Horlogemerk dat je niet uit kan staan

Volledig eens!

1 like

Ook daar ligt Henry Maudslay, een Brit, aan ten grondslag, als we even vergeten dat gewichten en materiaalstandaarden er al zijn sinds een paar duizend jaar voor Christus.

Allemaal Britten.:smile:

Los van de Pterodactylus was daar Leonardo DaVinci die de ontwerpen al maakte. :slight_smile: Oh…

Vliegen an sich deden ze al in Frankkrijk in 1783. Joseph-Michel en Jacques-Étienne Montgolfier, zo leert Wikipedia ons.

Kortom: Hommages zijn aardig, maar er is altijd prior art, op één of andere manier. Zie ook de Sub. Da’s een Blancpain hommage. :slight_smile:

1 like

En dus? Altijd iedereen veertig veren in zijn/haar reet?

30 mag ook hoor.

1 like

Tja, Bell &Ross vind ik wel een kandidaat. Design is leuk, maar die prijzen voor een massa geproduceerd Eta uurwerk? Laat maar.
Verder is Hublot wel een typisch ‘voetballersmerk’. Weinig smaakvol.

En IWC maakt wel mooi spul, maar waarom zo f*cking groot?

1 like

Geduld, dat komt wel weer goed!

1 like

Dat lijkt me overdreven. Maar een topic aanmaken om horlogemerken in af te branden, is het andere uiterste.

1 like

Rolex.
Als er één merk is dat is overpriced. En dan gewoon jaarlijks de prijs ook nog eens verhogen.

3 likes

Invicta
Alain Silberstein
Elk horloge op Nato

1 like

Richard Mille brrrrrrr

1 like

Ergerde me eigenlijk nooit aan merken tot dat de eigenaar van een bepaald merk hier op het forum zich nogal agressief begon te uiten, sinds die tijd zit er wmb een smet op dat merk en dat vind ik echt jammer omdat dat gevoel niet meer verdwijnt ook al zou hij het merk verkopen, het negatieve zit er als het ware aan vast geplakt…

Ooooops…
Ik haal één bericht weg en alle reacties daarop zijn nu ook weg.
Excuses. Als je iets mist en het is geen muis in een Nazi-pakje, dan graag terugzetten :grimacing:

10 likes

Dat klopt. Dat je Mart Smeets als beeldmateriaal gebruikt is onnodig. Ik vind 'm een beetje een pompeuze EDIT, dus da’s niet best voor je geloofwaardighed. :slight_smile:

Grappig genoeg is dat spul uit de Alpen nog duurder voor minder waar, in veel gevallen. Behalve Oris die zijn goedkoper voor verder uitstekende waar. :slight_smile:

Ik zie je punt wat betreft de uitstraling van een 5je. Dat wel. Alleen in levenden lijve is het polijstwerk wel next level. Maar toch, je hebt zeker een punt.

1 like

Franck Muller zogenaamd Master of Complications (wat al raar is om over jezelf te zeggen) helemaal als bijna alle horloges die worden verkocht helemaal geen complicaties hebben…

2 likes

Dan ga ik lekker door met mijn vintage Pontiacs en Vostokjes.
En wie weet komt er nog een vintage Seamaster bij…

Wie wie wie?

Niet nog een keer jongens, niet nog een keer…

1 like

Dat kan ik niet zeggen omdat ik dan een soort horlogegriepvirus op het forum zou zetten :wink:

1 like

Zeg dan niets. Dit is op meerdere vlakken storend

Ze zullen wel moeten anders kan de productie niet omhoog.
En waarom moet die productie om hoog?
Juist, van wegen de vraag.