Huidige collectie > welke koers voor de toekomst?

Na me ongeveer 2 jaar geleden hier te hebben aangemeld met een ‘collectie’ van diesels, guess, MK enz. heeft het vertoeven op dit forum ondertussen geleid tot onderstaande collectie (de overgebleven diesels, swatch chrono, fossil en een accurrist heb ik even buiten beschouwing gelaten)

Ik heb de laatste maanden nog een paar horloges geflipperd, maar deze 6 klokken zijn wat mij betreft wel blijvertjes ( zeg nooit nooit :wink: )

Nu ben ik er in de afgelopen 2 jaar o.a. achter gekomen dat microbrands minder aan mij besteed zijn en ik liever wat meer spaar om een klok van een gerenomeerd merk te kopen… Dat heeft geresulteerd in de voor mij ‘top’ stukken Seamaster en Colt. Hoe ik het ook wend of keer merken als Omega, Breitling en Rolex hebben een begerenswaardige uitwerking op me.

Om niet om de hete brei heen te draaien komt het er op neer dat ik graag een Rolex zou willen toevoegen om dit rijtje voor mij compleet te maken. Dit zou echter betekenen dat ik de komende tijd flink de hand op de knip moet houden en zal moeten sparen voor deze volgende stap.

Bij eventuele inruil van de Colt ( daar ga ik al :smiley: ) komt een gebruikte Explorer II echter wel al binnen bereik, echter is de vraag of ik daarmee tevreden zal zijn aangezien ik deze klok toch een beetje de luxe uitstraling vind missen van de huidige rolex range…Al heb ik deze nog nooit in het echt gezien… Van de andere kant vind ik de prijsstijging dusdanig flink dat ik twijfel of ik wel wil doorsparen voor een jong gebruikte Sub ND.

Misschien moet ik ook wel verder kijken naar b.v. een gebruikte dweller of een Explorer 1?

Zo, ik heb het van me af gepraat :slight_smile: Advies of andere therapeutische wijsheden zijn welkom! Nu maar wat plaatjes:

Nav B

PR516

Seiko Solar Chrono

Seamaster

Colt

OVM

6 likes

Stap eens binnen bij een horlogier met een keus aan Rolex’n, pas er een aantal en kijk/voel welke naar je ‘knipoogt’.

Dat je uiteindelijk bij een Rolex eindigt is voor mij zo klaar als een klontje :wink:

Dat is een mooie collectie in 2 jaar tijd :thumbsup:

Die Omega is heeeel mooi en hoewel ik geen Breitling fan ben is deze ook erg mooi.

Thanks!

Ik heb indd een dagje Maastricht op de planning staan in de vakantie

Leuk clubje klokken hoor!! Ik ben wel erg gecharmeerd van je Tissot :wink:

Mijn beste,

Stuk voor stuk mooie horloges!! (met name de Breitling en de Tissot)
Een evenwichtige collectie welke je de afgelopen twee jaar zorgvuldig hebt samengesteld.
En voor wat betreft de toekomst,
tja een Rolex zal er zo wie zo om jou pols komen te hangen.
Wellicht nog eens een fraaie vintage bij de collectie!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Leuke collectie. Maar lijkt dat nu zo je pols is niet van het formaat ‘beer’. Dus is een explorer 1 inderdaad niet een mooie passend horloge?

Zeer fraaie collectie vooral die steinhart ovvm blif ik mooi vinden ,was in Aken maar deze was helaas niet op voorraad .
Geniet ervan en een Rolex ja wat moet ik daar op zeggen niet zo mijn ding maar ik vindt ze wel een zeer luxe uitstraling hebben.
Maar voor mij teveel bling.

Ik heb indd maar smalle polsen, dus een explorer 1 wil ik zeker eens gaan proberen ja

1 like

:heart_eyes: Pracht van een collectie. Mag u trots op zijn​:+1:!

Mooie collectie!
Tissot mag er ook wezen. Typisch een merk dat volgens mij nog wordt ondergewaardeerd. Ze hebben zeker in de jaren '70 erg mooie horloges gemaakt.

Een Speedmaster is ook een leuke toevoeging.
Ik ben ook toe aan een Rolex, maar die ik wil is op dit moment niet bereikbaar. Ondanks dat het merk goed door te verkopen is, ga ik persoonlijk toch liever voor mijn droom Speedmaster dan voor een Rolex die het nét niet is.

Een mooie verzameling.
Gezien je algemene smaak denk ik dat een Rolex de next-step-up is.
Succes met de zoektocht en laat even weten wat het geworden is.

Erg mooie collectie.
Persoonlijk zou voor mij wel duidelijk zijn wat gebeuren moet, haha
Steinhart er heel snel uit en een echte Submariner er voor terug nemen :slight_smile: , krijg je

geen spijt van.

Ach die steinhart is een zoethouder voor the time being :wink: is m’n beater en verkoop genereerd nu ook weer niet zoveel extra voor in de spaapot

Speedmaster vind ik ook prachtig en past er zeker bij, misschien iets voor na de rolex, ben nog jong :smile:

Is dat nu een sub 1680?

Jaa, dit is een Submariner 1680 uit 1978.

Heel mooi. Mooie verkleuring ook zo te zien! :+1:

Get a room! :wink:

Mooie verzameling! Breitling en Omega zijn mooie klokken, maar die Steinharts vind ik toch zelf ook wel erg mooi. Zowel de flieger als de vintage top!

1 like

Alles verkopen m.u.v. de Tissot, Rolex kopen, tot de conclusie komen dat dat goed gemaakte maar saaie horloges zijn, het hebben ervan kunnen afvinken. Dan heb je het maar gehad. Er is nog zoveel meer te koop voor dat geld, met datum, zichtbodem of bijzondere complicaties, maar daar kom je dan wel achter. Nu ben je alleen maar op dat merk gefocust, dus geef maar toe aan die bevlieging.

2 likes