Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Hoe bevalt de stalen band?
Ziet er overigens fris en keurig uit met de opgelegde cijfers

1 like

De opgelegde cijfers hebben zelf lume!

Ik vergelijk de band en kwaliteit een beetje met een stalen Casio in deze prijsrange. Het voelt niet super massief aan, maar daardoor wel lekker licht. De sluiting is overigens nog wel scherp (randjes).

1 like

Na vijf dagen dragen om de pols merk ik wel een verschil met de Erebus Ascent, die hetzelfde Miyota 9015 uurwerk bevat. Bij de Erebus voel ik de beweging van de draaiende rotor intenser, terwijl ik dit bij de Cronos nauwelijks ervaar.

9 likes

Hij is binnen! Eerste indruk is goed. Ik was het meest benieuwd naar de kleur van de wijzerplaat, online zijn niet veel ‘echte’ fotos van dit model te vinden. Afhankelijk van de (kunst) lichtinval varieert de kleur van licht koper, naar koraal/zalm. Soms lijkt het meer roze en soms meer oranje. Erg gaaf. Ik ben benieuwd hoe het in daglicht oogt.

De afwerking van de ‘stepped case’ is dik in orde, het gebolde glaasje maakt de vintage look af.

De kast doet me zowel qua ontwerp als afwerking erg denken aan mijn Baltic, ter referentie:

Zoals wel vaker bij onze Chinese vrienden krijg je met dit horloge bizar veel waar voor je geld. Ik betaalde na verrekening van kortingen €84. Het horloge werd geleverd in een erg mooi Guilberlin reisetui, met poetsdoek en incl. twee banden (zwart leer en lichtgrijs epsom). Voor de Baltic (die geleverd werd zonder extra’s) betaalde ik €495,-.

10 likes

Beiden echt een prachtige dial. Die van de Cronos is net effe iets subtieler dan de white birch variant

1 like

10 likes

16 likes

7 likes

Groeten van zijn groene broer :wink:

7 likes

Heeeee, ik zou zweren dat jij de zwarte had?

Nee onze vriend @Watchlover7 heeft de zwarte versie als het goed is

1 like

@Shaunasleep @Tsuyosa beide gehad. Hulk verkocht vorig jaar, zwarte nog steeds going strong :handshake:

6 likes

Sugess Seaman
Zwart :white_check_mark:
Groen :white_check_mark:
Groen/Zwart :white_check_mark:

:v:t4:

1 like

Ixdao komt na het Chinese Nieuwjaar met een nieuwe wijzerplaat: Coin.

9 likes

Ha, ik wist dat ik hem gezien had hier. Ook echt mooi, serieus getwijfeld tussen de Kermit en de zwarte…
Een mens moet kiezen he. Leuk dat er nu 3 verschillende in dit topic staan. Nu nog iemand de blauwe. :blush:

1 like

Je bedoeld de Hulk :+1:

Blauwe ook gehad haha. Heb ze allemaal gehad.

5 likes

Stelletje verslaafden in dit topic :joy:

4 likes

Gaaf!

1 like

Laat me niet beginnen over alle andere horloges :face_with_peeking_eye:

2 likes