Horlogeadvies voor €2500

Al vaker als suggestie gegeven; Oris Divers 65.

Automatisch :white_check_mark:
40 mm :white_check_mark:
10 bar (voldoet in meeste gevallen) :white_check_mark:
Verschillende configuraties :white_check_mark:
Zowel tweedehands als nieuw kan het prima binnen budget :white_check_mark:

Alleen 72u gangreserve is wel een stevige eis, maar dat was geen harde eis las ik. Dus gaan we gewoon voor ± 40u :sweat_smile:

Prachtige draagbare (skin) diver als je het mij vraagt!

1 like

https://www.wempe.com/en-int/watches/tudor/tudor-royal/tudor-royal-day-date-m28600-0005?c=0

Je wilt eigenlijk een Rolex, Tudor of grand seiko.
Tudor heeft best betaalbare model.
Dan zou ik dus voor Tudor gaan.

1 like

Zo’n Oris voelt echt heel degelijk aan dus ik was denk ik voor een Aquis gegaan. Met Breitlings heb ik alleen maar ellende gehad (ook twee gewoon hagelnieuw) dus dat zou ik overslaan.

Sinn is ook prachtig en betaalbaar

3 likes

Laten we eens gek doen…

1 like

Inderdaad een optie, maar beware; het schijnen geen blijvers te zijn… Dus ben je al snel weer met eenzelfde actie als deze bezig!:wink:

1 like

Oris heeft dat met deze 65 ruimschoots afgedekt want:120(!) uur reserve!

Het is wel een duurdere versie en pre-owned denk ik nog niet zo dik bezaaid, maar Oris is ook nieuw altijd wel behoorlijk onder list te krijgen.

2 likes

Wat Drees zegt. Als je je hart hebt verknocht aan deze merken, moet je niet afwateren maar kopen wat je wilt. Dit is een bijzondere gebeurtenis, niet een spontane flipperaankoop. Deze blijft, die moet 100% naar je zin zijn, toch?

1 like

Ook ik zou je de colt 41 aanbevelen, prachtig horloge en binnen budget te realiseren.

Succes met je keuze !

4 likes

Dit is alles wat je nodig hebt en nog geld over!

https://www.midowatches.com/en/ocean-star-decompression-worldtimer-m0268291704100.html

Meer waar voor je geld krijg je niet, 2 kleuren en kijk ook naar de LE van 2021 en 2022 deze zijn ook top.

1 like

Is ‘doorsparen’ of ‘budget iets oprekken’ al gezegd? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Aquaracer misschien?

Ook de nieuwe Aquis date heeft een caliber 400 met 120u gangreserves. List ook boven budget maar naar wat ik hier op het forum lees gaan deze inderdaad vrijwel nooit voor dit bedrag en altijd met een, soms stevige, korting. Wie weet… Pre owned moet zeker binnen budget kunnen vallen dus.

1 like

Maar geen 30% denk ik…

1 like

Voor iedereen die aan het begin van z’n horloge hobby staat en z’n zuur verdiende centen wil stukslaan op een horloge, adviseer ik geen oris nieuw te kopen.

Hoe leuk ze ook zijn, je raakt ze amper kwijt voor minder dan de helft die je betaald heb, mocht je eens iets anders willen.

2 likes

Koopje!

Die van mij krijg je niet voor dat geld :revolving_hearts:

1 like

En dat begrijp ik ten volle.
Ikzelf ben me ook op een Oris Aquis Date aan het oriënteren en zoek deze vooral pre-owned omd deze reden. Is ook geen haast bij.

Maar zoals @DirkKlokjes al aangeeft:

Is het misschien helemaal niet de bedoeling om deze ooit te verkopen. Dan is de eventuele afschrijving naar mijn persoonlijke mening niet zo heel relevant en koop je beter een horloge 100% naar je zin binnen het vooropgestelde budget.

Mijne ook niet :rofl:

1 like

Zal een zware dobber worden, maar nooit geschoten….

Als je de polsen ervoor hebt zou ik zeker voor de marinemaster kiezen.

1 like

Breitling Colt, prachtig horloge en zeer veel pre-owned aanbod binnen je budget.