Horloge vs .......

Hahaha ik vind jouw keuze: Porsche of Daytona inderdaad ehh weinig inspirerend.
Ik zou trouwens absoluut voor de Daytona gaan.

2 likes

Dat vind ik best knap.
Dat heb een een paar jaar geleden ook geprobeerd. Huisje, boompje , beestje, kantoorbaantje enz.
Na 8 maanden compleet gedesillusioneerd maar weer de wereld rond gaan rennen.

1 like

Geen van beide.
Ik zou een raam open doen en de thermostaat 3 graden hoger zetten. Al dat milieu gezeik komt inmiddels m’ strot uit.

8 likes

ok…de eerste 43 berichten zijn geweest…nou weer terug naar het leuke idee van @jlikeswatches.

skx007 voor pak-m-beet 175

of een avondje Michelinnen :

• skx
  • restaurant

0 stemmers

En nou niet gaan zeuren dat je al een skx hebt, of dat je liever een Casio koopt van een geeltje en dan frikandellen thuis gaat bakken.

3 likes

Moderne Porsche laten staan en voor minder (circa 45k) een oude luchtkoeler kopen. Ideaal voor zondagse ritjes en roadtrips en bovendien nog geld over voor een Heuer Carrere Re-edition en wat ā€˜verstandige zaken’…

5 likes

En wat is het verschil met wat je nu doet? :joy::joy:

De nieuwe Porsche met een kakofonie aan knoppen en hendeltjes werkt me sowieso op de zenuwen.

1 like

De Porsche.
@Fate_Amenable_To_Change als je die posten nog moet meenemen dan zou ik ook geen van beide kiezen omdat ik het me dan simpelweg niet kan veroorloven :heart:

Levensles: koop alleen wat je je kan veroorloven :smiley:

1 like

Helemaal mee eens. Ik ging er altijd van uit dat mensen die dit soort dingen kopen zo een enorm besteedbaar inkomen hebben dat ze zich niet druk hoeven te maken over spaargeld en hypotheek.

Maar tegenwoordig weet ik dat de mensen die dure auto’s en horloges kopen dat net zo vaak tegen beter weten in doen :sweat_smile::zipper_mouth_face:

1 like

De meeste mensen die zoveel met het milieu hebben zijn enkel toch maar geĆÆnteresseerd in hun eigen leef omgeving.

Doe mij Rolex maar, kan ik verkopen en dan een 911 turbo uit 2006 en een Rolex Explore, blijft dan vast nog wat over voor andere zaken.

1 like

Sluit ik me bij aan. Als ik al zo’n keuze zou kunnen of moeten maken om een dergelijk bedrag aan ā€˜luxe’ te spenderen, ga ik op zoek naar (voor mij) leukere dingen… :sunglasses:

1 like

Als je met de financiƫle meetlat kijkt dan moet je beide denk ik laten gaan.

Als je kijkt naar de emotionele meetlat dan zou ik zeggen, als je niet kunt stoppen met grijnzen, horloge of auto, motorfiets of vakantie bestemming. Volg je gevoel mits je het kunt betalen.

Deze keuze hmmmm… Spreekt me beide niet genoeg aan.

1 like

Echt totaal niks. Daar geef ik graag mijn geld aan uit en de rest verkwansel ik.

2 likes

My man!

1 like

Ho ho. @jlikeswatches is degene die met die keuze kwam. Het is niet waarschijnlijk dat ik deze keuzes op zou werpen:

• Hekel aan sportauto’s… Geen snokhaak, geen fatsoenlijke koffer, doen het niet goed op slechte wegen, zand en sneeuw
  • Hekel aan chronografen met drie registers. Eigenlijk ook aan andere chronografen, maar die zijn tenminste mooier: Zelden waterdicht, veel te gevoelig voor storingen en klappen, onderhoudsintensief en nutteloos.
  • Hekel aan het gelul rond Rolex
  • Hekel aan het ontlenen van status uit meuk. Mien leuter wordt niet grutter van die Porsche.

Heb je kinderen of mensen waar je iets om geeft?

Zo ja, wil je een totaal onleefbare en verneukte planeet voor ze achter laten?

Zo nee, zou het dan misschien een goed idee zijn om na te denken over wat je doet?

Het mag je de keel uit hangen, maar je hebt geen keus meer.

On-Topic: Dit is het duurste horloge wat ik ooit serieus zou overwegen als geld me echt niet meer hoefde te boeien.

Zoals je ziet, heel erg geen Daytona, en ook niet iets voor Porsche rijders. :slight_smile:

5 likes

Manmanman. Zonnepanelen opnoemen als ze je vragen wat je zou kopen als je 90K in de schoot geworpen kreeg! En je hypotheek aflossen.

Koekkoek!

Blij dat zoiets niet bij mij opkomt! En trust me, ook ik heb in ruime mate genoten van de goede dingen des levens en ben nog niet uitgenoten…:wink:

7 likes

@koekoek, ze roepen je…

Als ik geen hypotheek meer had en zelf m’n energie opwek heb ik nog maar twee dingen te betalen: Een paar duizend ballen aan belasting over vermogen en water. Da’s 300 Euro in de maand, plus water nog.

Op dat moment houd ik sloten geld over voor frivole shit zoals reizen, horloges, drugs, prostituees. Bovendien heb ik de vrijheid om bij een snackbar patat te gaan staan bakken als de IT me niet meer zint.

Uitstellen van de bevrediging leidt tot grotere bevrediging. :+1:

Daarom dus eerst die andere posten.

1 like

nu kom ik met mijn mening,

van die 90k:

10k in crypto
30k op de bank
10k voor een bus+ ombouwen tot camper
40k om op te brassen tijdens een wereldreis.

Ja, brrrr. Prima als mensen een Dacia willen kopen, maar reken niet op mijn zegen. En ik ga ook niet naast je zitten.

2 likes