Horologisch dilemma

Ik zie Rolex meer als een soort van Andy Warhol. Voor de finesse en het vakmanschap van een Rembrandt moet je toch echt bij Patek aankloppen.

Wat direct on-topic is:

Drie horloges weg en een gouden Calatrava er in met creme wijzerplaat en KS complicatie. Dan heb je de hobby uitgespeeld.

:+1:

Het is een stukje automotive history. Een mijlpaal in de geschiedenis. Een ornament van wat men dacht dat niet mogelijk zou zijn en toch mogelijk bleek te zijn. That my friend is pure art en zo moet je het ook zien.

Oh waarde meester, bedankt dat je mij het licht hebt laten zien, en dat ik nu eindelijk de kaders weet van kunst en weet hoe ik het moet zien.
Fijn, hoef ik zelf niet meer na te denken in ieder geval :parasol_on_ground:

On-topic: Wanneer ga je de Explorer passen ?

1 like

@anon23521125EV

Guuuuuus waar blijf je?!

2 likes

Alleen als iedereen kan zien dat het duur is.
Een onder de radar PP of VC gaat het niet worden…

4 likes

Let’s go on topic again.

Ik vind de Explorer II wel wat meer bijzonder dan zo’n kale datejust 41 met gladde bezel en Oyster band.

Zwart of wit vind ik een lastige.

Wit knalt er echt af en zou naast mijn zwarte Sub een waanzinnig duo zijn. En zou mij voorliefde voor Scandinavië en IJsland in de winter of überhaupt mooi samenvatten. Artic exploration so cool :sunglasses::+1:

De zwarte daarentegen vind ik wat meer ingetogen en dressier door de niet geverfdde witgouden markers en daardoor ook een stuk draagbaarder en een veiligere keuze. Onder een overhemd prima redelijk incognito te dragen. Vraag mij af of de witte polar dat ook zou kunnen. Denk dat die wat meer in your face is.

1 like

Overigens een tip. Jij hebt het vaak over auto’s, toch? Neem de volgende keer eens een kijkje op de International Amsterdam Motor Show.

Haha, ik moet volgens mij echt mediator worden… :smile:

3 likes

Je koopt toch een zwarte terwijl iedereen wit zegt.

2 likes

Ben ik twee keer geweest! Was een lust voor het oog! :sunglasses::+1:

1 like

Weet ik niet. Soms moet je de emotie over het rationele laten regeren. Ik ben bij de Speedmaster ook voor de hesalite gegaan terwijl saffier natuurlijk minder krast en waarbij je het schitterende uurwerk kunt zien. Echter ligt de hesalite dichterbij het origineel en zoals het horloge bedoeld is. Vandaar voor de hesalite gegaan.

Hetzelfde geldt voor de no date sub. Datum is natuurlijk erg handig of beter gezegd praktisch, maar de eerste Submariner was ook een no date en zo is het duik horloge ook bedoeld.

Hetzelfde geldt voor mijn Seamaster. Ik kon toen kieze ga ik voor de nieuwe METAS of voor de 2500D coaxial. De nieuwe versie heeft natuurlijk weer de wave dial, maar ik vond de vorige generatie cleaner. Daarnaast vond ik de nieuwe generatie te groot, te grote helium escape valve en voor mij de grootste doorn in het oog de display caseback zonder hypocampus. Dus ook hier weer voor de vorige generatie gegaan. Seamaster moet gewoon een hypocampus op de caseback hebben

Ik probeer dus ook altijd from a horological point of view te kijken.

Ga voor wit! Next level arctic cool… :smile:

2 likes

Dus je zoekt een zwarte met geel?

Schermafbeelding 2020-08-24 om 12.25.10

Nou, om die reden zou de Polar top zijn. Zet het dan ook eens echt door.

2 likes

Dit is helemaal waar.

Dit is wel wat pretentieus :joy:. Maar zo kennen we je. :wink:

Groeten vanuit een Renault. Porsche en Bugatti zaten helaas niet bij de mogelijke merken van de leasemaatschappij. Jammer, had ik makkelijk kunnen betalen natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

had die lelijke Mercedes hands ook niet.

1 like

Sorry, toch één keer meedoen met het ver plassen. Dit is juist een schoolvoorbeeld van een goede argumentatie, er wordt benoemd op basis van welke parameters een oordeel zal worden geveld en dat wordt dus ook gedaan. Ergo, wel goed beargumenteerd en objectief. Dat de voorkeur die daar onder ligt subjectief is kan geen verwijt zijn, aangezien alle voorkeuren subjectief zijn, bijna per definitie.
Maar genoeg geargumenteerd, on topic zou ik in jouw geval gaan voor de witte Explorer 2. En dan de 16570, die vind ik echt heel mooi!
Bij de DJ opties vind ik de blauwe wijzerplaten het mooist, maar ik zou dan zelf altijd kiezen voor 36mm en fluted.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest!

3 likes

Overigens is een Megane volgens een frequente gebruiker een waardeloze auto. Iedere keer als je te hard rijdt gaat z’n navi piepen en dat kan je niet uit zetten. Bovendien zijn de stoelen slecht en zit er een belachelijk kleine benzine tank onder.
En dit komt van iemand die een Skoda gewent is. Dus de lat lag niet erg hoog. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Even on topic.

@RLC je bent volgens mij redelijk ambitieus op Instagram
toch?

Hierbij een overzicht met de relatieve Instagram “likeability” van de horloges die ik dit jaar gepost heb.

Dat moet voor een influencer als jou toch belangrijke input voor de besluitvorming zijn!

Een OP 39mm met witte plaat wordt het dus!
Zep op de tweede plek en die Prachtige 1803 om het compleet te maken.

2 likes

Ja duh, maar saffier kan wel krassen en dat valt niet te polijsten.
Bovendien heeft plexi een heel andere gloed dan saffier, past IMHO beter bij dit horloge.

“Bog standard” al vele tientallen jaren in bakken aan horloges te vinden Lemania uurwerk.

Anyway, de mijne komt komende week binnen :grin::heart_eyes:

1 like

Je hebt genoeg zwart in je collectie om dit te compenseren. Als 1 piece zou ik de polar ook niet nemen, echter in een collectie als de jouwe een mooie aanvulling.

1 like