Horlogeforum.nl Limited Edition 2007: DE DISCUSSIE

Ik blijf het jammer vinden dat de genoemde steden vrij nutteloos zijn. Als dit niet het geval was zou ik zeker voor de Hamilton gaan, nu weet ik het nog niet.

Steven

Grappig is dat toch, Steven. Ik vind het juist briljant bedacht, een GMT-horloge met acht nederlandse steden er op. :slight_smile:
Zo zie je maar hoe smaken en meningen uiteen kunnen lopen. :slight_smile:

Mijn beste,

Mijn keuze is gevallen op hét horloge ‘pur sang’ de ‘Auguste Reymond’ .

Orologio Signaturis Temporis

De stedenring is niet gekoppeld aan de tweede tijdzone.
Dus ook al waren het geen Nederlandse steden, dan heeft het nog niet veel functionaliteit.
Voorbeeld: Als ik de tijdzone instel op GMT+1 (Engeland) dan kan ik de stedenring ook op Tokyo zetten…Je moet dus maar net weten welke stad bij welke zone hoort
Daarom vind ik de Nederlandse steden juist een erg leuke gadget

De Hamilton voor mij geen discussie over mogelijk :slight_smile:

Henrik Schreef:

Wat vinden jullie nou van de voorstellen?

Ik ga voor de Hamilton. Hell…ik bestel 'm ! Wat een topklok!

Rodima Schreef:

De Hamilton voor mij geen discussie over mogelijk

Doe wel en zie niet om !

OK Rodima

Thnx

Watchron Schreef:

Henrik Schreef:

Wat vinden jullie nou van de voorstellen?

Ik ga voor de Hamilton. Hell…ik bestel 'm !
Wat een topklok!

Thnx voor de support. Ik bestel hem uiteraard ook.

ik twijfelde nog een heel klein beetje…maar de kogel is door de kerk …als de hamilton wint dan bestel ik hem :slight_smile:

ik vind de hamilton qua stijl wel wat hebben van de vorige jaargangen.
vind het wel leuk als er een keer een limited in een andere stijl gekozen word…
daarom, en omdat hij gruwelijk mooi is, heb ik gestemd op de auguste reymond.

Ik heb ook gestemd op de Auguste Reymond. Maar ik twijfel wel of ik hem zal bestellen. Ik vind het de enige mooie van de vier, maar hij is zo groot (44mm). Maar weer wel met een byzonder uurwerk. Unitas 6498, eigenlijk meer voor zakhorloges. Ik twijfel nog.

over op elkaar lijken gesproken, vergelijk de uurwerken van de AR en de eerste (2003) ltd dan even met elkaar…

en dan de voorkant:

kijk, wat lijkt er nou op elkaar ???
groet

klaas

had onder de post van rhaco 15.58 moeten staan… sorry

Ik vind persoonlijk de Hamilton erg mooi, alhoewel ik de Auguste Reymond zeker een bepaalde uitstraling vind hebben. De persoonlijke touches op de Hamilton zijn ook erg mooi, de stedenring, het feit dat hij oranje is (ja, ik weet dat het standaard is, maar toc :wink: ) daarnaast natuurlijk de persoonlijke overweging dat ik wel graag een limited wil aanschaffen dit jaar en al een aantal (vintage) dresswatches heb, dus dat de Hamilton de leukste aanwinst is.

Vandaar nu ook mijn keuze voor de Hamilton en ja ik heb ook nog geen horloge welke het goed doet bij de voetbalwedstrijden van Oranje :slight_smile:

Heeft de Auguste Reymond aan beide zijden saffier glas zoals vermeld?

Op de website staat namelijk dat hij alleen op de bovenkant saffier glas heeft?

MVG,
RB

ik heb ook gestemt op de hamilton, de mega boogie is top maar ik vind 44mm te groot en daarbij heb ik nog geen gmt in bezit. het lijkt me trouwens wel duidelijk dat het gaat tussen de hamilton en de mega boogie, maar wat vinden we eigenlijk van de andere twee? totaal kansloos, gaat wel, of net niet? persoonlijk zet ik de chrono op 3 en de kiber op 4, puur op uiterlijk en het ‘gevoel’ dat je m.i. bij een horloge moet hebben.
groet, frank.

@ Ruud: Wat bij de voorstellen onder “Limitering” staat is wat afwijkt aan het horloge tov het originaal tenzij anders aangegeven. Oftewel, ja. :smiley:

Ik heb de knoop doorgehakt, het is de Hamilton geworden. De GMT in combinatie met de ring met nederlandse steden vind ik gewoon een hele leuke vondst. Maar mocht het de AR worden, dan doe ik evengoed mee. :slight_smile:

Snooker Schreef:

Ik heb de knoop doorgehakt, het is de Hamilton
geworden. De GMT in combinatie met de ring met
nederlandse steden vind ik gewoon een hele leuke
vondst. Maar mocht het de AR worden, dan doe ik
evengoed mee.

Oke Snooker, Seamaster, Rodima en Rivervvs, proficiat met jullie uitstekende keus!

Ik vind de Auguste Reymond het mooist. X(

Als je die lelijke oranje band wegdenkt, dan valt de Hamilton ook wel mee. :stuck_out_tongue: