Horloges; extra geld voor extra kwaliteit?

Ja, meer geen objectief betere.

Als ik morgen die miljoenen win ga ik ook mijn horlogegrenzen wel weer verleggen denk ik. Maar ik kom er niet vaker op tijd door.

1 like

Ja het punt van kwaliteit was hier al lang gepasseerd dacht ik :slight_smile:

We zijn het er toch hopelijk allemaal over eens dat als het gaat om de tijd te weten, een mechanisch horloge sowieso niet de beste keuze meer is.

1 like

Hij geeft louter aan dat inzake horloges jouw betoog op hem van toepassing is. :wink: Oh. Dat hat @MikeC zelf ook al gezegd. :+1:

Kijk, ik koop die Rolex GMT dan weer niet, maar zou wel in duurdere hotels gaan zitten op vakantie. Sterker nog, al mijn reizen zouden een bubbel van exclusiviteit en comfort worden. :slight_smile: Ook zouden de courtisanes niet van de lucht zijn.

Ieder het zijne.

1 like

Dit impliceert dat je gehuwd bent? Waarom dan met je pony onder de douche?

2 likes

Wat een bijzondere redenatie. :joy:

Haha. True. Kun je beter een snelle BMW hebben. Dat helpt meer. :wink:

2 likes

Misschien een koosnaampje voor zijn vrouw?

1 like

Fair enough.

Maar geef toe, na die miljoenenwinst ga jij deze kopen.

3 likes

Samantha Jones said it best when she said “I’m trysexual: I’ll try anything once”.

Hmmmm. Het kan ook de Springtime GS zijn met de 62GS kast. Maar een Spring Drive zou er wel komen ja. De Eichi II is mooi, maar ik zou heel erg op de wip zitten. Ik denk dat ik honderden miljoenen nodig had om dat voor mezelf goed te praten. Met een paar miljoen kan ik het voor mezelf niet verantwoorden.

Mijn moeder zou trots zijn.

3 likes

17 likes

:rofl: :joy: :sweat_smile:

1 like

Haha bedankt dat je de geestelijk vader van dit soort uitspraken even benoemt :joy::ok_hand:t3:

2 likes

Even een korte uitleg hoe het nou werkt bij de meesten op dit forum.

Men neme twee horloges, bijvoorbeeld:

En

Dan gaat men ontzettend rationeel vergelijken.

Materiaal: Krasvast oersterk staal versus krasgevoelig witgoud.
De Moser is mooier. Damaskus vs Moser 0-1

Prijs: Damasko redelijk betaalbaar, Moser hoop geld.
De Moser is mooier. Damasko vs Moser 0-2

Functionaliteit: De Damasko geeft naast de tijd ook dag en datum weer. Hartstikke handig voor die ene dag in het jaar dat je 's morgens bij het wakker worden even bent vergeten welke dag het is.
De Moser is mooier. Damasko vs Moser 0-3

Uiterlijk: De Damasko is mat. De Moser heeft glimmende onderdeeltjes. We houden van glimmende dingetjes. Oh, en:
De Moser is mooier. Damasko vs Moser 0-4

Waterdichtheid: De zondvloed zou maar losbarsten, welk horloge is dan echt beter!
Damasko 100 meter waterdicht. Moser 30 meter waterdicht.
De Moser is mooier. Damasko vs Moser 0-5

Kwaliteit: Heel belangrijk, want daar gaat dit topic natuurlijk over.
De Moser is mooier. Damasko vs Moser 0-6

Na deze rationele vergelijking kunnen we de keuze maken tussen deze twee horloges.

De winnaar?

Ho wacht even, de vraag welk horloge het best bij je groene onderbroek past is achterwege gelaten.
En is een duiker niet handig voor als je onderuit gaat in de sneeuw tijdens de huidige barre weersomstandigheden.
En een Quartz is toch vele malen nauwkeuriger dan een automaat of handwinder?

En is dit forum bezoeken wel goed voor je portemonnee?

Voor je het weet heb je een horloge ‘nodig’ voor elke rare gedachtekronkel.

:sunglasses:

15 likes

Merkkledij is zowat de grootste oplichting. Er zijn groothandels die op bestelling kledij uit Azië inkopen. Voor een goedkope keten wordt de kledij voorzien van een klein labeltje en in bulk verkocht, herzelfde gebeurd dan ook voor een kleine exclusieve boetiek en eventueel wordt er nog een logo op geborduurd. Bij de boetiek is dezelfde kledij dan soms tot 10x duurder dan bij de goedkope keten.

1 like

Moet je me toch eens uitleggen hoe je kwaliteit van de afwerking van een horloge meet?

Ik snap wat je wil zeggen, maar kwaliteit blijft discutabel.

Er is niks met opgelicht worden zolang het verhaal eromheen maar mooi is.
De waarheid wil bijna niemand horen dat is zelden een leuk verhaal.

3 likes

Toch maar weer de oude avatar?

1 like

Zo voel ik het ook, heb een jaar met een motorhome kunnen rondrijden maar het ging mij niet, te groot, te luxe en ik reed er niet graag mee. Uiteindelijk terug verkocht om terug met het oude vw-busje en/of de tent te reizen waar we veel meer plezier mee hebben.

2 likes

[quote=“Candide, post:204, topic:316057, full:true”]
Toch maar weer de oude avatar?
[/quote

tenor

1 like

Ik moet er altijd een beetje om glimlachen. Vind het meer iets voor tienermeisjes, om steeds van profielfoto te veranderen. :wink:

4 likes

Klopt helemaal. Daarvoor is een man stukken handiger.

4 likes