Horologisch dilemma

Toch wel, een collectie zwarte duikers in dit geval.

Maar ben het verder eens, erg eenzijdig. Jules Deelder zou het goed keuren denk ik maar ide hield er ook van :slight_smile:

En ach ja wat is een collectie, ook persoonlijk. Ik heb geen collectie en wel een aantal horloges, ik merk dat het mij ook niet zoveel doet. Ik heb altijd tijden hetzelfde gedragen en wisselde het wel is af met wat anders. Dat is voor mij prima en draag wat ik mooi vind.

Verder geen tips voor RLC, als hij zwart/donker gewoon mooi vind wat moet hij dan met andere kleuren?

2 likes

Ik zie ook niet echt het verschil tussen alleen maar duikers of horloge met zwarte plaat of alleen maar Datejust/Day-Dates, maar het zal wel aan mij liggen.

5 likes

Nee, het ligt niet aan jou, maar dat is niet het antwoord wat men hier over het algemeen wil horen. :wink: Ken je het concept hyvemind? De weg van de minste weerstand is met de wolven mee huilen en dat is de weg die de meeste mensen zullen kiezen. Dat komt omdat mensen van nature “ergens bij willen horen”. Mensen blijven groepsdieren en je van de groep afsplitsen door voor je eigen mening te gaan staan is voor veel mensen heel moeilijk.

Edit: hive mind, geen hyvemind.

Ken ik niet. Ken jij het concept ‘hive mind’?

5 likes

Excuus, hive mind. Autocorrect. Het doel van taal is dat je elkaar begrijpt. Grammatica nazi’s mogen zich laven in off topic.

1 like

Amateurpsychologen ook.

13 likes

Ben jij daarom zo veel in offtopic te vinden, @W.E? :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Wat ben jij zuur vandaag Tom… Eerst zit je uitgebreid Ralph’s collectie af te kraken, daarna ga je @daffie op de huid zitten. Misschien even naar buiten?

3 likes

200

4 likes

Voor alle duidelijkheid: Ik geef mijn mening. Daar wordt naar gevraagd. Vervolgens springen anderen in mijn nek.

7 likes

Maar @RLC in jouw geval zou ik de Breitling en beide Tudor er uit gooien. Dat segment heb je al gecoverd met de Sub en Smpc. Al zou ik de smpc omruilen voor een blauwe, zo heurt ie namelijk.
Dan ben ik het eens met wat anderen vinden om, indien DJ een fluted met jubilee te nemen. Dat is echt wel een klasse hoger qua uitstraling. Het moge duidelijk zijn dat jij geen bezwaar hebt tegen de uitstraling van een Rolex. Dus neem dan ook een iconische uitstraling met fluted en jubi. In blauw, want kleur.
Anders is een expl2 ook erg leuk. Pas op, de 42mm valt best groot. Maar als je die kiest, de witte, want veel cooler dan zwart.
Verder is een Tank of Reverso ook een erg mooi stijlicoon met klassieke dresser uitstraling. Doet zeker niet onder voor een sub. En als je dan op een benefiet of kerstborrel staat en die reverso piept onder de manchet vandaan, zal dit de gevestigde orde meer opvallen dan weer een sub.
Wat dat betreft is een JLC ultra thin moonphase in wit een absolute topper. (@tompj die is er toch ook in wit?)

Heel even over de tuin, die is duidelijk van de onderburen. Maar vraag even waarom er een dierenvel buiten ligt? Dat slaat echt nergens op.

2 likes

Zeker. Heel mooi.

1 like

Mooi zo, veel staal in de collectie.

Wat dacht je van een groene Aquaterra?

10 likes

Mijn support heb je! Ik zou nu gang signs omhoog gooien, ware het niet dat we er veel te blank voor zijn. Coronaproof-box dan maar :facepunch:

5 likes

Love is in the air! Han en Tom wie had dat gedacht. :revolving_hearts:

6 likes

:heart_eyes:

7 likes

tenor

Tenzij dit een tuin is in de binnenstad van Amsterdam, dan kan hij zich rijk rekenen.

Goede keuze om die 3 er uit te doen.
Mooiste om toe te voegen vind ik voor jouw collectie een Datejust, inderdaad in 41mm maar liever met fluted en jubilee.
Kleur bij voorkeur blauw omdat deze meeste contrast biedt met de zwarte Sub. Omegacollectie is compleet, hoef je niets aan te veranderen.

1 like

Is dat jouw volgende project nu je Tank ingeballekeerd is door je betere helft? Want dan ga ik een beetje uit m’n plaat. :expressionless: :rofl:

Daar heb je groot gelijk in. Zo vond ik dat lid wat hier ooit 100 Camel Trophy horloges postte ook een retesaaie verzameling hebben.

Fixed that for you.

Ik heb grote empathie voor wat er nu met je gebeurt, want ja, als botte boer krijg ik die ook vaak. :wink: Soms ook wel eens van jou, het moet gezegd, maar dat kreukt mie de pret absoluut niet. :+1: Vooral doorgaan, dat doet iedereen hier.

Ik wist niet dat die bestonden. Damn. Wat een geil ding.

1 like