Horlogeplannen 2025

Sounds like a plan :+1:

1 like

Wellich hier ook een verhuizing in 2025, dus dat geeft wellicht ook focus op iets anders dan horloges… of niet :nerd_face:

1 like

Ha, ik heb mn vrouw ook beloofd om volgend jaar mn handen op mn rug te houden. 2 huizen verkopen en er 1 voor terug net n kneiter van n verbouwing, daar wil ik niet te veel afleiding omheen hebben.

2 likes

Gewoon op de ‘buy’-knop klikken is zo gebeurd hoor… :wink:

Ik heb geen plannen. Zien wat er op het pad komt.

Hebben dezelfde smaak :sunglasses::ok_hand:
Nog een Breitling avenger erbij en het is compleet zo.

Voor 2025 hier? 2023-2024 was rustig met de aankoop van een huis, maar Q1 2025 eens werk maken van die Explorer 2 Polar, die zit al veel te lang in mijn hoofd. Met die een tijdje te hebben mogen dragen van een vriend ben ik er alleen maar zekerder van geworden :blush:

Tegen Q4 het 10jarig lid zijn van hf vieren met een mooie datejust? Wie weet :see_no_evil:

9 likes

Geen.
:upside_down_face:

In wil vooral mijn collectie uitdunnen

Rolex Explorer 1 in 39 mm eruit
Wellicht de Omega Speedmaster Schumacher 3559.320 eruit
Misschien ook de Omega Speedmaster 1861 eruit

:thinking:

2 likes

Zou wel eens een GS willen hebben.

Maar ja welke dan

Aan de andere kant van het spectrum zou ik ook nog steeds wel een keer een Doxa willen.

Keuzes, Keuzes.

11 likes

Een horloge met meervoudige kleuren. Traska?

1 like

Wat is jouw plan?

Waarom geven topic starters met dit soort vragen nooit eerst antwoord op hun eigen vraag? :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

Me too!

Voor mij is het mijn doel om dicht bij mijn shortlist te blijven. Geen gekke impuls aankopen en koers houden.

:beers:

Ah edit. Aha daar is het antwoord :+1:

1 like

Alhier mijn horloge plan 2025. 2024 was wat dat betreft een rampjaar. In Q3/Q4 al 9 stuks vertrokken hier.

1 like

Zit te twijfelen of ik mijn collectie uit wil dunnen of niet. Aan de ene kant slingert er dan een stuk minder rond, aan de andere kant eet het geen brood, en de waarde is niet dusdanig hoog dat je er één net horloge voor terugkrijgt.

Qua verlanglijst staat er maar één horloge op de lijst voor nu:

Al geprobeerd in 2024 aan te komen, maar viste telkens net achter het net.

4 likes

Ik denk dat het wel tijd wordt voor een Zenith in 2025. Deze 2 staan wel hoog op de wish list:

17 likes

Mooi, maar wat steekt die kroon ver uit…

1 like

Mmmm ik denk veel verkopen en terug naar een paar.

Eensch zeker betaalbaarder, maar ik heb wel een zwak voor een zwart horloge. Bij de grijze dealer doet een nieuwe Zenith keramiek 6900. Dat komt m.i. in de buurt voor wat ik wil uitgeven aan een nieuwe. Het model is pas goed en wel op de markt, ik wacht rustig af totdat er een paar gebruikte op de markt verschijnen.

1 like

Hmz, ja viel mij niet eerder op. Denk dat het op de foto een uitgedraaide kroon is.

Hier zit ie er wel in. Zal het toch live moeten gaan bekijken.

8 likes

De verzameling flink uitdunnen. Vier à vijf Seiko’s (blijven er zeven over), twee Yema’s (een over), 'n Hamilton en Oriënt of twee (twee per merk over) gaan weg. De laatste Vostok (of zal ik die houden voor als de Russen komen? Ome Mark’s waarschuwingen moeten we niet licht nemen!), wat microbrand-exemplaren zoals Venezianico, Radcliffe, NMI, Van Doren, Carpenter gaan vrijwel allemaal het veld ruimen. En dan gaan ook de meeste Chinezen (veel te veel van in huis) van eigenaar wisselen; misschien hou ik een of twee San Martins, een Proxima en een Seestern. Maar dat zie ik dan tegen 2026 wel weer.
Komt er iets voor in de plaats? Waarschijnlijk wel. Ik zit te denken aan een King Seiko in het lila, een Rolex Datejust (liefst met linnen wp) en heel misschien een Cartier Tank. Maar dat loopt niet weg. Eerst maar eens de genoemde omzetten in cash (tenslotte aanbevolen door DNB).

4 likes

Heerlijke GS! Maar dat had je van mij wel verwacht natuurlijk

1 like