Hulp bij G-shock modificeren

Gelukkig reageren ze wel snel. 10000 excuses, en sturen een nieuwe vezel voor de 5610 in retro silver style. Dus nog maar eens 2 weken afwachten.

Ik moet zeggen dat het materiaal er verder wel goed uitziet. Degelijk en netjes, goed bewerkt. Mijn Dremel had moeite om er 2 mm af te slijpen.

1 like

Bij mij paste de bezel heel netjes, maar de band voor geen meter. Stalen bezel en originele band staat gelukkig ook gaaf vind ik. Zeker voor ongeveer 2 tientjes. Daarbij stonden de endlinks toch wat ver naar buiten voor mijn 17cm petit pain.

Gewoon 50% van het bedrag gecrediteerd gekregen. Maken wel eens een foutje, maar zo te zien herstellen ze het wel zeer netjes.

Bedoel je dat de band niet paste op jouw pols, of niet paste op de case?

Ik heb vanochtend ook de band binnen gekregen.
Omwisselen is een koud kunstje en de band inkorten ook dankzij de pushpins.
Ik ben zeer tevreden over de pasvorm. Fits like a charm.
Ik heb niet die van MFG maar van SGT genomen omdat ie mij iets grijzer leek. Heb het idee dat in de band van MFG wat meer groen zit maar ik kan het mis hebben.
Ook hier zijn de binnekanten van de schakels niet in kleur maar je ziet er niets van om de pols.
Heb niet echt tijd voor een uitfebreide fotoreportage dus heb even snel wat plaatjes geschoten.

@JJlind, zoals gevraagd, hier is ie dan. Ik denk dat ie aan jouw verwachtingen voldoet.

7 likes

Niet op de case.

1 like

Zijn exact hetzelfde al die sets. De patronen zijn hetzelfde vergelijk maar met die van mij.
Grijs lijkt met een bepaald licht altijd te neigen naar groen en bruin…

1 like

Ik zat er net naar te kijken ja. Ging er ook al vanuit dat al die aanbieders hetzelfde setje uit dezelfde fabriek leverden.

Die van @Eddio heeft ook dezelfde print maar lijkt op de foto’s groener en bruiner. Hoe is die in het echt? Ook gewoon grijs?

Dat is niet best. Ik houd mijn hart vast als ik de juiste case binnenkrijg, of daar dan de huidige band wel op past.

Als hij nu past, zal hij dan vast ook passen. Bij mij was het (vermoed ik) een productiefoutje. De gaatjes van de band kwamen niet overeen met de gaatjes in de lugs van de Gshock. Daardoor pakte de springbars niet (goed).

Geld van de band binnen een dag teruggekregen en niks hoeven opsturen, dus prima opgelost.

1 like

Ziet er goed uit, deze vind ik de mooiste uitvoering, nog 14 dagen geduld hebben.:yum:

1 like

neigt ook naar groen en bruin inderdaad maar is voornamelijk grijs. Fantastisch in ieder geval

1 like

Ok thanks!

In afwachting van de goede case maat, de band maar eens geprobeerd en op maat gemaakt.

Bij deze retro silver is aan de zijkant en tussen de schakels wel alles meegenomen in de veroudering.

En ook wel lekker: fijnafstelling!
Leest u mee Seiko??

Fijn weekend!

2 likes

Zou die case lekker laten zitten, niks meer aan doen zo … unieke Gshock zo :slight_smile:

1 like

Lekker spacy ook, met 8 pushers
afbeelding

1 like

4 likes

Ik voelde ineens een harde knak.

Blijkt dat de endlink kan knikken. Het gebeurde om m’n pols maar met een beetje “geweld” kun je hem dus naar binnen knikken.

Zit hier bij jullie ook lichte speling op?

Pff nee ik denk dat je pushpin aan 1 kant er niet in zit…

1 like

Die zitten wel goed. Heb wel de originele gebruikt want daar had ik meer vertrouwen in maar die passen ook gewoon perfect in de bracelet.
Kan hem aan beide kanten zo omklikken :face_with_monocle:

1 like

Het is mij ook gebeurd, maar ik heb met 15,5cm ook erg smalle polsen. Ziet er verder wel goed uit je mod! Maar het voelt wat fragiel voor een G-Shock voor mij. Betekent trouwens niet dat ik het weer terug heb veranderd, ziet er stuk cooler uit. :slight_smile:

1 like