Vond ik geen reet aan.
Jeetje, kritisch mag je zijn maar kan toch ook positief… hoe leuk is het als je iemand een leuke suggestie kan geven wellicht uit de comfort zone van de ander. Wat zou jij aanbevelen?
Ah. Dan gaat het over.
Dit topic samengevat: de ene merksnobist zeikt de andere af.
Was echt ingedut… en klein. Kan je beter naar Berlijn of Amsterdam.
Neuh, ik zie veeleer mensen pleiten voor een eclectische verzameling, en dat één man in een dorpje in Noord-West Gallië daar weerstand tegen biedt.
Het gaat heus niet om het merksnobisme.
Het is net niet mijn eerste jubileum hier. De ‘armshot’ van RLC meen ik al zo’n 187 keer te hebben gezien en ik kan ondertussen de collectie alfabetisch opnoemen.
Veilige keuze vervangt veilige keuze vervangt veilige keuze. Er gaat zelden een euro verloren en dat gaat bij de volgende keuze hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeuren.
De vraag is of het forum dan effectief keer op keer de benodigde raadsman is op zoek naar de volgende zwarte dial.
Als je in je beginpost laat kiezen tussen 3 Rolexen (2 zwarte en 1 witte) en dan doodleuk 100 posts verder meldt ‘ik hel naar een Rolex en als het een Explorer wordt een zwarte’-bovenop je 18 reeds zwarte duikers, tja…
Kom kom. Dobberen in een drysuit in de Mid-Atlantische rug, tussen twee continentale platen, met door de kou verlamde lippen? Dat wil iedereen toch es gedaan hebben?
Ik vond het heerlijk. Wel effe wennen, je neus en lippen die lijken te verdwijnen. Eens dat went is er niks meer aan
Bomen heb ik in Ijsland nauwelijks gezien trouwens. Maar ze zijn inderdaad druk bezig te herbebossen.
Dan zwem ik liever bij Thassos of Pula (niet in het seizoen). Beter eten, lekker water en tussen de Afrikaanse en Europese continentale platen is het ook prima toeven, met name omdat dat gewoon de Middellandse Zee heet.
Dan zit je ook nog lekker dicht bij Istanbul, waar je tussen Azië en Europa staat. Op een breuklijn. Met een Turkse koffie en een kunafeh in de handjes.
Mocht je me misbegrijpen, ik had 'm in m’n vorige comment al gecomplimenteerd op de individuele keuzes. Dat maakt ze niet minder eentonig of veilig als geheel.
Als de lokroep van de 2de zwarte Rolex zo sterk is dat de 3 stukken die eruit gaan ook al vastliggen, dan spreken we ook niet echt meer van een “dilemma”, nietwaar.
Mocht het dilemma dan enkel nog bestaan uit de zwarte Explorer II en de DJ, dan ga je toch gewoon passen (niet voorradig - > grijs passen) en ons erna een NA bezorgen.
Daar kijk ik dan weer wel naar uit, samen met een updated armshot, wie weet verrast @RLC ons met een Polar dial .
Ik zou de Rolex, Breitling, een van de Omega’s en de horloges van jouw opa met sentimentele waarde houden. De rest verkopen en een goede stap omhoog maken. Een mooie gouden Patek Philippe Calatrava van 36mm of een Patek 5109 (heel veel “moderne Patek” voor je geld). Dan heb je een goede aanvulling en wat meer diversiteit denk ik.
Ralph, persoonlijk vind ik de BB alleen al veel mooier dan je twee mogelijke vervangingen, maar zoals anderen inderdaad al zeiden zou het je divers collectie meer divers maken. Maar als zwarte duikers gewoon verreweg jouw favoriet zijn (wat volgens mij het geval is) is het misschien het beste om het gewoon zo te houden i.p.v. een horloge toevoegen wat geen zwarte duiker is
ps. Je had het volgens mij ooit over een Tag Heuer Monaco, is die optie helemaal verdwenen voor je?
Noorwegen is verdomme het mooiste land ter wereld, basta
er maar niet op rekenen.
Dat wordt gewoon weer een mainstream Rolex.
Lekker veilig.
Kan ik in meegaan. Al heb ik ze allemaal nog niet gezien.
Too bad it’s bloody Blandinavia, zoals een Britse vriend van me ooit zei.
Ik heb van zweden alleen het zuiden gezien. In noorwegen ben ik wel op veel plekken geweest. Noordelijkst was Bødo, ergens boven de poolcirkel
Alledrie verkopen en naar IJsland, Bosnië en Noorwegen toe is het laatste advies nu geloof ik.
Misschien nog een beatertje erbij om op tijd op het vliegveld te zijn.
Of die groene Aqua Terra (zag ik net in m’n mailbox passeren).
Kijk eens naar al het moois van vaak verdwenen seventies merken, duikers, chrono’s veelal lekkere funky designs!
Of van merken die nog bestaan, vintage van Zodiac, Bulova, Oris, Heuer?
Sovjet vintage, unieke horloges uit een wereldmacht die teloor ging, schitterende verhalen erachter.
Voor wat betreft nieuwe horloges, Zenith, Oris, Breitling heeft en komt met heel gaaf spul.
Maar topicstarter heeft een grote hekel aan horloges die afschrijven en een grote voorkeur voor voor een grote groep herkenbaar…