Horologisch dilemma

Heel goed.

6 likes

Ik zou zelf geen 42mm Explorer 2 willen… groter dan de moderne sub is echt een no-no voor mij.

1 like

Ik zou niets wegdoen, en je collectie alleen maar uitbreiden voor een spannend horloge ala patek oid. De nieuwe keuzes zijn (vind ik) allemaal identiek aan je huidige collectie

Daarnaast zou ik het gespaarde geld uitgeven aan de schilder :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Waarom is jouw post gevlagd zeg?

Nou moe. Ik was het niet, ik vond het geintje geslaagd. :+1:

Inderdaad. Polar is de geinigste eerste prioriteit.

Kunnen we daarna gaan kijken of er rek in je comfortzone zit, @RLC.

:thinking:

2 likes

Dat weet ik ook niet. Haters gonna hate. Ik deed gewoon een klein bent Archieluxury :sweat_smile:

2 likes

Mooi moment om de week mee af te sluiten. :wave:t2:

Dat wordt weer een schorsinkje tot de lente Ralph.

Ze hebben je er voor over.

2 likes

Denk dat dat wel mee zal vallen. Just here to talk watches :sunglasses::+1:

Ik zal de proef wel eens op de som nemen;

Cheers fuckers!!

Gedeelde smart is halve smart. Als we dan toch moeten brommen op robbeneiland dan tenminste wel samen. Heb jij dan trouwens een duikhorloge te leen?

2 likes

Dat is het beetje hetzelfde als een rondje mogen rijden in de auto van een vriend om vervolgens dagelijks te verkondigen hoe goed of slecht de auto is.

Niets meer dan een mening, gebaseerd op oppervlakkige kennismakingen gecombineerd met een hoop internetwijsheden en een vleugje misplaatste hooghartigheid.

Ondanks alle poeha is een Rolex gewoon een gebruiksvoorwerp en zoals met alle gebruiksvoorwerpen zul je ze eerst moeten gebruiken om ze te waarderen.

Ga eens op vakantie met een Submariner. Loop eens een weekje met een Explorer of leen een Milgauss voor een tijdje, dan pas kan je een gefundeerde mening vormen.

Tot die tijd zijn al je meningen over Rolex evenveel waard als mijn Tripadvisor review van een verblijf op de maan.

11 likes

Amen :pray:

:thinking:

10 likes

Ik moest lachen :joy:

1 like

Nee, dat is Nieuw-Zeeland.

Daar woont ook de beste premier, wordt het sappigste Engels gesproken, eet je de lekkerste green lipped mussels, wordt het minst snobistisch over goeie wijn (“A Savvy, ladies?”) gedaan, rijdt iedereen met een Subaru Boxer of Holden V8,maken ze eindelijk komaf met de minder prettige kantjes van hun geschiedenis en zijn de meeste mensen oprecht relax (“she’ll be right”).

De occasionele aardbeving neem ik dan wel voor lief.

6 likes

Jammer dat het zo’n tering end vliegen is :upside_down_face:

1 like

Of voldoende observeren en “tweedehands” kennis opdoen. Ik weet dat ik geen producten uit het Apple ecosysteem in mijn huis, Duitse “premium” auto’s in de carport, prepackaged reizen tijdens mijn vakantie, Rolexen om mijn pols of rabiate anti-vaxxer als partner wil. Ik weet ook waarom, al heb ik geen van alle ooit gehad.

1 like

Je moet dan ook niet voor een weekje gaan.

1 like

Beter met de boot, ben je 1.5 maand onderweg ofzo :sunglasses:

Sorry, maar ik heb nog nooit zo’n baarlijke nonsens gelezen. Ik kan in een auto gaan zitten, en dankzij de specifieke set symptomen die mijn benen overgevoelig maken kan ik je binnen twee minuten al vertellen of de stoelen slecht zijn of niet. Als ze slecht zijn weet ik ook dat ik na 20 minuten pijn heb en na een half jaar die auto naar een industrieterrein rijd, met diesel overgiet en brandend achterlaat.

Wegligging, gebruiksvriendelijkheid en acceleratie kun je in een testrit van 30 minuten volledig in kaart hebben. En als de auto na een half uur goed of slecht is gaat mijn waardering of mijn ergernis over een periode van zes maanden alleen maar groter worden.

Dat @RLC met z’n krassenfobie hier amen op roept is een dijenkletser van formaat. Maar horloges zijn natuurlijk helemaal geen gebruiksvoorwerpen meer. Het zijn anachronistische sieraden die in meer of mindere mate ontworpen zijn om bij een actieve levensstijl te passen.

Ik kan dus, gegeven het feit dat esthetiek van een sieraad de belangrijkste factor is, exact twee seconden naar een horloge kijken om een eindoordeel te hebben over de mate waarin ik het lelijk vind, of juist mooi.

In casu Rolex vind ik 9 van de 10 modellen onsmakelijk. Dat een submariner mijn vakantie overleeft betwist ik niet, maar alles van de kastvorm met de onergonomische platte onderkant tot de foeilelijke mercedes-wijzers en de lap tekst op de dial tot aan de stalen band aan toe… Ja, daar zal ik me dood aan ergeren tot ik weer een Mini Turtle op NATO om de pols klap.

Als ik zeg dat je een land pas echt leert kennen als je er een jaar woont, dan is het omdat ervaringen tijd kosten om op te doen, en daar is geen afkorting voor te nemen.

Maar wie een jaar nodig heeft om een simpel object zoals een keukenmes, horloge, auto of citruspers te evalueren is niet bepaald een snelle denker, en dan druk ik mij bijzonder vriendelijk uit.

Geek blur. Klik alleen als je het zeker weet. Tja. Het gemiddelde IQ van de Nieuw-Zeelander ligt op 98 ten opzichte van onze en de Noorse 100 en de Japanse 105. De levensverwachting is dan wel weer gelijk, die is net als wij en Noorwegen rond 82,1 a 2, en de Gini Index van Nieuw Zeeland ligt 6 punten boven de gehele EU, maar 10 punten boven Noorwegen en 11 punten boven Nederland.

Kortom, ik zie, als we de cultuur er bij gaan halen, nog redenen om Noorwegen ook die titel te laten houden. :wink: Wat niet weg neemt dat het me een prima land lijkt wat best mooi is. :+1:

Abstract redeneervermogen noemen ze dat in psychometrische testjes. Ik zeg het niet voor jou, want jij wist dat al lang. :slight_smile:

6 likes