Horlogeplannen 2025

Vervelend is dat altijd hè. Ik heb mijn doelen al-tig keer om deze reden moeten bijstellen.

Naast mijn Seiko chronomaster die ik al had:

En de aankoop van Tissot met gouden bezel

Daarnaast nog een prx op rubber aangeschaft
Nog geen foto van gemaakt :sweat_smile:

Zou ik aankomend jaar wss half of eind wel een voor een mooie omega willen gaan

7 likes

Plannen genoeg! Neig nu om naast m’n Oris ProPilot nog 1 dagelijks te dragen horloge aan te schaffen. Heb een voorkeur voor no nonsense uitstraling en denk nu aan een van deze.

7 likes

Die eerste is echt heel mooi. Zo een aankoop van mij kunnen zijn. Alleen weet ik nu al dat ik hem niet zou dragen. Die schade en schande wordt men wijzer. :wink:

1 like

Ja erg mooi, al vaker naar gekeken!

Voor 2025 een quartz, de Bulova Jet Star rood of limited edition daar ben ik nog niet uit.

9 likes

Prachtige horloges (die witte is mijn persoonlijke favoriet).

Plannen voor 2025…beetje dezelfde als voor 2e helft van 2024, maar als eeuwige twijfelaar is het de vraag wat er van komt.

Bij de erfenis van mijn vader kwamen een twee-tal gouden ‘werk-jubilea’ horloges naar boven. Gezien de beperkte emotionele waarde (hij had er zelf ook weinig mee), zijn die verkocht, en met ‘mijn’ deel van de opbrengst wil ik graag een ander horloge kopen in zijn nagedachtenis, met enigszins blijvende waarde. Tot zover het vervelende deel…dus door naar de horloges.

De twijfelaar in mij heeft last van dat het budget nog steeds (enigszins) beperkt moet zijn (3-4k). Het een horloge moet zijn van een respectabel merk dat de tand des tijds enigszins gaat door staan (dus micro- & nieuwere brands vallen meestal af). Dat ik graag iets op staal wil, maar dat het ook op leer goed moet staan. En als laatste dat ik vooral twijfel over de juiste de maat. Mijn weekend beater is een Casioak (á 45.4 mm) die niet per se groot aanvoelt op mijn 17.5 cm polsen, een 40 mm Jazzmaster is perfect als dresser, maar door m’n MoonSwatch van 42 mm die altijd wat klein aanvoelt ben ik erg gaan twijfelen.

Maar goed, waar ik momenteel tussen twijfel: Een Speedmaster (mijn grails hierin zijn de Speedy Tuesday of een witte Speedmaster, maar beide ver buiten budget). De twijfel die de MoonSwatch heeft veroorzaakt zit hier wel erg in de weg. Optie 2 is een Tudor North Flag, niet zo’n bekend model, maar heeft gewoon wat…maar ook maar 40 mm (en niet te passen bij een juwelier gezien het een ouder model is). Daarnaast heeft Grand Seiko een aantal zeer mooie modellen, tijdsloos, strak en geschikt voor staal & leer. Ook daarvoor geld echter dat de echt mooie modellen vaak buiten budget vallen.

Al met al zit het probleem misschien toch in het budget :laughing: kom toch snel weer op de 5-6k uit, en dat past momenteel (mijns inziens) niet bij mijn leven…

Naja, ik twijfel nog even verder :slight_smile:

6 likes

Al aan zoiets gedacht. Zit binnen je budget, kan op staal en leer.

11 likes

Zeker mooi! Bedankt!

Vooral de eerste foto, de wat meer weathered band met die stalen bezel is een mooie combi. Alleen op staal mist tie dan net het (traditionele) accent van de zwarte bezel. Moet er wel bij zeggen dat ik daar wel vaker naar heb zitten kijken/twijfelen…dit is een Broad Arrow toch?

Een paar kanshebbers:
De Grand Seiko SBGN021, maar daar zullen eerst wel een aantal horloges moeten voor verdwijnen.

De Serica 6190 vind ik prachtig

En Steve Junior uiteraard :yum:

4 likes

Das geen gewone quartz, maar de zeer preciese Precisionist met een afwijking van maar een seconde per maand. :+1:

Broad Arrow Replica, beetje onhandig gekozen naam.

Ik verwacht wat andere bandjes komende week (groene jeans en zandkleur sailcloth). Ik zal wel foto’s posten.

Op staal mist het geheel wat contrast idd.

1 like

Één van deze twee alvast

11 likes

Voor mij zijn staan er twee op het lijstje. De Tissot Telemeter vind ik erg mooi, en van Meistersinger vind ik meerdere modellen met alleen de wijzer voor de tijd mooi. Heel verschillende horloges, komen vermoedelijk beiden ooit wel in de collectie terecht maar het zal beginnen met een van de twee

Hoewel ik ook een 24h dial een gaaf idee vind, maar dat kan eventueel ook met Meistersinger gecombineerd worden.

In mijn eerste jaar hier is mijn hobby reeds geëvolueerd van Siebel-Seiko’s naar oa een Tag Heuer en een Breitling - ik hoop in de loop van 2025 een mooie Tudor Pelagos 39 en een Longines Spirit op de kop te tikken, al sluit ik ook niet uit dat in plek daarvan mijn eerste horloge met het kroontje er komt.

1 like

Witte speedmaster prachtig,zeker zou ik willen hebben ik weet allen niet of 2025 wordt🤣eerst deze nieuwe aanwinst naar service volgende maand🤌

7 likes

Mijn shortlist voor komende jaar ziet er als volgt uit:

Unimatic UC-1

Seiko Speedtimer ssc911

Brew Metric Titanium

8 likes

Ik weet het nog niet goed… heb nog steeds een speedmaster op mijn lijstje… maar als ik hem dan om heb denk ik icoon, maar wat saai en de melkrand houd me dan weer tegen voor de saffier, de witte hmmm mooi, maar niet de icoon.
Wel altijd op Schiphol verkrijgbaar met de BTW korting.

Denk aan de Airking, waarom? is zo afwijkend van het normaal, maar daarom de aantrekkingskracht, misschien het vorige model wel, die is voor Rolex doen maar heel kort gemaakt en daardoor al bijzonder.
We zien wel hoe het loopt.
Er gaat niks weg, een aantal hebben onderhoud op de planning.

1 like

2025 … zal wel weer een prijzig jaar worden :stuck_out_tongue: , ik zou graag alles willen behouden wat ik nu heb maar wil graag de volgende twee toevoegen…

Tudor Prince Date Day 76213 Champagne:

Omega Speedmaster Reduced 39:

De Speedmaster zou nog kunnen veranderen / uitgesteld worden omdat ik uiteindelijk als Chrono Graag een B01 41 Navitimer wens. Maar dat gaat in 2025 nog niet gebeuren :).

6 likes