Horlogeforum.nl werkt niet

Hmmm, nee, dat is eigenlijk goed gezien. Dus Orange onderschept het verkeer niet rechtstreeks, maar faket DNS. Vieze, vieze dingen.

Als je oplossing werkt, zit je goed. Moest het niet okee zijn dan had je browser even hard gemekkerd als voordien over de Orange shenanigans. Mooi. :ok_hand:

1 like

Top, alles lijkt gewoon te werken…
Ook de app van Orange. Dan laat ik hem voorlopig zo staan en kan ik opnieuw het HF bezoeken via mobiele data :partying_face:.

1 like

Is dit een browserwijde oplossing? Of alleen voor deze website? Waar stel ik dat in?

Android:

Instellingen → Verbindingen → Meer verbindingsinstellingen → Privé-DNS

IPhone kan ik niet zeggen.

Volgens mij wel.

Heb je niet toevallig iets van spam of AdBlock via orange aan staan? De naam cyberfilter geeft zo’n idee.

2 likes

Ik kan niet voor andere andere forumleden spreken, maar hier lijkt alles goed te staan. Ik heb ook geen instellingen aangepast en heb de problemen ook nooit eerder ondervonden.

Het is ook raar dat ik dit enkel met het HF heb.

De website checker van Orange geeft HF ook gewoon groen licht.

Meer dan dat, dit is een systeem-wijde oplossing, dus alles wat geen ingebakken DNS gebruikt (en bijna alles gebruikt die van het systeem) gebruikt die dan.

Ja, er zit iets raar achter. Lijkt inderdaad op een of andere service waarbij lookups afgevangen worden, en via een Orange filter passeren. Maar als ze dat willen doen werken is er meer nodig dan dit, dus het klinkt alsof ze per abuis veel te ruim onderscheppen voor mensen die er niet hebben op ingetekend.

Gelijk hoe, zelf een onafhankelijke DNS opgeven werkt daar netjes voor. Je kan ook van de gelegenheid gebruik maken om een AdGuard server op te geven, bijvoorbeeld:

En dan worden (bijna?) alle reclame en andere vieze tracking dingen op dat niveau afgevangen. Geen reclame meer bij browsen/apps, ik kan het iedereen aanbevelen. :smile:

2 likes

Gebruik zelf Blokada, maar het principe is hetzelfde. Als ik Blokada op het strakst instel krijg ik ook geen foto’s te zien op HF en wordt er soms ook slecht geladen, vandaar mijn reactie op de vorige bericht. Maar zo ze zien gebruiken we beide het internet op dezelfde manier :slight_smile:

2 likes

Horlogeforum heeft af en toe problemen met het laden van afbeeldingen.
Lees nu ook dat er een wereldwijd probleem is met Cloudflare. Zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben.

8 likes

Dat is een understatement.

Cloudflare heeft wereldwijde storing die veel apps en diensten treft - Tweakers

https://share.google/tqnadvjVYSJqem6x7

2 likes

Oh, ik had net wat mooie foto’s om te delen. Ik zal even wachten dan :wink:

2 likes

Wel heel apart, via de pc geen connectie via de telefoon wel…

1 like

Het Duitse forum ligt er zelfs volledig uit… moord en brand in Duitsland :slight_smile:

Nu ook niet meer :pensive:

Op dit moment wel…

1 like

Hahaha, hier geen foto’s te zien.

Hier ook niet… :roll_eyes:

Edit: nu wel weer. :man_shrugging:

Wereldwijde storing bij Cloudflare legt veel websites en apps plat https://www.nu.nl/tech/6376363/wereldwijde-storing-bij-cloudflare-legt-veel-websites-en-apps-plat.html

2 likes

Het lijkt opgelost…
Dus iedereen kan weer gasgeven!
Kreeg al ontwenningsverschijnselen. :hot_face:

1 like