Horlogepraat buiten het forum.

Dus als ze te laat is voor het eten vindt ze de hond uit de pot!

1 like

Ze is nog geen enkele keer geschrokken, dus dat zit goed.

Een schildpad in de tuin genaamd Frederick lijkt me een puik plan.

@FlyingFox heb je al een meet georganiseerd, voor we teveel off-topic gaan?

3 likes

Nee hoor, stoven kon nog wel eens de meest eetbare optie zijn. :slightly_smiling_face: #Hongerwinterstyle

1 like

Klopt! Heb ooit in Noord-Korea een soep gegeten met hondenstoofvlees. Was pittig ook dus oprecht een hotdog-soep…:wink:

1 like

Nope. Mijn pa is senior, vandaar junior … :sunglasses:

:joy: :joy: :joy: … sorry, klinkt zo grappig als jij dat zegt.

3 likes

Nee Maar bij deze:

Voor wie het leuk lijkt, jullie zijn uitgenodigd om bij mij met 37 graden op mijn zolderkamertje te praten over horloges, neem leuke Rolexen ofzo mee en vergeet ze dan, heb ik weer wat om aan mijn collectie toe te voegen :grin:

Ha! Werk jij óók met LO-docenten?

Ik heb een paar collegae waar ik flink mee kan nerden qua horloges. Wel valt me op dat de meeste vooral op 1 of 2 merken zitten. Omdat ik pas een half jaar echt bezig ben, ben ik duidelijk de junior. Qua techniek weet ik inmiddels wel het meeste, maar dat vind ik ook het meest interessante stiekem. Buitenkant is erg belangrijk, maar waarom tikt dat ding :grin:

Ik zou graag een teken van leven van je vriendin ontvangen . . .

2 likes

Heb wel in m’n kennissenkring wat mensen met Rolex en Hublot rondlopen maar dat zijn geen verzamelaars c.q. liefhebbers. Die hebben dat ding gewoon als accessoire.

2 likes

Dat willen er wel meer, maar @anon50762135 heeft dibs.

:grin:

2 likes

Zo is het maar net. :sunglasses:

1 like

In Zeeland is een horloge slechts een werktuig waarop je kunt zien hoe laat het is, hoewel de stand van de zon óók nog wel gebruikt wordt…
Daar komt nog eens bij dat Zeeuwen niet zo complimenteus van aard zijn.
Oftewel, nee, niet echt een gespreksonderwerp…

M’n vader heeft ook veel horloges, maar wel een ander segment. M’n broertje heeft een mooie longines die ik voor m van het forum geplukt heb, maar mijn exemplaren vinden ze maar veuls te duur en flauwekul.

Op het werk zijn er 2 collega’s met bovengemiddelde interesse en leuke horloges dus daar hebben we het er natuurlijk wel eens over.

Meeste non HF contact gaat via Whatsapp, veel leuke lui leren kennen via HF

Groetjes hé!

3 likes

Ik spreek geheel tegen haar zin in regelmatig over horloges richting mijn vrouw.

3 likes

Nu ben ik een halve Zeeuw… Je mag g’liek eh. :grin:

Misschien moeten we dan toch een WhatsApp praatgroepje beginnen :thinking:

Over h’liek èh hesprokeh, deze is lacheh :

2 likes

Graag reageer ik voor een tweede keer. Vind het eigenlijk een beetje sneu dat je zo weinig horloges om de pols ziet bij mannen wie dagelijks een suit dragen. Maak “the business look” dan netjes af. En alles is gelijk te duur. Hondertje of 1 a 2 mag het nog net kosten. Ik heb geen voornemens om 2 a 3k uit te geven maar vanaf €500,- heb je toch een mooie ruime keuze, zelfs automatic. Goede vriend van mij spaart voor een Rolex en dat kan ik echt waarderen.

Maakt denk ik wel uit of je in lagere of hogere regionen “in the business” zit (en wellicht ook nog wel in welke branche). In de lagere regionen kom je vaak genoeg in contact met mensen die écht niet weten of jij een ‘klokkie’ van € 200,- of van € 500,- rond de pols hebt.