Nieuwe aanwinst: Guilberlin Salmon Dial

Ik maak niet vaak NA topics meer aan maar deze wilde ik wel even delen, vooral omdat ik positief verrast ben over de kwaliteit, en hoeveel waar voor je geld deze leuke handopwinder biedt.

Om dit uit de weg te hebben: Guilberlin is een van de fantasie-merk van de Chinese Merkur-group. In het boekje wat erbij zat staat dat het merk in 1993 is opgericht door ene mr. Guilbert. Doe met deze informatie wat je wil, ik moest er vooral hartelijk om lachen. Wat ik belangrijker vindt ik dat dit horloge voor zover ik kan vinden géén ‘homage’ is. Er zijn héél veel horlogemerken die een dergelijk klassiek horloge met een zalmkleurige plaat en kleine seconde gemaakt hebben, van Longines en Omega tot Baltic en Farer.

Het horloge werd geleverd in een mooi reisetui, met een poetsdoek en twee banden (zwart leer en grijs epsom). Ik heb 'm op een grijze suede band gezet, die ik erg mooi vind staan i.c.m. de kleur van de wijzerplaat.

Afhankelijk hoe het licht erop valt kleurt de plaat van zalmroze naar koraal-oranje, met een licht-koperen ondertoon. De ring waar de cijfers in staan heeft een licht concentrisch patroon, de subdial voor de kleine seconde heeft meer uitgesproken ‘groeven’, die spelen met het licht. De ‘stepped’ kast heeft een fijne afmeting (38 mm) en is met een kleine 10 mm mooi slank.

Zowel de kast en de plaat doen me erg denken aan de Baltic HMS die ik vorig jaar kocht. De afwerking van de Guilberlin is iets minder uitgesproken, maar het ontloopt elkaar niet veel.

Het is echt een leuk horloge. Het zou nog leuker zijn als er saffierglas op zou zitten, het uurwerk zou ‘hacken’ en het iets accurater zou lopen (+17 gem.) maar voor nog geen 100 euro hoor je mij zeker niet klagen.

61 likes

Zalmkleurige platen hebben toch iets hoor, leuk ding! Veel plezier er van.

1 like

Mooi!

1 like

Het blijft ongekend dat het voor die centen te maken is. Leuk horloge, veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge. Leuke kleur. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Een bijzonder fraaie aanwinst!!

Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg gaaf, geniet ervan!

1 like

leuk aanwinst! Ik heb zelf de Baltic HMS Salmon gehad. Super leuk horloge, maar erg slecht afleesbaar in de zon. Deze Guilberlin lijkt dat probleem wat minder te hebben. leuk ook die Syringe wijzers.

1 like

Leuke aanwinst. Mooi zomers kleurtje, geniet er van!! :dizzy:

1 like

:rofl:

1 like

Ziet er oprecht tof uit. Gefeliciteerd met je verfrissende NA

1 like

een leuk ontwerp wel,
draag hem met plezier

1 like

Ik vind hem erg mooi. Frisse kleur en goed ontwerp. Plezier ervan!

1 like

Erg mooi! :ok_hand: Geniet ervan!

1 like

Oeh ziet er heel mooi uit :ok_hand: Gefeliciteerd met je NA

1 like

Gefeliciteerd draag hem met plezier :+1:t4:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi ding, die plaat komt mooi uit met de grijze suede band :ok_hand:t2:

1 like

Heb je de Kurono Tokyo 34 mm gezien?
Het grootste verschil met deze is dat hij een secondewijzer heeft in plaats van een small-second.

1 like

Je bedoelt deze denk ik, of bedoel je iets anders?

Komt zeker in de buurt, ook qua kastvorm en de vorm van de wijzers.

2 likes