Ik ben sinds kort geregistreerd op dit forum nadat ik al een tijdje mee lees. Ik ben recent afgestudeerd en om dat te vieren zou ik graag een horloge uit mijn geboortejaar willen kopen, echter kan ik zelf zo snel niet vinden wat er zo’n beetje uit Januari 1994 komt. Ik zou graag iets van een klassiek horloge willen of een chronograaf.
Dus mocht je iets hebben laat het zeker weten.
Heb je leuke ideeen of een site waar ik op bouwjaar kan zoeken laat het dan ook zeker weten!
Als je een koopje wilt, kun je ook zoeken op de diverse Seiko 7002 modellen. En met een beetje geluk kom je er zelfs eentje uit die maand tegen. Serienummer moet dan met 41 beginnen…
Originele 7002’s zijn wel lastig te vinden maar deze, uit april 1994, is wel erg gaaf: topstaat en met de zeldzame diepblauwe plaat
Ik ben in dezelfde periode geboren maar eigenlijk vind ik de 90’s qua horloges de miste periode. Dat is in ieder geval een reden voor mij om niet opzoek te gaan naar een birthyear watch.
Dat wil ik sowieso wel. Wel nog wel aantekening plaatsen dat ons geboortejaar niet overeen komt en dat ik het slachtoffer ben van de lokale HF-komiek. Eerlijk is eerlijk, @anon50762135EV heeft ook zijn goede kanten, die moet je alleen even zoeken.
Bepaal eerst wat je wilt. Geboortejaar moet speciaal zijn, daar moet je naar toewerken. Een 7002 uit 1994 is leuk, maar mist, in mijn ogen, het ‘gewicht’. Drie weekenden niet bier drinken en je hebt het al. Moet wel een uitdaging blijven.
En dan vooral alle kanalen in de gaten houden, meteen toeslaan. En weten wie welke horloges heeft. Die kun je dan in de gaten houden.
Het probleem is dat ik dus niet echt weet wat er uit die tijdsperiode komt. Ben zelf enorm Fan van bijvoorbeeld de Speedmasters maar die kan ik voorlopig nog niet betalen. En zoals eerder beschreven ben ik ook een fan van Klassieke horloges.