Moet het ook geproduceerd zijn in China of mag het ook alleen assembled in China zijn?
Dit schreef de TS erover,
“Hierbij het nieuwe topic voor horloges die in China zijn geproduceerd.”
Is dat een betekenisvol onderscheid dan? ZIjn er horloges waarvan de onderdelen in Zwitserland (of elders) worden gemaakt en in China assembled?
Who cares. Ancient history.
Ik heb timex en seiko horloges die wel uit japan of engeland onderdelen hebben maar bijvoorbeeld in de Filipijnen of China in elkaar gezet zijn. Kwam ik achter toen ik ze openden.
“Produced in Switzerland assembled in China”
Dat zou wel een giller zijn ja!
@BroederBill Timex en Seiko hebben eigen topics!
En maar meteen een plaatje erin:
Daar twijfel ik aan.
Ik heb zelf nu 3 horloges van Cronos, inderdaad hoogwaardige kwaliteit los van de prijs!
Zwitserland zou ik niet durven beweren.
Invicta met ronda 515hmovement . Met Swiss parts erop vermeld. Dacht dat ronda volledig Swiss was
Dit topic is echt voor Chinese merken die eigen ontwerpen maken, al dan niet deels of volledig gejat van een ander merk. Zo heb ik het geïnterpreteerd. Van die andere merken zijn genoeg topics.
Dus kom maar op met je mooie Mao horloge @BroederBill
Dat is wel een dingetje met Chinese merken die hommages maken: ze stoppen er vaak Japanse uurwerken in…
Seagull en Merkur zijn wel echte Chinese uurwerkjes b.v.
Dit is een andere monster, de gs Godzilla Cloon.
Hadden ze wel wat kleiner mogen klonen, Tis nogal een knoepert.
Zag dat ze wel meer gs inspired zijn geworden met de wijzerplaten van dit model…
Mooi horloge, leuke naam ook!
Jij had 'em graag kleiner gezien, ik ben juist blij met deze XXL maat. Het is idd geïnspireerd door een limited edition Grand Seiko en de wijzerplaat is erg fraai gelukt. Als ze nu ook eens wat meer aandacht aan de gesp zouden besteden…
Ik heb bescheiden polsjes dus 45mm valt een beetje buiten het bereik, vindt het model wel gaaf
Yesss! Vanochtend voor welgeteld de 3e keer in de ongeveer 25 jaar dat ik als hobby met horloges bezig ben een compliment gekregen over een horloge dat ik droeg, en wel deze:
Maar wat is het?
Seakoss Red Star bullhead chronograaf. Een keer iets anders dan de standaard chronograaf.