Horloges uitlenen.

Mijn zoon (na wat instructies) wel. Anderen? No way…

Horloge + trouwen + bruidegom = een no go voor mij!

Op een vraag zal ik de beste bruidegom even de etiketten voorlezen

:blush:

Non-issue naar mijn mening. Niemand vraagt aan een ander om een horloge te lenen. Gewoon niemand. Althans in mijn omgeving niet.

1 like

Als ik een collega heb die zich afvraagt wat er zo bijzonder is aan een mechanisch horloge dan leen ik wel eens een Omega uit. Ik heb eens een man aangeboden om zijn IWC DaVinci op te frissen, die heb ik toen mijn Connie te leen gegeven.

Zo houd je lekker veel vrienden over zeg. :face_with_raised_eyebrow:

Dit gaat over de wijn, of wat? :thinking:

8 likes

Nee nee nee en nee.

1 like

Ik vind het helemaal geen onzin.
Als ik er voor spaar en met veel uren/dagen/maanden onderzoeken uitzoeken een horloge kies en het uiteindelijk aanschaf waardoor ik er ook echt van kan genieten. Dat is me toch mooi weer gelukt.

Ik heb geen mensen die dat gevoel bij een horloge hebben in mijn omgeving. Die denken dat alle Rolexen nep zijn en alle andere horloges die op een Rolex lijken namaak zijn. Apple watch is toch veel duurder dan een analoog horloge?

Ze schuiven je nieuwe telefoon na hem bekeken te hebben met de camera naar beneden over een granieten tafel, met de opmerking “mooi hoor” naar je terug.

5 likes

Ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet voorzichtig zijn. Als ik iets leen van mijn buurman ben ik er altijd extra voorzichtig mee. Maakt niet uit dat het maar een trapje is, of een schep. Ik twijfel er niet aan dat mijn vrienden hetzelfde zijn. Dat die van jou blijkbaar nogal ruw omgaan met andermans spullen, tja. Geen idee waar dat aan ligt, ik ken ze niet. Hou oud zijn ze, 13?

3 likes

Als mijn beste vriend hier om zou vragen mag hij gerust mijn horloge lenen.
Maar hij zal het niet vragen want hij maakt niet nog een keer de fout om te trouwen en hij kan geen klok lezen.

4 likes

Ik leen niet uit!
Geen auto, geen horloge…

3 likes

Je Alfa niet? Ik heb mijn Alfa ooit gewoon aan de buurvrouw uitgeleend. Ik mag immers ook hun trap lenen als ik mijn bomen moet snoeien. :slightly_smiling_face:. Relax!

1 like

En m’n motor zéker niet (wat is de overtreffende trap van nooit?)!!!

Vasthouden / omdoen als ik erbij zit, geen probleem. Voor de rest opbokken. Overigens hoor je op je trouwdag sowieso geen horloge om te hebben.

2 likes

Wat een hond. Als dat een goede vriend van mij was dan had hij minimaal een vlakke hand gekregen (toegegeven, mijn vriendengroep is zowel verbaal als fysiek vrij ruw in de omgang).

ik wel. En als ze dat gevoel niet hebben, dan leg je uit dat het horloge 200/500/1000/5000 euro heeft gekost. Dus maw : doe je er voorzichtig mee? En schade is betalen, heel simpel.
Nogmaals, alleen een paar goede vrienden mogen een horloge lenen, en die vertrouw ik wel, voor die paar uurtjes dat ze staan te luisteren naar een suffe trouwambtenaar. Zo spannend is het allemaal niet.

Dan zeg je dat deze echt is.

Mijn vrouw leende haar 2cv (eend) uit aan collega. Hij gaf een vrachtauto geen voorrang. Durfde het niet te vertellen. “Als jij maar niets hebt, die auto is maar blik”. Ze schrok toch wel toen ze het “blik” terug zag.

De collega vroeg later niet eens of hij de verloren verzekeringspremie korting, door de total loss, mocht compenseren.

Die eend was bijna nieuw maar die Rolex is heel wat duurder denk ik. :wink:

Help ik TS met dit verhaal? :thinking:

1 like

@Erikje, dit gaat weer helemaal mis. Wil jij hier je plasje over doen? :+1:

maar hoe weet je dan wanneer het begint :thinking:
Oh stom :man_facepalming:t4: daar heb je je mobiel natuurlijk voor, die ligt toch op tafel.

2 likes

Daar is je ceremoniemeester voor, telefoon blijft thuis, je trouwt dus de rest van de wereld wacht maar even :wink:

1 like

wil ik niet, had ik niet

wist niet eens dat ik trouwde :rofl:

Ik had 4 man in de zaal. Ruim voldoende.

1 like