@solo ’s foto van de zijkant is matig, maar ik zal eens kijken of ik ooit een betere trok.
De korte samenvatting: Titanium horloge met vieze wijzerplaat gekocht. Er groeit mos op. Blij mee. Deurscroll’n veur ploaties. Muziekje voor de sfeer:
[Oumou Sangaré - Sarama (Official Video)]
Ik heb al diverse pogingen ondernomen om een wat sportiever hoekiger horloge te kopen. De Yema Flygraf was te hoog en topzwaar, de Grand Seiko SBGV245 was te kwetsbaar en te moeilijk te combineren, en beide horloges verlieten het pand weer.
Tegelijkertijd heb ik een lange geschiedenis met gr…
In de eerste post van mijn NA topic staat een foto die exact de bolling laat zien die je zoekt. Op een derde van het verhaal, ergens.
Overigens, mijn Credor Signo heeft ook die bolling.
1 like
Pb1691
26 juli 2026 om 11:53
42
Genoeg skindivers (reeds ook al gepost zie ik) die aan je vraag voldoen toch? De combi van een dun horloge met domed saffierglas en een aflopende bezel hoeft niet zo moeilijk te vinden zijn lijkt me?
(Zodiac Sea Wolf)
2 likes
solo
26 juli 2026 om 12:06
43
Die foto ontbreekt nog in dat blauwe draadje. Ging me toen seq om de zijkant.
Bij de volgende up ga ik een poging wagen zoals jij dat prima hebt gedaan
Dizono
26 juli 2026 om 12:24
44
Die bezel lijkt me behoorlijk vlak.
Pb1691
26 juli 2026 om 13:39
46
Ah je hebt gelijk. De ‘hommage’ die ik heb loopt echt schuin, maar ik dacht laat ik maar het origineel tonen
Wilde even een bijdrage leveren dat ik het openingsbericht een beetje vreemd vind. Fijne dag verder.
2 likes
Als je niks met rondingen in horloges hebt dat mag he Sander. Bedankt voor je bijdrage.
2 likes
Mooi bol glas. Dit saffier toch ook een mooie ronding?
Dan heb je gelijk een horloge met een uniek uurwerk, speciaal ontworpen voor dit horloge.
1 like
Welk model JLC is dit? Dit is inderdaad echt een pareltje. Het is wel een wat dik exemplaar volgens mij… 14/15 mm of niet?
1 like
Als je even het glaasje niet mee rekent natuurlijk door de bolling.
1 like
Deep Sea Chrono. Inclusief het bolle glas is hij 13,9mm, zonder slechts 11,5.
Saffier ontspiegeld aan de binnenzijde, een matte keramische bezel met lume, en natuurlijk een fantastisch uurwerk met 340 onderdelen.
1 like
Ben niet echt van de swatch domega, tenzij swatch mij echt zou verassen. Vind de wegwerp cultuur van swatch mij niet aanspreken, met die bioceramics van omega modellen bijvoorbeeld. Liever staal of titanium.
1 like
Cav
26 juli 2026 om 20:15
55
Bedankt, dat hoor ik niet vaak!
Cav
26 juli 2026 om 20:22
56
MonteCarlo:
swatch … Liever staal
Swatch Irony & levenslang Swatch batterijwissel én glaasje polijsten voor nop - ik had mijn ex hierboven al gedeeld, helaas was 'ie mij te groot.
1 like
Als het welvingen mogen zijn, heerlijk vormgegeven