Horloges uit "Middle Kingdom"

Ziet er top uit,hopelijk binnenkort ook om mijn pols te bewonderen :+1::+1:

1 like

Ik bedoelde de blauwe kleur van de bezel, ze hebben een lichtblauwe en donker(der)blauwe pepsie versie :wink:

1 like

Ah, donkerblauw, pepsi!

11 likes

Even een vraagje: ik kwam vandaag online een horloge tegen met een mechanisch radarwerk van PTS, wat een Chinese fabrikant blijkt te zijn van movements. Ik heb daarop wat proberen te googelen, maar kom relatief weinig informatie tegen over de betrouwbaarheid en kwaliteit van PTS movements. Is er iemand die daar ervaring mee heeft of me daar wat meer over kan vertellen?

1 like

Als je zoekt op het type uurwerk ipv fabrikant dan vind je veel meningen/opinies en soms feiten.

Als er bv een PT 5000 in zit, dat is een clone van de ETA 2824/SW200 dan doe je naar mijn mening geen slechte koop. Zie al een paar deze voorbij komen en zijn er betrouwbaar en lopen lekker. Maar geloof vooral mij niet, ga zelf onderzoek doen.

2 likes

Het was de PTS JHL-S33, maar ook daar kon ik weinig meningen, reviews, ervaringen,… over terugvinden, helaas. Die PT 5000, daar had ik wel al goede dingen over gehoord, maar wist niet dat die ook door PTS gemaakt werd.

Hier iets meer info:

Lijkt een afgeleide van de PTS S05 te zijn. Ik zou vooral opletten er niet te veel voor te betalen, al gaat dit ontwerp al tientallen jaren mee en heb ik door de jaren niet veel problemen gezien. Verwacht vooral niet te veel van de accuraatheid, deze is +/- 45 seconden per dag voor deze goedkopere reeksen binnenwerken.

Kleine correctie nog: PTS is een verkoper van binnenwerken gevestigd in Hong Kong. Ze hebben een beperkt aantal eigen ontwerpen maar laten fabricage over aan andere gevestigde fabrieken zoals Shanghai en Liaoning. Daarnaast leveren ze vooral (soms hernoemde) binnenwerken afkomstig uit China, Japan en zelfs Zwitserland.

1 like

Die kwam ik inderdaad ook al tegen, samen met een filmpje. Het horloge in kwestie staat momenteel geprijsd aan zo’n 250-300 USD (afhankelijk van de gekozen variant), komt van ongeveer het dubbele. Maar daar komen ook nog invoerrechten en btw bij natuurlijk. Omdat het om een Amerikaans merk gaat heb ik de link hier nog niet gepost, omdat het niet helemaal on topic is dan. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit of ik een aankoop echt zou overwegen. Bedankt voor de info alvast. Stof tot nadenken.

Dit lijkt wel op een van die uurwerken die een paar jaar geleden zijn opgekomen met twee balansen en twee opwindveren. Ik meen dat de ene balans de secondenwijzer aandrijft en de tweede de uren/minuten.

Dat klopt inderdaad. Heb een filmpje gezien waarbij die balans van de secondenwijzer stil viel, wat meteen ook zichtbaar was aan de secondenwijzer, maar de andere balans gewoon bleef verder draaien.

Klopt inderdaad. Het basismodel hiervan de S-05 wordt al heel wat jaren gebruikt door diverse plakmerken.

1 like

Heeft iemand deze al? Ik heb ‘m incomming:

13 likes

Onbegrijpelijk dat Pagani hiervoor zijn naam laat gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, het is een alleraardigst klokkie. Maar niet de naam Pagani waardig,

Heeft niks met ‘laten gebruiken’ te maken. Horacio heeft waarschijnlijk alleen de naam voor auto’s en misschien wat andere producten geregistreerd, maar kennelijk niet als handelsmerk voor horloges.

Feruccio’s zoon Tonino gebruikt/misbruikt de naam van zijn vader ook voor horloges, die niks met de auto’s te maken hebben:

Lees: rotzooi :joy:.

De kast is dan wel weer gaaf!

Tja, Mecaquarts en stalen kast voor het helft van het geld van de MoonSwatch die als inspiratie diende. Ongeinspireerd: ja, rotzooi, niet per sé.

1 like

@Bjr1983, Bert, ikzelf vind óók, dat gebold horlogeglas de wijzerplaat voornaam naar voren laat komen.

Daarmee bedoel ik, dat het horloge er (veel) chiquer van wordt. Een gebold horlogeglas doet 't geheel als (veel) duurder voorkomen dan 't werkelijk is.

1 like

Mooi horloge hoor. Bij mij was helaas de NHA-35 binnen de 3 maanden stuk. Kan gebeuren denk ik dan maar.

Doch een nieuwe NHA-35 neem ik dan niet, want wellicht is 't “een batch dingetje.” Ik vond het uurwerk wél zuiver lopen in die 3 maanden, dat wel.

Veel plezier gewenst van je erg mooie horloge.

1 like