Horologisch dilemma

Afgelopen vrijdag bij de AD een witte DJ 41 met gladde bezel en Oyster band

3 likes

:joy::+1:

Heb je daar ook een 36 fluted en jubilee kunnen passen?

Want eerlijk is eerlijk IMhumbleO is dat way more sophisticated.

De 41 is toch een beetje voor mannen die het gevoel hebben iets te moeten compenseren of te willen laten zien :see_no_evil:

:beers:

Nb. Denk dat de keuze al is gemaakt niet?
3 eruit 1 erin. Dat sowieso al eens doen.

Want zoals vele hier zeggen die tudors zijn niet zo spannend icm de rest van je horloges. En de Breitling… ach daar heb ik geen mening over behoudens dat dat sowieso nooit mijn keuze zou zijn. :+1:

3 likes

4 likes

Zojuist online gereserveerd aan ‘t IJ voor 17:00. Bedankt voor de inspiratie en het activeren van mijn papillen op de vroege zondagmorgen :sparkling_heart:

4 likes

Vind een Tank Solo in goud stiekem mooier dan een (nieuwe) Louis. Daarnaast vind het ook niet waard om 7,5 k extra te betalen voor een goud achterplaatje en een handopwinduurwerk of 5k extra voor quartz Tank Louis, terwijl het horloge toch geen secondewijzer heeft :man_shrugging: . Ik vind een OP39 in zwart of wit ook mooier dan een datejust :speak_no_evil: .

1 like

Voor later, bonne degustation. Ik heb dat eergisteren nog gegeten bij Chez Fate op het terras.

Maar dan gebakken in biologische roomboter, met gecarameliseerde uien en champignons er bij in een lichte jus van die boter. Serveren met gebroken bonen uit de eigen tuin, een rolletje gegrilde courgette uit de eigen tuin en gebakken aardappels. Met verse tijm, ook uit eigen tuin. En een zelfgemaakte ravigotte-saus om de aardappeltjes wat zuur te geven.

Helaas, het is een klein restaurant wat geen reserveringen kent. :slight_smile: Mijn vrouw is de tuinier, ere wie ere toekomt.

3 likes

Baas boven baas zullen we maar zeggen :smile:

1 like

Dank voor alle input. Ik begin steeds meer te hellen naar een nieuwe Rolex. Wat de boel gemakkelijker zou maken is als potentiële kopers zich alvast even zouden melden haha. Voor de Pelagos heeft zich al iemand gemeld. :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Ik vind de Explorer II Polar wel echt wat hebben. Datum en GMT complicatie en een Polar artic uitstraling waarin ik mij kan vinden met mijn reizen naar IJsland en Noorwegen.

Zo’n Datejust 41 met gladde bezel en Oyster band met PCLs heeft toch wat. Qua formaat kan ik hem hebben. En de dressier look is ook een leuke variatie op de rest. Ben bang dat ik dan wel weer voor zwart zou gaan… :see_no_evil:

3 likes

Biiiig surprise !!!

1 like

Een high end seiko duukert er in.

Topic kan dicht

1 like

Greatest nature in the history of natures.

Doe ik ook :man_shrugging: . Zwart is toch mijn kleur voor bijna alles.

Ik zou een datejust alleen toch 36mm kopen en fluted met jubilee. Anders is t bijna een explorer.

Explorer 2 is 40mm mooist vind ik.

1 like

Nou Ralph, nu weet je in ieder geval dat je niet moet trouwen, geen gerecht bij Loetje moet bestellen, niet aan een pvc vloer moet beginnen etc etc.

Ik vind dat je een mooie collectie hebt. Ja je hebt bijna alleen duikers. Sommige mensen sparen alleen F1 miniatuur auto’s (zal denk ik niemand die persoon gaan vertellen dat hij een miniatuur Vw busje bij moet nemen, voor meer variatie)

Ik denk wel dat je niet moet vragen wat een ander zou doen. Dan krijg je heel veel verschillende meningen (zie dit topic)
Koop wat je zelf mooi vindt.

Succes met je zoektocht…! :+1:

11 likes

Serieus lekker. In de zomer bij het terras aan het water…rijsttafel en bintang…man o man…

1 like

helemaal mee eens…36mm, jubilee en witgouden lunette…classics never go out of style…

1 like

Het antwoord staat geciteerd bij je vraag :grin:

1 like

Heb de Marine Master 300 SBDX001 al gehad. Dat spelletje is al uitgespeeld.

Dat doe ik sowieso. Dit topic is ook meer bedoeld in het kader van let’s talk watches en ideeën uit te wisselen.

1 like

Dat vind ik een lastige. Ik vind de Polar wel echt iets cools hebben. Artic exploration and shit. Ik moet wel wennen aan de zwarte wijzers en indices. Vind de zwarte iets meer classy met de witgouden niet zwart geverfde.

1 like

Lekker stoer!

Dan moet je de volgende keer als je in je neus gaat peuteren ook gewoon je Rolex omhouden man!

Living on the edge! :v:

7 likes