Houten horloges

Wat ik me toch afvraag, wat vindt de gemiddelde HF-bezoeker nou van de rage houten horloges. Ze zijn nu inmiddels alweer een tijdje verkrijgbaar, misschien dat forumleden er ervaring mee hebben?
Ik zie ze toch zo nu en dan voorbij komen op de bekende plakmerkensite maar ook op facebook of wat dan ook. Nu zit ik er dus aan te denken om een leuk houten horloge te bestellen (volledig van hout, dus ook met een houten band).

Wat zijn jullie meningen hierover? Leuk of juist totaal niet?

Hier een paar modellen:
Deze heb ik gehad, was helaas erg groot met z’n 45mm doorsnee. Verder een erg leuk klokje.

Maar wat ik eigenlijk leuker vind zijn dit soort horloges, met houten band:

Wat zijn jullie meningen en eventueel ervaringen ermee? :slight_smile:

1 like

Ik heb een jaar geleden een WEWood horloge kado gedaan, deze:

https://www.kish.nl/images/D/WeWOOD_horloge_Sculptor_beige.jpg

een met een houten band inderdaad en diegene is er nog steeds erg blij mee. Ik denk alleen dat het onderhoud van het hout wat lastig wordt ivm het glaasje. (het olie advies wat gegeven wordt).

Voor mij vind ik hem te licht wegen (nog lichter dan een HMT).

Ik heb mijn vriendin ooit een houten horloge cadeau gedaan. Draagt wel fijn, zegt ze.
Kan wel eens kijken of ik een foto kan maken.
Merk is volgens Bewell of iets dergelijks.

Collega van me heeft er een en ik zag in eerste instantie niet dat 'ie geheel van hout was.
Ik vind het wel wat hebben.
Dat is ook mijn zwakte…
Ik houd van rare dingen waardoor ik het niet meer kwijt raak…zie Dietrich OT-1 :slight_smile:

4 likes

Je hebt drie dingen:
-Quartz uurwerk in een houten kast: stom
-Mechanisch uurwerk in een houten kast: iets minder stom
-Compleet uit hout vervaardigd horloge van Valerii Danevych: Episch!

7 likes

Niet te evenaren die man!!

Zitten wel leuke modellen tussen. En mocht het niets zijn kun je ze altijd nog in de kachel gooien​:fire::wink:

1 like

Nederland is te klein voor dat horloge. Probeer het eens wat internationaler?

1 like

Heb mijn vader (die timmerman/meubelmaker is) een houten horloge voor vaderdag gegeven. Hij was er heel blij mee. Heb er zelf toen ook 1 gekocht, maar heb hem zelden aan.

Deze heeft mijn vader.

2 likes

Ik hou het bij een houten kop. En mijn bed…als je van beuken houdt…:wink:

1 like

Het lijkt me 3x niks, nog erger dan plastic horloges! Veel te zacht/zwak materiaal. :frowning:

Heb een houten staande klok, alleen nogal zwaar om rond men kleine pols te doen :laughing:

Geeft een veilig gevoel als je een cruise maakt.

Hout “leeft”.
Leuk of …
Een houten klok zou bij mij wekelijks in de olie o.i.d. moeten,
gezien mijn transpiratie etc.
Wel leuk om te zien.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De meningen lopen duidelijk uiteen :slight_smile: Altijd leuk om te lezen.

Uit nieuwsgierigheid heb ik echter toch maar een volledig houten besteld, het lijkt me toch wel leuk :slight_smile: Als hij binnen is zal ik wel wat ervaringen laten horen en wat foto’s posten.

2 likes

Ik heb een paar Tissot Woodwatches. Ik vind ze mooi. De moderne houten horloges vond ik ook leuk, maar toen ik nog mede-eigenaar van Horloge.nl was, verkochten we veel WeWood en de kwaliteit was wel erg slecht - er kwam erg veel terug.

En dan ook meteen een Tourbillon… :sunglasses:

Kijk eerst even of het geen Valerii Danevych is dan:

The price tag of the Retrograde is a hefty € 150,000 Eur (around $ 200,000 USD), a large sum of money to be sure; but considering the 1,800 hours of work, spread out over a 7 month period, it seems fair.

Al heb ik niet het idee dat ze gebruikt veel opleveren. Men is gewoon bang voor houtworm denk ik.

Boktor vooral

1 like