voldoende voor te vinden.
Budget rond 3k dus. En voorkeur voor TT. Wil je perse nieuw?
Mijn vrouw (draagt horloge, wat ze van mij heeft gekregen, met veel plezier maar zou zelf nooit horloge kopen) zou de Longines kiezen
Ik zelf ook.
Liefste wel, niet noodzakelijk als hij in goede staat is
Gezien! Alleen die doet het hem niet voor mij nog helaas
Ik zou iets kopen day zo min mogelijk op een horloge lijkt. Met diamanten. Waar je eventueel de tijd op kan aflezen
Fris, modern, elegant, quartz.
Merk speelt hoegenaamd geen rol, wel kwaliteit en een safiertje.
Ik zou de Patek en de bruine Orient in dit toppic al zeker niet aanraden, wat een ouderwets ogende gedrochten zeg voor een dame, het schoolvoorbeeld van een “No go”.
Het nut van een Rolex voor een dame die niets met horloges heeft zie ik niet onmiddelijk, tenzij het financieel niet echt een probleem is uiteraard.
Die Nomos, Longines of Rado daarintegen maken misschien meer kans, al vind ik een uurwerk kiezen voor je vriendin een moeilijke opdracht. Een beetje specialer mag soms ook voor haar, al is dit wel erg tricky om te gaan uitzoeken.
Ga met haar lekker uit eten en nadien iets drinken en een leuke wandeling maken. Uiteraard toevallig langs een juwelier… Je kan de winkel gerust even opbellen de dag voordien en hem je komst aankondigen net als de reden waarom en eventueel een budget om hem te helpen de juiste richting in te slaan voor deze specifieke gelegenheid.Dat kan allemaal. Koffietje, mooi praatje, en je vrouw stapt naar buiten met “iets speciaal” voor haar. Dagje geslaagd met een mooi aandenken