Horloges uit "Middle Kingdom"

:sob::sob::sob: Jurk horloge!!! Wat een fantastische vertaling van deze app! Er was toch een topic over wat een goede vertaling voor ‘dresswatch’ zou zijn? And the winner is: Jurkhorloge!

4 likes

Dat verdient een tekening @Jurk :rofl:

2 likes

Hahaha zeker. :+1:
Maar heb helaas even geen inspiratie :joy:
Helemaal af en op de bank. Vandaag teambuilding dag gefeliciteerd voor managers van een bedrijf en die wilden natuurlijk ook een tekening :joy::see_no_evil:.

4 likes

Altijd fijn zulke dagen… Pffff. Maar jurkhorloge, die houden we erin. Haha

1 like

:innocent:

1 like

:joy::see_no_evil:

Is er iemand vertrouwd met Carnival 1986? Ik kwam vandaag deze tegen bij de aanbevelingen op AliExpress en ik vind het op zich wel een mooi horloge: https://nl.aliexpress.com/item/1005004589536810.html?gatewayAdapt=glo2nld .

Maar ik ben nog niet lang genoeg gefascineerd door horloges om te kunnen uitmaken of dit een hommage is aan een meer bekend merk/model en zo ja, aan welk model dan wel? Ik dacht even aan een Omega Constellation Globemaster, maar daar zijn toch ook wel duidelijke verschillen bij op te merken. Iemand een idee of dit een hommage is en een idee van de mogelijke kwaliteit van dit merk?

1 like

Heeft wel wat van een Tissot Luxury, maar met geïntegreerde lugs/ bandaansluiting.

Het merk ken ik niet, maar voor dat geld en een Miyota inside kun je je geen buil vallen. Ik geloof wel dat die rotor rumoerig is.

2 likes

Ja, die lijkt inderdaad de inspiratie te vormen: zie ook de textuur aan de zijkant:

De Miyota is verder niet in detail gespecificeerd welk model van radarwerk het is. Ga proberen om er nog wat meer over te weten te komen.

1 like

Ik heb 2 Tissot Luxury’s gehad, waren echt wel leuk.

Jomashop heeft er nog enkele, waarvan deze de goedkoopste is (ongeveer € 330 incl invoer en kosten). En dat is geen geld met een Powermatic 80 uurwerk erin.

2 likes

Ik heb een Corgeut flieger met hetzelfde Miyota uurwerk en dat is inderdaad op zijn tijd lawaaierig. De rotor spint dan makkelijk 20x in de rondte. Ik moest 'm zelf afregelen want hij liep -9s/dag, nu +2 en dat blijft heel constant. Betrouwbaar uurwerk tot nu toe. Tikt op 21600 bph. Reserve is zeker wel 40 uur.

1 like

Dat is het overwegen waard, heb nog geen ervaring met bestellingen buiten de EU, weet ook niet of de invoerrechten in België veel verschillen met die in Nederland voor horloges. Al vind ik hem vooral in het blauw bijzonder mooi. Met een beetje sparen is die Tissot volgens mij niet onhaalbaar voor me. Prijs ligt ergens tussen de 650 en 700 EUR hier, heb ik gezien. Zit zowat in dezelfde prijscategorie als de PRX met de powermatic 80, waar ik ook een zwak voor heb. Ga het nog wat laten bezinken allemaal. Impulsaankopen wil ik wat vermijden. :wink:

2 likes

Als je een Luxury wilt, zou ik niet te lang wachten. Het is een uitlopende serie en niet meer zo breed verkrijgbaar. Jomashop heeft nu nog de keuze uit 3 heren modellen.

Invoerrechten zijn in de hele EU hetzelfde en bedraagt maximaal € 0,80 op horloges. En de btw is landelijk bepaald, maar in België voor horloges gelijk aan het Nederlandse tarief.
Dus als je 25% aanhoudt kom je redelijk op de prijs incl invoer en handlingkosten.

Nog een noot over Jomashop: zij werken niet met de garantie via de fabrikant, maar met hun eigen garantie. Ik heb daar al 2x een horloge gekocht, maar nooit van hun garantie gebruik hoeven maken. Maaar is wel iets om rekening mee te houden.

Op Chrono24 zie ik zo’n 69 Luxury’s waarvan een aantal in Europa.

3 likes

Voor die 0,80 EUR moet ik het inderdaad niet laten dan. Btw is bij ons 21%, dat zal inderdaad hetzelfde zijn als in Nederland, vermoed ik. Ik ga er nog eens over nadenken. Ik vind hem in het grijs minder aantrekkelijk dan in het blauw, maar in het blauw is hij al uitverkocht bij Jomashop (en hij stond daar ook een pak duurder geprijsd). Als de reeks stopt en hij moeilijker te vinden wordt is het misschien interessanter meteen richting PRX te gaan kijken.

Net binnen:

Wat een grappig ding is dit voor 6 tientjes :innocent:
De windstreken staan wat vreemd, maar het sterrenstelsel wipt iedere seconde wat verder. Als het een beetje de tijd correct weergeeft, al met al niet verkeerd!

11 likes

Uiteindelijk kom je toch uit bij het merk met de kroon :crown:

4 likes

Geniet nog steeds van mijn Rmalti.

21 likes

En loopt tot nu toe op de minuut nauwkeurig ! :innocent:

3 likes

Heimdallr Monster

9 likes

Cronos datejust,is van zeer hoogwaardige kwaliteit,met een platinum palladium coated bezel…

13 likes