Horloges van " B" merken

Ik begeef me toch al niet in de top segmenten, maar met mijn Certina’s kan ik nog wel voor de dag komen. Echter pas een “B” ?? merk aangeschaft omdat het me wel wat leek en eigenlijk geen spijt van. Mooie lume, nette uitlijning, loopt perfect en draagt niet verkeerd dus waarom niet?

https://www.horlogeforum.nl/t/nieuw-binnen-graag-jullie-mening-tempore-lux-v-one-classic-kick-starter-proto-type/160694

1 like

Snap je het verschil niet tussen iets kopen om ermee te pronken en iets kopen omdat je de kwaliteit/historie/aanzicht of wat dan ook mooi vindt?

Jeez, zo moeilijk is begrijpend lezen toch niet.

Dit heeft niets met begrijpend lezen te maken.

Wie ben jij (zijn wij) om te oordelen of iemand met zijn horloge mag pronken?

Iemand mag wel heimelijk genieten van hetgeen hij voor heeft gewerkt maar niet openbaar? Dat is toch echt wel calvinisme ten top hoor.

2 likes

Dit heeft alles met begrijpend lezen te maken. Waar zie je mij zeggen dat mensen geen duur spul mogen kopen? Ik ben nota bene zelf van plan om een duur horloge te kopen.

Mijn mening is alleen dat ‘ik ga met deze aanwinst flink de blitser uithangen’ een droevige beweegreden om wat dan ook te kopen. Of het nou een paar tientjes kost of een paar duizend euro. Ik draag die velen bizar duur zouden vinden. En ik verstop mijn voeten ook niet. Ik heb ze echter niet gekocht om het mannetje te zijn, maar omdat ik de ambacht en de kwaliteit waardeer. Is dat calvinistisch?

Jij oordeelt negatief over iemand die wel de blits wil maken met zijn aanwinst. Ja dat is calvinistisch. Nogmaals, waarom oordeel jij daarover. En is het een probleem als het calvinistisch is. Het is geen scheldwoord. Jij hangt daar kennelijk een negatief waarde-oordeel aan.

3 likes

Volgens mij wordt het een saai forum als we geen mening meer mogen geven.

Nou ja, als mijn mening dat objecten kopen om aan anderen te laten zien erg droevig is, betekent dat ik calvinistisch ben, dan is dat maar zo.

3 likes

By no means!!! Geef je mening. Graag! Mensen met meningen zijn interessant!

2 likes

Verlengstuk van de rocket in my pocket…

Ik neem aan dat je “schoenen” bedoelde ipv “voeten”?

Ik heb nog wel een aantal horloges liggen die denk ik onder het kopje B-merk vallen; en ik draag ze nog met enige regelmaat:

Verder nog het nodige wat volgens mij meer C-merken zijn. :sunglasses:

Enzovoorts… :sunglasses:

Ik merk alleen intussen wel dat naarmate mijn collectie meer richting de premium merken groeit, dat ik deze B en C horloges steeds vaker laat liggen. Tijd voor opruiming? :thinking:

2 likes

Een duikhorloge onder een manchet? Het kan wel een liefhebber zijn, stijl heeft hij niet :joy:

1 like

Gelukkig is ‘stijl’ een verder leeg begrip en valt over smaak niet te twisten.

1 like

Absoluut eens. Ik zal het anders formuleren. Ik vind het geen stijltje.

Trek je daar niks van aan want ik vind dit geweldig en dat is voor veel mensen teveel van het goede:

Maargoed, je weet nu al wat mensen gaan zeggen :upside_down_face:

Haha mijn mammie gebruikte die term ook… begin jaren '90 :joy:

2 likes

Vandaag mijn B) om want ga zo naar de sportschool om wat ijzer te versjouwen.
Zou ik met een A) dus nooit doen hè… :rofl:

2 likes

Ik snap wel wat je zegt en ben het er in principe ook wel mee eens. Echter geldt dit natuurlijk voor juist veel A-merken. De prijs van bijvoorbeeld Rolex is ook niet zo hoog omdat er zo’n duur uurwerk in zit. Het grootste deel van de prijs van een Rolex wordt bepaald door de beleving die mensen bij dit merk hebben.

1 like

Ja :joy:

Die vind ik dan wel weer mooi, zou er alleen een andere riem bij doen :sweat_smile:

1 like

Een gouden van schakels bedoel je? om te matchen bij het horlogebandje

Klopt zeker, het is voor mij volledig de beleving. Bij manufactuur-uurwerken heb ik veel meer beleving, of het nou een JLC, een Rolex, recente Tudors of bijvoorbeeld Seiko’s zijn. Wat een ‘duur’ merk als IWC doet vind ik vooral erg lui en daar kan ik me niet mee identificeren. Bij kleinere en goedkopere horloges kan ik dit veel makkelijker door de vingers zien.

1 like

Leuk om te horen dat ik buiten volslagen gek toch nog interessant ben :joy:

3 likes

En wat kleiners ?