How to: pocketshot

Als je hier een kijkje komt nemen om een perfect stappenplan naar het ultieme pocketplaatje te vinden, dan voel je nu teleurstelling opkomen.
Ik weet het namelijk niet…

Op het forum zie ik werkelijk pocketshots die zo in een folder kunnen, mijn creaties zijn eerder pervers dan perfect.

Hoe maak ik een pocketshot?

13 likes

:joy:

Ook ik weet het niet , ik ben benieuwd naar de input van de foto experts

1 like

Hand in de pocket en iemand anders de foto laten maken.
Alternatief: statief en afstandsbediening.

1 like

men neme een spijkerbroek al of niet met lederen riem
legge deze spijkerbroek op een tafel of stoel, vervolgens steek je je hand met daaraan het Horloge in de broekzak en je neemt met je andere hand een foto
( daarna eventueel de tafel of stoel waar de spijkerbroek op ligt wegknippen )

je hoeft die broek namelijk helemaal niet aan te trekken hé :grin:

17 likes

Nog een leuke, hoe maak je een wrist shot als je 2 horloges om hebt, een om beide armen?

met een timer terwijl je je camera met een elastiek op je voorhoofd plakt

4 likes

@koekoek ? :smirk:

1 like

wat ook lastig is is een foto maken van een verlichte LED / LCD
je moet dan vaak op een button drukken vervolgens je camera weer op de juiste afstand houden en niet bewegen … en dat allemaal in de tijd dat dat lampje blijft branden ( 3 seconden ? )

ik vond deze van de USA verkiezingen ook lastig ( bijna onmogelijk zonder hulp )
je wilt het TV beeld scherp hebben, tegelijk de vork op z’n plek houden bij Hillary
en er ook nog een horloge bij hebben.

4 likes

Deze getrokken in de spiegel, voor een grote spiegel staan en spiegelbeeld op foto vastleggen :slight_smile:

12 likes

het is helemaal niet moeilijk, gewoon een wristshot maken en deze naar een pocket shot photosoepen (dit keer in paint gedaan want ik heb geen ps licentie meer :stuck_out_tongue:)

Het origineel:

resulteren in:

veel professioneler dan dit krijg je ze niet, heb begrepen van betrouwbare bronnen binnen Patek dat alle grote jongens het zo doen.

Veel succes en voor meer professionele fotografie lessen moet je vooral niet bij mij wezen :wink:

33 likes

Via een spiegel is een optie, maar hoe sta je dan?

Om nu mijn GoPro op z’n pole te gebruiken, gaat me net wat te ver. En die heb ik niet altijd bij me natuurlijk.

Een spiegel is alles wat je nodig hebt. :thumbsup:

linkerhand in rechterbroekzak, ben je ook nog een contortionist? :slight_smile:

7 likes

Teveel van die pocketshots worden naar mijn mening van te dichtbij genomen en geven niet accuraat weer hoe de ‘look’ van het uurwerk is.

Ik begrijp niet zo goed waarom alle grote merken dat zo zouden doen. Lijkt mij veel minder arbeidsintensief om gewoon een goeie shot maken toch?

1 like

:joy:

1 like

Arm uitsteken en met smartphone foto op de gok maken…:sunglasses:

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20161228_131612.jpg.html][/URL]

11 likes

Op de gok, 20 x klikken…Mag ook 19x zijn overigens :sunglasses:

10 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye: ik heb momenteel mijn tentamen week, alles wat mij af kan leiden van Medische beeldverwerking is voor mij voldoende, ook amateuristisch photoshoppen

2 likes

dit was letterlijk 4 minuten werk, in photoshop was het nog sneller gegaan (althans, wanneer je de foto’s al hebt)