Yup ik vind de witte persoonlijk de mooiste
Ah verdorie,
Een seiko 5 dan? Best kept secret in horlogerie?
Hahahaha. Het gaat om een dj.
Maar die sd is overigens ook te groot
Heb ik ook nog. Seiko 5 SNKL43
Verdorie Ralph.
Dan maar een Daytona, hop hop goud er op.
Buiten mijn budget. Ben maar een simpele nietsnut, sorry.
Had je trouwens vorig jaar niet een soortgelijk topic om een 214270 te bekostigen? Hoe is dat plan eigenlijk gesneuveld?
Mijn vriendin heeft al de Explorer I en dat was haar eerste Rolex. Dus dan snap ik dat het niet leuk is als ik exact hetzelfde horloge koop. ANWB koppel XXL.
Ga toch weg. In geen velden of wegen een boom te bekennen, die dampende klomp rots mag je houden. Terwijl jij je daar vermaakt huur ik wel even een bootje in Ålesund en staar ik over zo’n lekkere groene fjord uit. Met een makreel aan de haak of zo.
Daar had je dit topic niet bij nodig gehad, dat wisten we vantevoren al.
Man oh man. Koop nou eerst die Polar maar, dan hebben we in ieder geval iets van variatie om te zien.
Ik klikte even verkeerd, als je de exp 2, dan in t wit, omdat je nog andere donkere horloges in je collectie hebt.
Maar ik zou persoonlijk de 3 horloges houden.
Niets mis met Zweden en Noorwegen hoor. Maar veel minder extreem dan IJsland. De rotsen, zwarte zand, gletsjers, watervallen, vulkanisme.
Er zijn wel bomen op IJsland trouwens.
RLC will do what RLC will do. Black rolex incoming…
Mensen gaan nooit naar het bos op IJsland, ze komen altijd terug met foto’s van dampende poeltjes en rotsen. Ik heb graag vriendelijkere natuur. Iets met overwegend groen of zo. Northumberland, bijvoorbeeld.
Boring. Ik heb m’n natuur graag net zo grillig als mijn karakter.
Je moet ook niet naar de toeristische plekken gaan. Gewoon zelf hiken en de natuur in. Airbnb huisjes in de middle of nowhere. Dikke SUV onder de kont en gaan. Ben je ooit zelf in IJsland geweest? Heb je ooit een Rolex gehad? Ik heb het idee dat je veel dingen maar roept en je mening klaar hebt terwijl je het zelf nooit ervaren hebt
Je ontsnapt niet aan Reynisfjara of Landmannalaugar… de golden circle is t niet voor mij… alleen Gullfoss is wel ok.
Ben jij helemaal rond geweest?
Niet helemaal rond. Wel bijna verdeeld over een keer in de winter en de zomer. Ook helemaal naar de fjorden links boven geweest. Dat is een stuk minder toeristisch.
Zijn er wel bossen op IJsland? Ik lees dat de Vikingen bijna heel IJsland hebben ontbost.
En dat er door de grote populatie van schapen, bijna geen bos meer wil groeien. Blijkbaar eten die alle jonge aanwas op.
Ben er zelf nooit geweest, dus heb er geen vakantie ervaring.
Die !
Bang voor de reactie?
ijsland is magisch, maar de mooiste natuur op de aardkloot? Nee zeker niet. Dan moet je naar Noorwegen of Nieuw Zeeland wat mij betreft. Maar alles heeft wat.
Overigens is de 1. in de winter na Jökulsárlón dicht. Dat eiland ronden is leuk om te zeggen, maar iedere ijslander zal je voor gek verklaren.
Het “hebben van een Rolex” is een ander argument dan het “bezoeken van IJsland”. Dat zie ik meer als het “passen van een Rolex”. En laat ik er nou een miljard gepast en bepoteld hebben. Ze doen niks voor me, dus dan koop ik er ook geen. Goud, witgoud, staal, sport, duik… Ik heb zelfs nog een Cellini omgehad.
Ben ik in IJsland geweest? Nee. En dat is omdat alles wat ik van IJsland zie me voor geen meter boeit. Hiken? Nee dank u. SUV’s? Vind ik stom en onnodig. Stenen en vulkanische landschappen? Vind ik naar. Dus koop ik ook geen IJsland, omdat er vele, vele bestemmingen zijn waar ik veel nieuwsgieriger naar ben. Japan is er zeker één van, maar ook Bosnië staat op die lijst.
Dat we hier dingen roepen en onze mening klaar hebben moge duidelijk zijn, Ralph. Daar ben jij ook een koning in, want je bent vaak zelfs nog een tikje categorischer dan ik. Maar dat neemt niet weg dat ik na zes jaar in Scandinavië gewoond te hebben en twintig jaar in Scandinavië gewerkt te hebben geen mening kan hebben over het type noordelijk landschap wat me al dan niet kan boeien.
20% van het land, als ik het wel heb. Maar ik kan me vergissen. Als ik al naar IJsland zou gaan is het voor een weekendje Reykjavik, maar ge moet niet denken dat ik dat hele eiland rond ga hobbelen op zoek naar een boom, dan boek ik wel een hutje bij Loenen of zo.