Horloges uit "Middle Kingdom"

Deze “Winner”, zo’n Chinees fantasiemerk met Tongji uurwerk, kreeg ik gisteren in handen. Het horloge liep niet meer en of ik er naar wilde kijken. Kijken kan altijd.

De rotor liep soepel, met de hand opwinden werkte ook en je kon de weerstand voelen opbouwen. De veer was duidelijk nog ok. Ik verwijderde de kroon en pulkte de plastic retainer eruit, die behoorlijk strak zat. Zodra ik dat deed begon het uurwerk weer te lopen. Op de een of andere manier blokkeerde die retainer ‘iets’, maar wat dat precies was kon ik niet ontdekken.

Gokje gewaagd en de plastic retainer fractioneel dunner gemaakt door voorzichtig wat plastic aan de binnenkant weg te schrapen. Schoongemaakt, gecontroleerd op braampjes, weer in elkaar gezet en klaar.

Raar defect. Wie het weet mag het zeggen.

5 likes

Na een succesvolle San Martin aankoop ben ik (helaas/zoals iedereen) gelijk weer verder gaan rondneuzen naar de volgende potentiële aankoop, en ik denk dat ik 'm gevonden heb:

…maar blijkt dat dit een model is van 3 jaar oud wat niet meer geproduceerd wordt, ondanks dat ik er nergens anders iets over heb kunnen vinden. :’) Hebben jullie misschien vergelijkbare horloges gespot?

7 likes

Deze lijkt erg op deTimex Marlin.

Die Marlin vind ik in 34mm moooier dan de 40mm vanwege het ontbreken van een datum.

5 likes

Ik heb dus echt een gorthekel aan datumvensters op 3 uur hahahaha. Maar die Timex is inderdaad een goeie, jammer dat de no-date versie arabisch numerals gebruikt.

1 like

Die Hruodland is wat dat betreft beter uitgebalanceerd, rustiger imho. Die is wel 40 mm: de no date 38mm Timex heeft een Californian dial en de 34mm van Timex heeft alleen de arabic numbers idd.
Maar goed: ik moest dus aan de Timex denken toen je die Hruodland liet zien.

Edit: klopt niet zie ik: de Californian no date is ook 40mm.

1 like

De proxima een keer op staal, band zat erbij!

10 likes

Als gepensioneerde kan ik niet ontkennen dat een datum aanduiding op een horloge voor mij wel een dikke pre is!
Het is alhier iedere dag weekend ten slotte .

:rofl:

2 likes

Ik vind ze om de een of andere reden prima op de 6 uur plek, al helemaal als t een goed weggewerkt venster is.

Ben trouwens benieuwd hoe lang t gaat duren voordat de eerste kwalitatieve Tudor Ranger homage langskomt.

Ik heb onlangs mijzelf laten overhalen om ook een Pagani te bestellen, mede vanwege dit topic … Ik heb hem nog niet om gehad aangezien ik er nog even een rubberen band bij wil bestellen … Wat mij er bij voorbaat al wel aan tegenstaat is dat de Chinees die de indices erop gelegd heeft die dag een afwijking had … :upside_down_face: … Ik heb eerder een “low budget horloge” gekocht die zo’n beetje ongedragen is doorgegaan … Deze gaan we nog even proberen maar ik ben er wel achter dat dit niet de categorie horloges is waar ikzelf heel gelukkig van word … 🤷 … Voor mij in ieder geval de laatste uit deze categorie … Dan koop ik liever voor 500,- een automatische Hamilton field watch :blush:

Ik heb een Merkur besteld. Vind hem erg mooi maar heb nog nooit van dit merk gehoord. Heeft iemand hier ervaring mee?

6 likes

Bij Pagani wordt bezuinigd op QC en af en toe kun je dat merken en heb je pech. Ik zou als ik jou was contact opnemen met de verkoper en het hem regelen.

1 like

Aardig wat over te vinden op Youtube.

1 like

Ik zal vanavond eens wat gaan bekijken.

1 like

Merkur had voorheen 1 van de beste tuna en mm300 hommages meen ik me te herinneren.

2 likes

Voor;

Ik was niet zo blij dit horloge omdat het blauw van de wijzerplaat anders is dan de bezel en het wit van de wijzers matchte ook net niet met het wit van de markers. Dus deze lag in de kast.

Omdat dat zonde is ben ik onlangs wat gaan struinen op Ali naar een andere NH35 dial in dezelfde diameter en deze kwam zelfs met wijzers! Het vervangen was lastig, nooit eerder gedaan, ik ga dit iig niet bij een duurder horloge proberen :sweat_smile:

Na;


(Nog even iets uitlijnen)

16 likes

Leuk gedaan :+1:

1 like

Mooi gedaan en vind ik er zo idd veel beter uitzien nice job…
:star_struck: :star_struck:

1 like

Op de een of andere manier mis ik het wel altijd als je een wijzerplaat hebt zonder iets van een merk/logo onder de 12 uur positie :sweat_smile:

1 like

Goede keuze, vind dit een gaaf model.

Heb zelf zo’n roze Merkur. Voor het geld echt top. Prima afwerking, handopwinder, bandje was minder alleen.

1 like

Goed om te horen. Op YT heb ik wel wat kunnen vinden over Merkur maar het merendeel was gesponsord dus dan zet ik mijn vraagtekens bij de objectiviteit.

1 like