Aangepast!
Geinig trouwens die plakplaatjes op je
arm!
Namen van je kinderen al laten zetten?
Aangepast!
Geinig trouwens die plakplaatjes op je
arm!
Namen van je kinderen al laten zetten?
Allebei herkenbaar!
Slaap lekker knul!
100% de witte Explorer omdat ik deze veruit het mooist vind!
Pelagos en Breitling ben ik geen fan van. De BB is mooi, maar geen Explorer.
Die twee vintage stukken zijn van mijn beide opa’s geweest. Cheers
Wel geteld 1.
Zag laatst allerlei foto’s voorbij komen van hoe belabberd een IWC Portugesier Yachtclub van 12k eruit zag. Plus ik zag een verhaal over hoe IWC eigenhandig een 100% originele vintage ingenieur om zeep heeft geholpen door de dial te ongevraagd te relumen. Kortom IWC zal er bij mij niet snel inkomen. In mijn optiek zwaar overpriced en zeker inferieur aan o.a. Rolex.
Na al deze reacties hierboven Ralph, ben je al wat wijzer geworden over wat je volgende aanschaf eventueel gaat worden? Je blijft een prachtige collectie bezitten en het wordt er alleen maar beter op!
Afgezien van alle verschillende meningen over de beperkte variëteit in kleur en wat ervoor terug zou moeten komen, kunnen we volgens mij wel concluderen dat het forum vrijwel unaniem akkoord is met jouw keuze van horloges die het veld mogen ruimen
Op jouw vraag wat ervoor terug zou moeten komen zou ik zeggen neem de polar.
Echter… gezien jouw collectie denk ik dat een 126600 ook een goede aanvulling zou zijn. Een zwarte duiker met wat rode tekst, zo breng je per slot van rekening toch wat kleur in jouw collectie aan
Ik kan uit ervaring spreken. Ik heb ook altijd gekocht wat ik mooi of leuk vond en gelukkig zit ik in een positie dat ik voor een volgende aanschaf nooit hoefde te ruilen. Echter, er zitten heel veel slapers bij die al jaren nauwelijks gedragen worden. Panerai, grand seiko, noem maar op en dat vind ik jammer. Ik hou ze omdat er emotie achter zit voor mij, Panerai kocht ik als student, niemand kende het en er was in NL maar 1 dealer. Maar stel dat ik opnieuw zou beginnen en ik heb jouw collectie:
Als ik naar je collectie kijk, is het wel eentoniger dan mijn collectie (niet negatief bedoeld, meer een observatie mijn zijde). Weinig dress watches, veel duikers…je houdt van “sport watches”.
Een Breitling En Tudor bb duiker zijn verlengdes van je sub…Beide eruit (en de omega seamaster ook). De Pelagos is net iets anders, match meer met een seadweller vind ik (alhoewel bij een niet Rolex fan een S.D. en sub ook nagenoeg substitueerbaar is, je snapt dat ik er niet mee eens ben)
Terug een echte classic…in jouw geval zal de DJ vind ik meer toevoegen aan je collectie dan een explorer. (Ik probeer je niet te overtuigen om een extra dresswatch te nemen, daar ligt je hart niet maar een bijv. Reverso maakt je collectie meer diverser, kijk ook naar een 36mm DJ, is dressier dan een 41)
En wat betreft opschalen betreft (ik heb er ook een begin aan gemaakt), velen zullen zeggen “koop wat je leuk vindt”, maar opschalen naar waardevastere horlogehuis is geen onlogische keuze binnen deze onlogische hobby…
Mijn ervaring,mening dus.
Voortaan geen solo’s meer posten aub, tank Louis graag…rest is schaduw binnen de tank lijn.
Svp niet mis-quoten… er staat…
Rolex-Tudor is de grootste groep in je collectie.
Ik heb nergens geschreven dat je een IWC moet overwegen… er zijn bakken aan horloges van velerlei merken die interessant kunnen zijn zonder dat ze op dit moment “in de mode” zijn.
Ik ben geen IWC fanboy, Ik heb er twee op een vrij forse collectie. Als je me de afgelopen tien jaar een beetje hebt gevolgd weet je wat die collectie zo ongeveer is.
Mocht je aan mijn avatar denken af te leiden dat ik een iwc fanaat ben, helaas, avatar heb ik ooit eens gekozen omdat ik net mijn eersye dure horloge had gekocht, een Fliegerchrono.
Je noemt verder twee losstaande issues. Twee incidenten zonder samenhang of een trend erin maken niet dat een volledig merk inclusief huidige en voorgaande ineens “inferieur” aan een ander merk zou zijn. Aardige overreactie IMHO.
Met alle producten, hoe duur ook, horloges, auto’s, boten kan wat mis zijn. Ook bij Rolex zijn nieuwe horloges die zo uit de doos terug gaan onder garantie omdat er wat door de QC is geglipt. Als een leverancier het probleem behoren oplost is het goed.
Dat verhaal van AVW was inderdaad afschuwelijk, aan de andere kant zag ik het polijstwerk dat door IWC aan een lid zijn Flieger mark XVI was gedaan en dat was per-fect, niet van nieuw te onderscheiden.
Ook dat is een los incident, maar nu positief, daar valt voor het grote geheel net zomin wat uit af te leiden als het AVW verhaal.
Het is grappig om te zien dat ik kleine collecties (1-5 ofzo) Tudor het prima doet. Wordt de collectie groter, dan moeten ze vaak het veld ruimen
Die pelagos toch houden naast de Sub en de Seamaster eruit?! SAVE THE TUDOR!
Sub en Speedmaster zou ik houden, de witte explorer erbij, blauwe of rhodium DJ en eventueel een gouden Tank. Een zwarte duiker (SMP300 bv) ruilen voor blauwe of witte broer kan ook wat balans brengen.
Ah! Wellicht heb ik dat in je posts gemist! Leuk man! Beetje leuke jerels geweest je opa’s?
Ben je mij nou aan het beschrijven? Ik bedoel, soit, ik doneer af en toe aan the Guardian en Wikipedia, maar pvc is echt fijn, wijn is gewoon alleen geschikt om te koken en trouwen is een barbarij van jewelste.
Dat ik omwille van toegang tot de arbeidsmarkt voor mijn partner een eigendomscontract moest afsluiten is al walgelijk genoeg, maar om dat dan en plein publique te doen omdat je dat anachronisme als feestelijk ziet is gewoon de smakeloosheid ten top.
Pffff.
Maar verder ben ik het met je eens, eten bij Loetje is ook smakeloos en fantasieloos. Dat terwijl Ron’s gastrobar Indonesia er naast ligt, nota bene.
Oh mannnnnnnnn, Indonesian Cuisine, toch wel het beste dat we aan onze koloniale tijd hebben overgehouden in dit land!
Hey, wat is er mis met Loetje?
Ik bedoel, als je eens lekker je aderen wilt kunnen dichtsmeren dan is dat toch een prima plek?
On topic:
Ik zou gaan voor de witte Explorer. Best heel gaaf model. Maar ik vind de oude witte explorer nog gaver. Veel subtieler, en comfortabeler.
Daarmee lijkt de keuze duidelijk, de andere eruit voor een tweede Rolex
Heb je de genoemde modellen al eens gepast?
Een te grote homp vlees, in margarine gebakken, en dan zonder ceremonie op opmaak op een bord geflikkerd, zwemmend in vet, eventueel met een theelepel sambal er doorheen gekwakt? Die biefstuk en friet doe ik thuis keihard beter.
Dan ga ik nog liever een frikandel speciaal halen, daar besteden ze meer tijd en moeite aan. Ik haat Loetje. Het heeft de verfijning van een betonnen muur net na de bombardementen in Sarajevo in 91.
En ik zit er minimaal één keer per jaar omdat een setje verkopers er zo graag luncht.
Bitch, puh-lease. Talk to the hand.
Hahahaha… Dat doet me denken aan m’n Big Gay New Years Eve in 2005. Daadwerkelijk gezien, dat. Maar dan met veel knappere heren.
Ik ben ook benieuwd! @RLC, kom er maar in. Dit was sowieso een veelbewogen topic.
Het is verdorie zondagochtend 08h51 en de hele strip van @Jurk voor volgende week kan al gevuld worden.