Hulp gevraagd! Ik kan niet kiezen.

Ik kan maar één punt bedenken waarin de Seamaster beter is en dat is de clasp met microafstelbaarheid met een eenvoudige drukknop.

2 likes

Wat @RKJ zegt.

Mooie clasp hoor, maar mijn pols fluctueert soms zodanig veel dat ik de clasp moet verstellen tijdens de loop van de dag. Dan is een easylink zoals op de explorer wel makkelijker dan ten allen tijde een paperclip bijhebben.

Ik draag de bb58 tijdens de zomer dus vaker op rubber of NATO zodat ik niet met de last zit. Geen onoverkomelijk probleem en ware het niet dat er redelijk wat emotionele zever rond de explorer hangt, zou ik de tudor als favoriet horloge aanduiden :slight_smile:

Edit: voor de duidelijkheid: ik heb zo’n Omega-sluiting op een planet ocean en dat is een fantastisch mooi uitgewerkte sluiting. Heel makkelijk in gebruik zonder het horloge volledig van de pols te moeten halen.

2 likes

Heel persoonlijk natuurlijk maar de Tudor past mooier om je pols :ok_hand:

Aha ik snap wat je zegt. Daar had ik nog niet aan gedacht! Ja dat is ook wel een nadeel van de BB58. Op echt warme dagen kan ik hem eigenlijk ook niet dragen… of ik moet weer met een sateprikker in de weer, maar dat doe je ook niet constant.
Hopelijk komt Tudor volgend jaar al met de T-lock op alle huidige modellen. :ok_hand:

Ja ik ben heel benieuwd hoe de glidelock van Omega in de praktijk werkt. Allemaal jammer dat de band totaal niet tapered, dat blijft ook wel een minpunt wat mij betreft.

1 like

Hier ook hoor! De Planet Ocean band is wat mij betreft veel beter uitgewerkt. De claps werkt op dezelfde manier: knopje aan de binnenkant dat je indrukt en dan verschuift. Kan je makkelijk met 1 hand regelen!

1 like

Binnenkort niet meer! :smiley:

Ik ben juist blij dat m’n Hydroconquest een niet getapered band heeft. Zeker op een stoere duiker, veel fraaier dan zo’n iel stukkie onder op je pols (imho).