Goedemiddag,
Mijn eerste en enige Chinese (vintage) horloge:
Momenteel een van mijn favoriete horloges.
Loopt perfect, verschrikkelijk waterdicht, keurig afgewerkt, draagt zeer comfortabel door de bijzondere kastvorm en tropic-achtige band.
Kortom enorm waar voor je geld, en groen is mijn lievingskleur.
Ook beschikbaar in zwart.
Gekocht op Aliexpress? Wat kost zo’n mooi Seiko “hommage”? Ziet er zeker goed uit!
Vorige week heb ik me op AliExpress laten verleiden tot weer de aanschaf van een Chinees horloge, een leuk hebbedingetje
voor een spotprijs. Gisteren keurig bezorgd en ziet er goed uit, mooie sunburst, opgelegd logo en loopt tot dusver nauwkeurig. Is voorlopig wel mijn laatste aankoop op AliExpress want de veel duurdere exemplaren in mijn horlogedoos krijgen veel minder draagtijd en komen alleen bij uitgaan en gelegenheden er nog uit.Mooi klokje, welke leverancier of merk is dit?
En leverbaar in lichtblauw… Zit idd bijzonder comfortabel. En als je m een tijdje niet hebt gedragen: je pakt m op en de tijd loopt weer.
Wel bijzonder dat zo’n groot en zwaar horloge zo fijn zit.
Knap ontwerp.
Van Seiko en goed gekopieerd
PAGANI PD-1734
Werd gebeld met de vraag: “of ik die vage kennis van z’n buurman was die veel met horloges doet”? Of ik even kon helpen met een nieuw horloge waarvan de band ingekort moest worden. Nou was mijn fles port deze week leeg … dus.
Kwam met een leuk horloge aan, een PAGANI PD 1734. Heeft een Seiko VK31 kwarts uurwerk dat met vier tikjes per seconde werkt. Je denk dat het een mechanisch horloge is. De geschroefde band inkorten zou geen probleem moeten zijn ware het niet dat ze het zelf al geprobeerd hebben onder het motto “if my only tool is a hammer, every problem becomes a nail”.
Indrukwekkend dat ze dit kunnen maken en bezorgen voor € 56,-. De specificaties zijn dik in orde: 40 mm case size, 14mm dik, saffier glas met AR coating en een keurig bracelet die op een Seiko die tien keer zoveel kost niet zou misstaan. Bij het ontwerpen is duidelijk gekeken naar Grand Seiko maar het is niet een één op één copie.
Afwerking is zeer netjes, gelijkmatige brush en wat gepolijst is heeft geen foutjes. Niks zit scheef in de kast en uitlijning is perfect. De band, met geschoefde links, zit prettig, beetje speling maar niet te veel en de overgang van case naar pols volgt de juiste vorm. De gesp is zo’n double security ding. Wel uitgefreesd en niet van plaatmateriaal gestampt. Doet z’n werk maar ik vind ze niet mooi. Als deze van mij zou zijn dat zou ik er een andere gesp op zetten.
Maar het mooiste en meest opvallende is de wijzerplaat en wijzers. Scherpe gouden opgelegde indexen en wijzers. Tekst en logo niet ‘ordinair’ groot of schreeuwerig.
Let bij de foto’s niet op de krassen, die heb ik, op dit nieuwe horloge, er niet opgemaakt
Ik heb weer port!
Kort filmpje van vier tikken per seconde
Tsja dat vraag ik mij ook wel eens af.
En dan beginnen sommigen over kinderarbeid,… dat waag ik toch te betwijfelen
China en kiinderarrbeid? Dat bestaat daar niet volgens diverse bronnen. Geloof het ook wel want daar schijnt de doodstraf op te staan.
Erg mooi horloge, Zeker voor die prijs!