Hulp bij aankoop eerste horloge.

Ik ben van plan om een deze weken/maanden mijn eerst horloge te kopen. Ik heb een budget van rond de €3000,- maar ben eventueel bereid om het wat uit te stellen en te sparen om zo het budget wat aan te vullen.

Na verschillende horloges te hebben bekeken van o.a. Omega, Tudor, Breitling en TAG Heuer is mijn keuze uiteindelijk gevallen op de Breitling Superocean II 42mm. Omdat het toch een aardig bedrag is en geen €50,- leek het me toch verstandig om wellicht de kennis van wat mensen hier in te schakelen.

Aankoop
Allereerst de aankoop van het horloge, ik ben nu bij 2 juweliers geweest die me allebei een vrij goed gevoel hebben gegeven qua gastvrijheid en service. Maar het probleem is dat de prijs van een juwelier rond de €3500,- ligt en ik het horloge op verschillende webshops zoals Jomashop, Montredo en verschillende aanbieders op Chrono24 voor rond de €2950,- wordt aangeboden. Hebben mensen ervaring hier met dit soort websites/webshops?

En loont het wellicht om zo een horloge aan te kopen in Duitsland/België/Zwitserland?

Prijs
Bij een juwelier wordt het horloge aangeboden voor €3570,- en na wat lezen hier op het forum ben ik er wel achter dat de meeste juweliers wel open staan voor een onderhandeling. Maar wat is slim in zo een situatie, ik neem aan dat een juwelier niet makkelijk kan concurreren met prijzen van een webshop. Maar alles qua besparing is natuurlijk mooi meegenomen.

Horloge
Bij het passen van het horloge is me wel opgevallen dat veel horloges makkelijk van juwelier naar juwelier worden verplaatst (Schaap en Citroen). In dit proces neem ik aan dat het horloge al wel wat gebruikerssporen kan oplopen en ook het veelvoudig passen het horloge wat schade kan toe brengen. Wat is gebruikelijk in dit soort situaties, als je er een koopt krijg je dan een nieuwe of ben je afhankelijk van de voorraad van de winkel? Kan je vragen of er een nieuwe wordt besteld?

Mocht er iemand nog een leuk alternatief hebben op de Superocean hoor ik dat ook graag. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een diver.

Andere tips of adviezen sta ik zeker voor open!

1 like

Beste Maxx22 welkom!

Gaaf om te lezen dat je over je eerste luxury piece aan het nadenken bent. Voor een deel van je vragen kan ik je nog niet een antwoord geven omdat ik ook zelf in dit schuitje zit. Wel kan ik je vertellen dat je op een prijs van Jomashop zeker niet moet blindstaren aangezien hier ook nog even BTW en invoerrechten (kosten) bovenop komt. Dan wordt een horloge ineens een smak duurder!

Ik zou zelf ook bij een grijze handelaar kijken, mits je gevoel daar goed bij is uiteraard!

Qua diver is een Omega seamster aqua terra ook wel gaaf! (staat er hier eentje in het blauwe gedeelte! )

Hopelijk zijn er nog andere horloge gekken hier (vast en zeker) die jou een stuk verder kunnen helpen.

Welkom!

Wat ik hier heel veel heb gelezen is dat Breitling alleen maar garantie verleent als je garantiekaart is afgetekend door een officiële AD. Dus let op!

Edit:

1 like

Aangezien er in die specifieke Breitling een generiek Zwitsers uurwerkje tikt, dat je in horloges vanaf zo’n 400,- euro ook aantreft zou ik ook eens bij Sinn of Damasko kijken. Er zijn er overigens nog meer hoor…

Prima klok hoor die Breitling, en als het merk belangrijk voor je is en je vindt hem mooi…

1 like

Voor dat bedrag, gaan voor een speedy

1 like

Voor dat bedrag, gaan voor een Breitling.

Voor dat bedrag geld erbij doen en gaan voor een Rolex

4 likes

Ik heb laatst mijn eerste serieuze horloge gekocht via Chrono24. Was wel een gebruikt horloge, want niet meer nieuw leverbaar, dus die keuze was iets makkelijker. Afhandeling via Chrono24 ging prima, wel opletten op de handelaar, garantie en eventuele douanekosten.

Je kunt er ook voor kiezen om langs de AD te gaan. Die weten ook wel wat er online gebeurd en ik begrijp uit de overlevering hier dat er echt wel onderhandeld kan worden.

Goede keuze. Prachtig horloge…

Nu ben ik wel benieuwd welke uitvoering jou keuze op is gevallen.
Blauw / zwart of met stalen band… ik zie de SO2 namelijk ruim onder de 3K op chrono voorbij komen.
Vooral bij de grijze handelaren in Monaco komen ze veelvuldig voor.

Die zou ik niet aanraden : je krijgt hier 9 vd 10 keer geen garantiekaart bij je horloge en er komt een sloot tax bij.

1 like

Voor dat bedrag, gaan voor een Seamaster😀

3 likes

Ik zou me op dat bedrag niet druk maken om die paar honderd euro. Lekker naar de juwelier gaan en de complete beleving pakken van de aanschaf van zoiets prachtigs… kopje koffie, een mooi gesprek, het pas maken, het om de pols laten doen, trots de winkel verlaten en wanneer er iets is…wat dan ook… een fijn adres om naar terug te kunnen om van hun service,koffie en kennis gebruik te kunnen maken.

7 likes

Bedankt voor je reactie! Een grijze handelaar heeft niet direct mijn voorkeur ondanks ik wel geloof dat er voldoende goede grijze handelaren te vinden zijn. De seamaster ook naar gekeken maar qua gevoel trok de Breitling mij meer.

Het gaat in dit geval om de blauwe variant met de stalen band.

Een Rolex niet naar gekeken puur omdat dit best wel buiten mijn budget is. Wel over nagedacht om te sparen voor een Rolex maar dan kom je al gauw uit op 5000 a 6000 euro wat toch wel boven budget is haha. Wellicht is dat een mooi 2e doel om te stellen voor mezelf :wink:

Beste Maxx,

Allereerst hartelijk welkom op dit forum!
Iedere winkelier hanteert een marge. Je kan altijd onderhandelen maar een winkel kan nooit zakken naar het niveau van een internetwinkel! De winkel heeft namelijk een duur pand in een winkelstraat en geen garagebox op een industrieterrein. Dat winkelpand moet ergens van betaald worden.
Dan kan je bij de winkel nog passen en voelen. S&C laten gemakkelijk horloges uit andere winkels komen om deze aan jou te laten zien. Deze service kost natuurlijk geld. Hoef je niet direct te betalen maar zit wel in de aanschafprijs van het horloge verwerkt.
Als je horloge stuk gaat moet deze naar de dealer. De dealer zit niet te wachten om de after sales te regelen op een horloge wat bij een internetwinkel is gekocht.
Dus, de winkel is duurder maar je krijgt er ook iets voor terug namelijk service. Of jou dat geld waard is moet je zelf beslissen. Maar ik wil het wel benoemd hebben.

4 likes

Dat is voor mij wel de voornaamste reden om naar een AD te gaan. Mocht er dan iets mis zijn heb je een fijn adres om naar toe te gaan met de juiste service. Maar goed 400 a 500 euro besparen is toch ook wel een fijn gevoel haha.

Voor dat bedrag…koop er hier twee. Of drie.
En daarna verkoop je er weer één. Of twee.
Etc.

Dat snap ik uiteraard wel maar even vanuit mijzelf zou mij die besparing niet de moeite zijn op dat bedrag.
Dan verkies ik toch voor de beleving en niet besparen.

1 like

Welkom op het Forum.

Ik zou zeggen koop gewoon wat je het meest aanspreekt.

En gun een winkelier gewoon zijn marge ( je heb er in de tussentijd al meerdere uren gebruikt van gemaakt en heeft je niets gekost )

Maar de winkelier wel !

4 likes

http://www.wwwatches.nl/horloges/breitling/breitling-superocean-ii-42/

Gewoon halen en genieten. Je kan er geen buil aan vallen en het is echt een toffe duiker.

Hou je nog centen over voor wat leuks ernaast.

2 likes

Met trusted checkout kun je prima via Chrono24 kopen.
Let er wel op dat de garantie kaart is afgetekend door een juwelier/AD binnen Europa! Vraag dat de verkoper vooraf via een pb en vraag hem ook welke datum is ingevuld op die garantiekaart.
Samengevat heb je dan dezelfde Breitling garantie als in de winkel.

Als je bij de juwelier koopt kun je korting afdingen (da’s niet raar; gewoon lekker onderhandelen!) maar de prijs van een grijze dealer haal je niet…maar het valt te proberen! :smiley:

Ik verwacht dat ik bij de juwelier na het passen een gloednieuw horloge meekrijg; geen exemplaar dat al 30x gepast is.
En dat zou ik gewoon eisen; je koopt geen krat bier! :face_with_raised_eyebrow: …zo niet: toedeledokie! :sunglasses:

Mijn advies: pas vooral zoveel mogelijk kandidaat horloges en geniet van het proces!

Oh…en koop een Speedy, die zijn 100x cooler dan brijtlinks! :rofl:

1 like