Horloges uit "Middle Kingdom"

Hoppa! Met 5 dagen binnen, verzonden vanuit Duitsland: Pagani Design Speedy hommage. Erg mooi afgewerkt, hoewel de band niet super solide voelt. Seike mecaquartz uurwerk erin. Happy mee!

13 likes

ADDIESDIVE AD2118

Op een Middle Kingdom NATO van € 2.58

12 likes

Vandaag weer deze comfortabel dragende “Retro” Merkur met Fanzhi uurwerk om de pols.

24 likes

Seagull 2023

41 mm kast, saffier glas en ST16 uurwerk

15 likes

Fraai horloge, hoe kunnen ze het er voor doen? :scream:

p.s. vandaag binnen een “smart watch” a raison van nog geen 15 euro.
Mijn vrouw wil haar slaappatroon in beeld krijgen :innocent:

p.s. de prijs is inmiddels verdubbeld, u snapt wel waar die extra poen naar toe gaat :rofl:

1 like

Echt een erg leuke dresser automaat voor net nog geen €100. Enige minpuntje vind ik de kroon bescherming op een dresser maar verder vind ik het een leuk ontwerp. Benieuwd hoe de kwaliteit van de lederen band is.

Niets van voorstellen, dan valt het heel soms nog mee :innocent:

1 like

He wat leuk. Jij hebt dit horloge dus ook, en al wat langer zo te horen.

Wat zijn je ervaringen met het horloge en de band? Ik ken Seagull van horen zeggen maar dit is mijn eerste horloge van dat merk.

1 like

Die vreemde flappen op een originele moonswatch zijn nou ook niet echt een geweldige polsbevestiging, nuff said.

1 like

Prachtig horloge.

1 like

Het Serica 5303 alternatief?! :sunglasses:

7 likes

Pfoe, ik vind dit wel meer replica eigenlijk.

De merknaam Ipose staat op de dial…
Geldt dit dan ook voor merken zoals Steinhart, Pagani, ect…?

2 likes

BOUX 42MM

6 likes

Zojuist de Escapement Time opgehaald. Geweldig leuk horloge met het Seiko VH31 quartz caliber waarbij de secondewijzer iets meer tikken per seconde maakt. Het oogt nog niet zoals een mechanische, maar is weer wat vloeiender dan een gewone quartz.
Mijn eerste zonder datum, en dat is lekker clean.

En ook wel aardig: met quick release op de band. Kwestie van luisteren naar je klanten. Bandje op zich is niet veel, maar daar ga ik een leuke zwarte voor zoeken. Even uitvogelen wat voor soort er op de echte King Seiko zat en dan oppimpen.

16 likes

Erg mooi horloge. Staat ook op mijn verlanglijstje!

1 like

De afwerking van kast, wijzerplaat, wijzers en indices is fantastisch inderdaad. Beter dan een Seiko in de 500 euro klasse. De ‘baby diarree’ bruine band heeft mooie quick release pushpins maar daarmee is ook wel alles gezegd denk ik. Ik heb er een blauwe op gezet, zie foto, vanwege de geblauwde secondewijzer. Het is maar een suggestie, een zwarte kan ook mooi zijn :blush:

Ben bezig de mijne aan het ‘pimpen’ met graveringen. Vind je hiervan? (Je mag het verschrikkelijk vinden hoor)

Dit is een ‘hommage’ aan een exclusieve Grand Seiko van enige jaren geleden.

13 likes

Ziet er tof uit! Goed gedaan. Dat is nog best lastig toch?

Ik ben gek op replica’s. Elke replica die ik tegenkom sloop ik het uurwerk uit, het glas enz. En daarop oefen ik graveren. Dubbel plezier om een heel stel replica’s te ver-malle-moeren en graveren te leren :slight_smile:

Dit is een van m’n laatste oefenstukjes (de meeste liggen al in de vuilnisbak) voordat ik aan de Escapement Time ben begonnen (voor het ‘echie’).

Als ik van te voren had geweten hoelang het duurt voordat je het onder de knie heb was ik er denk ik niet aan begonnen!

10 likes

Ubung macht die Meister, oder so etwas :clap:

1 like