Horloges; extra geld voor extra kwaliteit?

1 like

Rotzooi.

Veel plezier met lezen. Maar ik denk dat in alles wat verkocht wordt, er zulke spelletjes worden gespeeld. Ieder bedrijf en elk product heeft haar eigen propaganda machine. Dat is wat ik ermee wilde zeggen. Bij horloges is dat ook zo.

Hoe komt Seiko anders weg met die gare limited editions de God ganse tijd terwijl de fans de geldbuidel trekken.

Als je daarmee mij bedoeld dan is het verloren moeite, dat ga ik niet lezen.
Ik steun onze eigen vissers liever en koop vis uit de Noordzee.

1 like

Omdat er duidelijk mensen die dat wel het geld waard vinden? Niet zo’n complex gegeven toch? Seiko heeft duidelijk heel weinig moeite om ze te slijten…

1 like

:+1:t4: :smiley:

Dat mag, maar dat is een andere motivatie dan ‘rotzooi’. :wink:

1 like

Daar zit toch echt wel wat verschil in Frans. Mooi saffier ziet er veel beter uit en bijvoorbeeld gehard staal is toch echt wat anders dan pisbakken staal. Ook de manier van polijsten of brushen maakt veel uit.

1 like

Zeker maar ik ben bang voor de dag dat een of andere gare influencer Seiko gaat representeren.
Als iemand je dan ziet met je Seiko: ‘Oh is dat het Enzo Knol/Famke Louise/whatever horloge?’

Als die dag ooit komt stop ik met de hobby.

1 like

Maar echt mooier op het oog of mooier als in: we leggen het onder een macrolens mooier?

Panga en tilapia is gewoon smakeloze rotzooi, had van jouw wat meer verfijning verwacht. Meneertje de premium hipster.

1 like

Nee, vissers zijn mij te agressieve mensen.

1 like

Dat ja, zulke zaken zijn echt duidelijk te zien met het blote oog.

2 likes

Hipster lives matter.

Dat is een andere discussie, jij hebt dit eerder naar voren gebracht onder het mom van vervuilde vis, niet met als argument dat het niet lekker genoeg zou zijn. :wink:

Ik eet natuurlijk dat goedkope spul niet, dat is voor jullie. Groetjes.

2 likes

Nou, het één is steeds een nieuwe avatar voor op een forum, en het andere is dat je veel horloges uitprobeert.

Ik weet niet waarom twee figuren hier tieners uit het niets moeten gaan beledigen, maar verder leek het me een no-brainer.

Argumentum ab auctoritate! Daar is ie weer! Daar heb ik een hekel aan, Henk. Da witte gij ook. :stuck_out_tongue:

Ho ho… Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Keuringsdienst van Waarde. De hoeveelheid boter en de ingredienten verschillen nogal tussen de diverse merken croissantjes, ook al is het dezelfde productielijn.

Heb ik al eens iets over gezegd. :slight_smile:

Waarom is die Aquis geen Seiko Fifty-five Fathoms dan?

Zo maar even nieuwsgierig.

Heet hij Geert? Want dat klinkt als de discussie die ik met m’n broer heb. En dan koopt hij kutvlees in, van die waardeloze barbecue-pakketjes, vervolgens maak ik de geilste spare-ribs van de grond af, en durft hij nog over dat gas te zeiken met die baggerpakketjes van 'm.

Maar goed. M’n broer niet meer uitnodigen is ook zo iets. Ik probleem alleen barbecues bij hem thuis te vermijden. Ondanks de kolen.

Kun je niet ophouden over die Eichi II, Tom? Kleine riviertjes van verwachting lopen door m’n linkerbroekspijp als ik over dat ding ga praten.

Lust is ook een emotie, toch?

5 likes

Schei uit zeg, magnetron kok dat je der bent.

1 like

Magnetron klok?:rofl::rofl:

2 likes

Nee hij heet geen Geert, maar heeft wel het Geert-gen. Waarschijnlijk heeft iedereen in elke hobby dat wel een beetje. Het komt ook op overtuigingen neer en dat is denk ik bij horloges ook het hele eiereten. Zoals jij zegt: Geert klaagt over het gas, maar koopt wel van die barbecue-pakketjes waar niemand vrolijk van wordt.

Toen mijn ouders een toffe gril kochten had ik zoiets van oh die gaan ook lekker grillen. Kom ik daar hebben ze alles kant en klaar van de supermarkt. Had zoiets van waarom dan een dure gril kopen? Pak dan zo’n elektrisch Tefal dingetje. Maar goed zij zijn er blij mee en dan moet je ze in hun waarde laten.

Maar we hebben allemaal andere overtuigingen en zijn daarom ook ervan overtuigd dat wat wij vinden het beste is. Om eerlijk te zijn heeft deze hele houding me best wel wat relaties gekocht. Gewoon ruzie maken om domme dingen omdat ik het beter dacht te weten.

Nu probeer ik langzaam de filosofische houding te kweken dat ik dingen geloof maar dat ik tegelijkertijd geloof dat de dingen die ik geloof nog wel eens niet waar zouden kunnen zijn. Met overtuigingen is het nog moeilijk om van dingen overtuigd te zijn maar tegelijkertijd de overtuiging te hebben dat mijn overtuigingen nog wel eens fout zouden kunnen zijn.

Ik denk dat wanneer ik die houding eigen heb gemaakt ik weer eens veilig aan een relatie kan beginnen en ook in de horlogehobby wat meer stabiliteit kan genieten. Ik snap heel goed waarom topics als deze bestaan. Ik lees dat: wat moet ik uitgeven om het onderste uit de kan te halen? Dat is heel Nederlands en er is niks mis met die houding.

Maar voor mezelf zou ik echt gewoon willen bereiken dat het me allemaal geen zier uitmaakt. Al loop ik met een roze casio baby-g als man. Ik wil me allemaal niet meer druk erom maken. Dat geeft rust en geen gebroken relaties meer. Sommige noemen het onverschilligheid, ik noem het je overtuigingen niet meer opdringen aan andere en tegelijkertijd ook niet meer druk maken om die van andere.

Beetje lange post… sorry.

5 likes

Ik kwam laatst dit artikel tegen over “wanneer is een auto PEPERDUUR?”

Als we dus de kiloprijs van horloges berekenen en die vergelijken met de prijs van peper kunnen we nagaan of een horloge wel/niet peperduur is.

Als we dan als rekenvoorbeeld een Casio F91W nemen van 21 gram voor €20 dan betaal je dus €952,38 per kilo. In dit voorbeeld ga ik uit van een prijs van €15 per kilo peper. Een Casio F91W is dus al peperduur!

image

5 likes

1 like