Ik zie het nu pas. Wat leuk, mooi en creatief. Petje af.
Mooi kistje, mooi project en mooi werk!
Ziet er goed uit!!
Leuk om te zien en lezen, keep it up
Bedankt weer voor de complimenten … ik vind het zelf ook erg bevredigend dat het best goed lukt en het beeld wat ik voor ogen had ook zo uitpakt (tot nu toe )
Het is wel wat stil geweest van mijn kant de laatste 2 weken maar om met mijn afkortzaag buiten in de vrieskou bezig te zijn zag ik niet zitten.
Die tussenschotjes precies op maat krijgen wordt nogal een precisiewerkje en dan ben je niet in 5 minuten klaar en mijzelf kennende met alles 3x nameten … en aangezien de stof ook nog wat dikte toevoegt zal ik alles wellicht nog 2x to 3x moeten trimmen voordat het netjes in elkaar past … dan heb ik ondertussen bevroren vingers
Nu wordt het eindelijk weer wat warmer en gelukkig kan ik wel droog staan onder mijn overkapping achter bij de schuur dus komende week maar eens beginnen.
Wordt vervolgd …
Super gaaf bezig man! Leuk dat je het proces in real time aan het delen bent, ik ben tot zo ver nog nooit zo geïnvesteerd in een topic geweest hahaha! Heeft mij eens aan het denken gezet of ik zelf ook niet zo’n leuk doosje kan maken
Ik kan niet wachten om het eindproduct te zien!
Ik wil even mijn complimenten uitspreken voor zowel dit project als het bijbehorende topic. Echt super mooi aan het worden, en een hoge entertainment waarde om de reis der ontwikkelingen zo te mogen volgen.
Een heel erg gaaf project, ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat maar wat je nu al hebt laten zien is simpelweg heerlijk.
Mijn complimenten!
Dankjewel weer voor de complimenten
Ik probeer met deze stap-voor-stap uitleg ook andere te inspireren en te laten zien dat het helemaal niet zo heel moeilijk of duur hoeft te zijn.
Uiteraard is het wel handig als je een beetje geduld hebt en precies kunt werken wat het resultaat ten goede zal komen.
Komend weekend zal ik weer wat meer kunnen doen en dat wordt dan weer uitgebreid getoond
Waar ik persoonlijk echt van houd is de tijd en toewijding die erin gaat.
Niet teveel nadenken in beperkingen maar juist in mogelijkheden, met een prachtig resultaat tot gevolg.
Iets wat geen vanzelfsprekendheid meer is in een tijd waarin alles het liefst snel en kant en klaar moet.
Dit soort liefhebber praktijken kan ik echt van genieten, want wat is uiteindelijk tijd? Iets dat veel tijd kost maar waar men een reis maakt naar een resultaat, en geniet van die reis… Onbetaalbaar.
Een avontuur opzich.
Vandaag was ik dan eindelijk in de gelegenheid om de vakjesindeling te maken.
Eerst de afkortzaag op z’n onderstel gezet, de stofzuiger aangesloten en dan kunnen we los gaan
Meten, meten controleren en nog eens meten … het wordt nogal een precies klusje:
Om een beetje verband in het geheel te krijgen de dunne tussenschotjes in de het dikkere tussenschot laten invallen:
Gemonteerd krijg je dit effect:
Zoals je in het rechter vak kunt zien heb ik daar nog 2 dwarsbalkjes geplaatst:
Deze zijn bedoeld om dit uitneembare bakje op te laten rusten zodat onder het bakje ook nog een vakje overblijft voor wat bandjes of ander klein spul.
Straks een kwestie van alles in elkaar lijmen, dan afwerken met dezelfde rode stof zodat het er netjes uit ziet.
Alleen het uitneembare bakje laat ik zoveel mogelijk blank met alleen een lapje stof op de bodem.
Nu blijkt alleen wel dat de kussentjes niet meer passen
Ze zijn net te breed. Ik krijg ze alleen met moeite in de buitense vakjes maar de middelste vakjes ziijn blijkbaar nog ca. 2 mm smaller dus de kussentjes moet ik nog nabewerken en allemaal ca. 0,5 cm smaller maken.
Als alles straks bekleed is blijft er netto nog minder ruimte over.
Ach … ondertussen ben ik al redelijk handig geworden met die kussentjes dus dat komt uiteindelijk ook wel weer goed
Heerlijk dat goeie gereedschap
Ik heb al zowat mijn hele huis verbouwd en een grote schuur / overkapping in mijn tuin gebouwd dus dan is goed gereedschap een must
Het is niet bij toeval dat ik ook met een houten kistje overweg kan
Hier heb ik toen de afkortzaag voor aangeschaft:
Het bouwen van nieuwe schuur/overkapping in Douglas hout
Ziet er goed uit he
Echt heel tof!!!
Wat een heerlijk topic dit!
Ik heb twee wijnkistjes omgetoverd naar horloge doos.
Wat ook leuk is zijn een opticien lenzen kisten. Zijn gepolsterd met fluweel
Ben nu wel heel benieuwd naar het resultaat.
En de gravering: Prachtig!
Alles bij elkaar een mooi stuk huisvlijt.
Wij zijn hier allemaal erg visueel ingesteld … foto’s ??
Zal ze gauw op de plaat vastleggen