komt idd wel goed, Henrik…
Groet,
Klaas
komt idd wel goed, Henrik…
Groet,
Klaas
Helaas niet. Merken die een Limited maken, beginnen pas nadat ze van ons definitief de opdracht krijgen. En wij geven die opdracht pas als we zeker weten dat we minimaal 25 stuks hebben verkocht. Ook moeten we vaak deels of geheel vooruitbetalen (in dit geval 50%).
Ok, dat dacht ik eigenlijk al, maar het was te proberen:)
Dan laat ik mijn beslissing nog even afhangen van welke versie er gekozen wordt.
Tsa, zonder mensen tegen de schenen te willen schoppen vind ik het maar een raar horloge. Teveel gezocht naar “het moet een keer iets totaal anders worden”, althans dat gevoel krijg ik. Het tegen de klok in draaien van de wijzers zal ik waarschijnlijk nooit aan kunnen wennen. Zie ook totaal het nut niet daarvan in. Ik vind het storend en onhandig. Ook de wijze waarop het jaartal wordt weergegeven vind ik onlogisch, maar goed dat smaken verschillen. De parelwitte kleurstelling vind ik overigens wel heel geslaagd. Ik hoop voor de werkgroep dat de minimale oplage gehaald gaat worden. Ik vind het voor een limited te extreem, jammer. Hopenlijk volgend jaar beter.
Gr,
Ron.
Ik vind het een mooi horloge, goede kwaliteit, mooie designs…complimenten. Ook zeker qua prijs en slagvaardigheid van de de initiatiefnemer(s).
Ik ben zelf ook van mening dat niet zo makkelijk voor mij wordt om hieraan te wennen. Kortom, het zal niet mijn eerste limited gaan worden.
Nogmaals complimenten en vind de rood/blauwe de mooiste overigens.
Misschien raar dat ik het vraag, maar wie begrijpt technisch hoe de tijd achterstevoren kan lopen? Ik las al een opmerking dat het uurwerk achterstevoren is geplaatst, maar dat kan natuurlijk niet. Dat het 180 graden is gedraaid maakt ook niet uit. Dus hoe zit dat? Een speciale opbouw? Of is er een simpelere uitleg? Ik zou het natuurlijk ook aan Azimuth kunnen vragen, maar ben benieuwd of iemand het hier weet of kan verklaren?
Misschien raar dat ik het vraag, maar wie begrijpt
technisch hoe de tijd achterstevoren kan lopen? Ik
las al een opmerking dat het uurwerk
achterstevoren is geplaatst, maar dat kan
natuurlijk niet. Dat het 180 graden is gedraaid
maakt ook niet uit. Dus hoe zit dat? Een speciale
opbouw? Of is er een simpelere uitleg? Ik zou het
natuurlijk ook aan Azimuth kunnen vragen, maar ben
benieuwd of iemand het hier weet of kan verklaren?
Ik denk dat ze gewoon één extra tandwiel in de aandrijftrein hebben geplaatst, en waarschijnlijk een ander tandwiel (of twee) aangepast om de overbrenging gelijk te houden. Als je dit doet voor het ‘minuutwiel’ (is dat de correcte term?), gaan zowel uren als minuten achteruit, net alsof je aan de kroon draait, zeg maar.
Als je twee tandwielen die elkaar normaal raken beide wat kleiner maakt, kun je een extra tandwiel denkik redelijk eenvoudig er naast plaatsen die in beide tandwielen grijpt. Wel is de kunst de tandverhoudingen goed te houden.
Groeten,
Martin
Henrik Schreef:
Misschien raar dat ik het vraag, maar wie
begrijpt
technisch hoe de tijd achterstevoren kan lopen?
Ik
las al een opmerking dat het uurwerk
achterstevoren is geplaatst, maar dat kan
natuurlijk niet. Dat het 180 graden is gedraaid
maakt ook niet uit. Dus hoe zit dat? Een
speciale
opbouw? Of is er een simpelere uitleg? Ik zou
het
natuurlijk ook aan Azimuth kunnen vragen, maar
ben
benieuwd of iemand het hier weet of kan
verklaren?Ik denk dat ze gewoon één extra tandwiel in de
aandrijftrein hebben geplaatst, en waarschijnlijk
een ander tandwiel (of twee) aangepast om de
overbrenging gelijk te houden. Als je dit doet
voor het ‘minuutwiel’ (is dat de correcte term?),
gaan zowel uren als minuten achteruit, net alsof
je aan de kroon draait, zeg maar.Als je twee tandwielen die elkaar normaal raken
beide wat kleiner maakt, kun je een extra tandwiel
denkik redelijk eenvoudig er naast plaatsen die in
beide tandwielen grijpt. Wel is de kunst de
tandverhoudingen goed te houden.Groeten,
Martin
Je was me net voor. Eén tandwieltje extra is idd voldoende om de boel helemaal om te draaien.
De reden om geen seconde te hebben is omdat die
inderdaad met de klok meedraaide. Deed een beetje
afbreuk aan het concept van back in time.Het is inderdaad geen kwestie van een uurwerk
simpel omdraaien.
Ah, dat is jammer. Had me leuk geleken als de seconde wijzer terug loopt.
Ja, lijkt mij ook, als je daar ruimte voor kunt maken. Dus het is echt een technische modificatie.
het is dit jaar wel een zeer gedurfde Limited geworden. Hulde aan de werkgroep.
Een horloge waar je veel naar zult kijken en veel vragen over zult krijgen van anderen, zowel van liefhebbers als van “gewone” mensen…
Mooie gekleurde wijzeplaten, daar houd ik wel van 
Je zult begrijpen welke ik dan ook het minst geslaagd vind.
Mooi merk ook als ik de site zo bekijk, wel aan de prijs. Gelukkg heeft de Limited een prijslimiet. Ben benieuwd welke het wordt.
Groet,
Arno.
Vind het een hele gewaagde/mooie klok. Moet alleen wel zeggen dat ik 3 of 4 het mooist vind en als het een van deze wordt ik hem zeker koop, de rest kan ik gewoon niet echt voor me halen.
Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest omdat ik erg druk ben geweest met cursus uurwerktechniek en een restauratie project.
Gelukkig ben ik weer optijd terug voor deze geweldige limited edition.
Mijn complimenten voor de orginisatie die dit mogelijk maakt.
Mijn voorkeur gaat uit naar het rood, blauw witte kleuren schema met eventueel een zwarte band maar de andere ontwerpen vind ik ook erg mooi.
Ik kan niet wachten tot we mogen bestellen! 
Ik ben echt benieuwd welke kleurencombinatie het wordt.
Ben nog steeds aan het twijelen, denk dat ik toch liever voor een Steinhart Nav B ga over een paar maandjes(nr1 on the whish list)
Nog twee vraagjes voor de organisatie:
Ben erg benieuwd welke wijzerplaat het gaat worden daar ik mijn besluit om al dan niet mee te doen hier wel vanaf ga laten hangen. Vind de uitvoering wel dermate uniek dat dit mij een mooie toevoeging lijkt op mijn bescheiden collectie. Ben echter bang dat nr.3 het gaat verliezen van 1 of 4 als ik de reacties hier zo lees. Wanneer is daar meer duidelijkheid over?
Als de kleuren blauw en wit van nr 1. dezelfde kleuren zijn als die van die andere limited, wil ik die zelfs nog wel overwegen. Die ziet er erg goed uit tenslotte:P
Nog twee vraagjes voor de organisatie:
- Wanneer kunnen we gaan stemmen?
Vanaf nu, zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,200885
- Wat wordt (ongeveer) de termijn waar binnen moet
worden betaald? En is dat dan het volledige
bedrag, of alleen de aanbetaling? Dan kan ik er
vast rekening mee houden:)
Na de verkiezing kan het horloge dat gekozen is worden besteld en moet binnen twee weken na bestelling worden betaald. Bestellen zal kunnen vanaf 26 of 27 april tot ergens halverwegen tot eind mei (sluitingsdatum is een beetje afhankelijk van het aantal verkochte stuks).
Nog even “een mosterd na de maaltijd opmerking”.(Zeg het maar even om mede HF leden voor te zijn)
Er was enige tijd geleden een inkoopaktie voor de Grovana duiker.
Echter deze ging niet door.
Maar het logo dat daarvoor was ontworpen, vond ik echt heel geslaagd en
ook professioneel eruit zien.(tu)
Kan dit geen optie zijn(het logo dus) voor de LE 2010?
Of moet dit persé het logo van HF zelf zijn?
Henrik Schreef:
Na de verkiezing kan het horloge dat gekozen is
worden besteld en moet binnen twee weken na
bestelling worden betaald. Bestellen zal kunnen
vanaf 26 of 27 april tot ergens halverwegen tot
eind mei (sluitingsdatum is een beetje afhankelijk
van het aantal verkochte stuks).
In een andere post staat nog 50%
Helaas niet. Merken die een Limited maken,
beginnen pas nadat ze van ons definitief de
opdracht krijgen. En wij geven die opdracht pas
als we zeker weten dat we minimaal 25 stuks hebben