Mooi uitgangspunt en zeer empathisch,voor mij persoonlijk zie ik de ontvangen like’s liever onderbouwd op welke manier ook,ik loop niet hoog op met liken als schieten op alles wat beweegt.
Het is fijn om via een onderbouwde like ( waarvan we maar vanuit gaan,tijd zal leren in deze ) een vorm van appreciatie te ervaren,wat toch tegemoet komt aan een menselijke basisbehoefte,ondanks dat ieder zijn keuze maakt en deze dient gerespecteerd te worden en derden hierbij niet hoeven te bekritiseren.
Natuurlijk ligt de lat wat betreft gevoeligheid of streven naar applaus voor eenieder op een andere hoogte ![]()
Fijn om te horen dat zelfs de ChatGPT-gegenereerde reacties in de smaak vallen! Uiteindelijk gaat het erom dat het gesprek leuk en behulpzaam blijft—ongeacht wie of wat de woorden typt.
Niet bij iedereen. Als er een downvote knop was zou ik iedere op GPT gelijkende output vierkant en snoeihard de grond in stemmen.
Dit is zowel omwille van de luiheid van de plaatser, het vaak irritante taalgebruik, en natuurlijk het feit dat GPT queries/chats over triviale vragen gewoon een milieu-delict zijn.
Ik kom hier voor menselijke interactie, als ik met bots wil babbelen is de rest van het internet er altijd nog.
Dit like ik dan weer.
Ik like een mooie foto, en een mooi horloge als hij er goed (genoeg) op staat. En mooie topics.
Ik vind het wel altijd typisch als iemand een reactie geeft in de trant van “wow wat een gaaf horloge!” of “wat is het ref.nummer?”, maar dan niet de onderliggende foto liken.
Of ben ik nu een like-chaser? ![]()
Gaandeweg kom ik ook hf-ers tegen die denken dat goedgeschreven teksten hier op het forum tegenwoordig altijd door AI zijn gemaakt. Als ik ze er dan op wijs dat ik de schrijver van zo’n stuk al jaren ken en diegene nog nooit op een spelfout heb kunnen betrappen, dan zie ik dat de, overtuigde, like-weigeraar uiteindelijk toch een like én positieve reactie heeft geplaatst. Dat vind ik leuk. Maar de aversie tegen AI is IMHO net zo storend als AI zelf.
Ik ben al een paar dagen door mijn likes heen, maar dat heeft me wel weer een nieuwe badge opgeleverd. ![]()
Allemaal deze comment liken zodat de geven/krijgen balans weer terug is! ![]()
Die 5 dagen lang 75 likes geven badge is een taaie ![]()
whut?